וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב-סרן בצה"ל נחקר בחשד שמכר "סם אונס"

16.10.2013 / 21:12

לאחר ששמו עלה במסגרת חקירת איש קבע אחר שנחשד שמכר את הסם בעשרות מקרים, זומן הקצין לחקירה ושוחרר עם סיומה. שמו של הקצין עלה גם במסגרת חקירותיהם של לקוחות שרכשו הסם

קצין בדרגת רב-סרן, נחקר היום (רביעי) על ידי חוקרי מצ"ח במשרדי היחידה המרכזית של משטרת מחוז תל אביב בחשד למעורבות במכירת "סם האונס". שמו של הקצין, אשר שוחרר בסוף החקירה, הגיע לאוזני החוקרים לאחר שאלו חקרו לקוחות אשר רכשו את הסם GHB, הידוע בכינויו "סם האונס". מדובר בסם שגורם לערפול חושים כמעט מוחלט למי שנוטל אותו.

לפני כשבועיים, בתום חקירה סמויה משותפת למשטרה ולמשטרה הצבאית שארכה חודשיים, נעצר איש קבע בצה"ל, שאינו הקצין שלעיל, בחשד שביצע עשרות עסקאות של מכירת בקבוקים המכילים את סם האונס בסכומים הנעים בין 200 ל-800 שקלים. במהלך חקירת איש הקבע ולקוחותיו, עלה שמו של הקצין, אשר לפי החשד היה מעורב באותן עסקאות.

לפני כשלושה חודשים, נגזרו על שני לוחמי גבעתי ארבעה חודשי מאסר בפועל לאחר שהורשעו בגידול ארבעה שתילי קנביס במוצב עפרה בשטחים במהלך פעילות מבצעית. כמו כן במסגרת גזר הדין הורדו שני הלוחמים לדרגת טוראי. עם זאת, כשלושה שבועות לאחר גזר הדין, החליט בית הדין הצבאי לערעורים לקצר את עונשם של השניים. בית הדין נימק את החלטתו בכך שמדובר בכמות קטנה של סם, אותה החיילים לא הפיצו ואף לא השתמשו בה. בית הדין קבע שניתן, בנסיבות המקרה, להסתפק ברישום פלילי ?מופחת?. לפיכך, קיצר את תקופת המאסר מארבעה חודשיים לחודשיים והוסיף חודש של עבודה צבאית.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בנושא המדובר מתנהלת חקירת מצ"ח. בימים האחרונים נעצר חשוד בחשד לעבירות סמים, אשר מעצרו הוארך על ידי בית הדין לצורכי חקירה. באשר לקצין הנוסף, הנ"ל עוכב לחקירה ושוחרר תוך מספר שעות."

סנגוריו של הקצין, עורכי הדין בני קוזניץ ועידן פסח, מסרו כי מרשם מכחיש את כל החשדות המיוחסים לו. "לראיה, הוא שוחרר ממעצר בתום חקירה", ציינו.

עוד בנושא:
אישום: חיילים גידלו שתילי קנאביס במוצב בשטחים

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully