וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים לשחרור שליט: הניה קרא לאינתיפאדה עממית

19.10.2013 / 13:00

ראש ממשלת חמאס בעזה נאם בכנס לציון שחרור החייל הישראלי והזהיר כי ביטחון ויציבות לא יושגו כל עוד מסגד אל-אקצא בסכנה. על הפרסומים בדבר משבר בארגון: "שקרים והגזמות"

מערכת וואלה!

(צפו במהדורת וואלה! חדשות: חמאס החל לאסוף מידע בעורף ישראל)

ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, קרא היום (שבת) לעמים הערביים לצאת לאינתיפאדה גדולה, והזהיר כי לא יושגו ביטחון ויציבות כל עוד מסגד אל-אקצא בסכנה. בכנס שהתקיים ברצועה לציון שנתיים לשחרורו של גלעד שליט, התייחס הניה לפרסומים שונים שהיו לאחרונה ולפיהם ארגון הטרור שבראשו הוא עומד נתון במשבר קשה ולחילוקי דעות בין בכיריו, וטען כי מדובר ב"שקרים ובהגזמות".

בדבריו התייחס הניה גם למחלוקות בין הפלגים הפלסטיניים. הוא קרא ליו"ר הרשות אבו מאזן לקדם את הפיוס הפנים-פלסטיני ולהקים ממשלת אחדות בראשות האחרון. לדבריו, בכל פעם שהתקרבו חמאס ופתח לפיוס, החלה ארצות הברית לעסוק בנושאים מדיניים שהכשילו את הפיוס. הניה קרא למדינות ערב שלא לערב את נושא הפליטים הפלסטינים במשברים הפנימיים ביניהם, והוסיף כי הפיוס הוא בחירה אסטרטגית של חמאס, וכי ארגונו מבקש שותפות ולא בעלות. עוד אמר הניה כי יש לדיאלוג הלאומי בין הפלגים צריך להיות לוח זמנים שייקבע מראש.

צבא מצרים סמוך לאל-עריש. סיני, יולי 2013. AP
הנייה טען כי חמאס לא מעורב בענייניה הפנימיים של מצרים. פיגוע ליד אל-עריש שבצפון סיני, יולי 2013/AP

על רקע הטענות כי חמאס פועל בחצי האי סיני בשיתוף עם גורמי טרור שונים, טען הניה כי הארגון לחלוטין אינו מעורב בענייניה הפנימיים של מצרים. בתחילת השבוע אמר הניה בדברים שנשא בפני מסיימי קורס קצינים במשטרת עזה, כי אנשיו רואים לנגד עיניהם גם את ביטחונה של מצרים וכי ישמרו על הגבול עם סיני.

השבוע פורסם בוואלה! חדשות כי הזרוע הצבאית של חמאס החלה לאסוף מודיעין בעורף מדינת ישראל על תנועות של צה"ל וכן של אזרחים. קצין בכיר בפיקוד הדרום אמר כי מדובר ביכולת מדאיגה שמעידה על כוונותיו של ארגון הטרור, לא רק בהתעצמות הרקטות ובניית מנהרות התקפיות אלא גם בתחום איסוף המודיעין הדומה במתכונתו לחיזבאללה הפועל בלבנון.

צה"ל חשף מנהרת טרור מרצועת עזה לשטח ישראל, אוקטובר 2013. AP
15 מטרים מתחת לאדמה. מנהרת הטרור שחשף צה"ל, השבוע/AP

בתחילת השבוע הותר לפרסום כי צה"ל חשף מנהרה התקפית שנחפרה בדרום רצועת עזה מהשטח הפלסטיני לשטח הישראלי, באזור הקיבוץ עין השלושה. גורמי צבא בפיקוד הדרום העריכו כי אורכה של המנהרה הוא כקילומטר לפחות, וחלקים ממנה נחפרו בעומק של כ-15 מטרים מתחת לפני האדמה. בשנים האחרונות באו לידי ביטוי יכולותיו המרשימות של חמאס לחפור מנהרות, עם רשת ענפה של תעלות שנבנתה תחת עזה ושימשה את בכירי הארגון למחסה מפני ההפצצות הישראליות במבצע "עמוד ענן" וכן ב"עופרת יצוקה".

לקריאה נוספת:
שנתיים לשחרור שליט: "חוגגים לגלעד יום הולדת שני"
חמאס בשפל היסטורי ויש לו תכנית שיקום: "גלעד שליט 2"
הזרוע הצבאית של חמאס אוספת מודיעין בעורף ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully