וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותו של הרב עובדיה - חגיגה של הדרת נשים

9.10.2013 / 13:48

850 אלף השתתפו בלוויה - ואיפה הנשים? אפילו בת הרב לא הורשתה להתקרב. הילה קובו מוכנה לזקוף לזכותו פסיקה אחת חשובה למען נשים - אבל הוא היה יכול לעשות הרבה יותר

הכיתוב על מסך הטלוויזיה בישר כי התמונות שאנו חוזים בהן מגיעות מחוץ לחדרו של הרב עובדיה יוסף. המקום הכי קרוב לרב, המצוי על ערש דווי. במקום הזה היו המון בני אדם שמילאו את המסדרון, הרבה גברים לבושי שחורים ומגבעות רחבות. ואף אישה אחת. לאחר הישמע הבשורה על מות מרן, הספידו אותו בזה אחר זה הזמר בני אלבז. והרב טולדנו. והרב הזה וההוא. ואף אישה אחת. ובקרב הקהל שהקיף את המספידים המכובדים, במקומות הכי קרובים אליהם, היו גברים רבים - ואף אישה אחת. וחברי הכנסת מטעם ש"ס התייצבו מול המיקרופונים ונהו בדמעות ובקול רועד - ואף חברת כנסת מטעם ש"ס לא דמעה. כי אין כזו.

והעיתונאים שנכחו במקום והעבירו את קולות הבכי היו כולם גברים, ורק עיתונאית אחת, לבושה בצניעות מוקפדת וחובשת פאה, עמדה בעמדה מרוחקת יותר מזו של שאר הכתבים. ובהלוויה נכחו רק גברים. המון-המון גברים, אפילו לא בתו של הרב (!), כי "מנהג ירושלים הוא שבנות לא עולות להר המנוחות". וכשראש הממשלה הגיע לביקור ניחומים הוא דיבר אל בניו וחתניו שישבו מולו, כשבנותיו בצד או שאינן נוכחות.

טוב, זה הציבור, אומרים מסביבי. מה מפליא בזה? אז אני אומרת, גם אם זה לא מפליא - לא חייבים לעבור על זה בשתיקה. לא צריכים להרגיש עם זה בנוח. בין השאר כי להתנהלות הזו, החריגה כל כך בממדים כאלה במרחב הציבורי במדינה דמוקרטית, יש השלכות כופות שחורגות מעבר לציבור מסוים.

מצוות פרו ורבו בסכנה

איך הייתה מרגישה שלשום בירושלים עיתונאית ממערכת חדשות ישראלית, שהיא במקרה חילונית, נשואה ואינה עוטה כיסוי ראש? האם הייתה נדרשת לשנות את לבושה הרגיל? האם בכלל הייתה יכולה לעשות שם עבודתה, לצד קהל רב ממין זכר? האם בכלל הייתה נשלחת לשם על ידי הממונים עליה? כיצד הייתה מרגישה רופאה שהייתה מטפלת ברב? כיצד חשה פוליטיקאית, נגיד ראש מפלגה גדולה, שהייתה נאלצת, בניגוד לאורח חייה, לנדוד ב"שבעה" לאזור הנשים המרוחק (מהמצלמות) ולהיפרד משאר חברי תנועתה הגברים?

מספרים על הרב יוסף שהיה פוסק הלכה גדול ופעל גם לטובת נשים. כמה מחדש היה. כיצד היה דמות שמאחדת את כולם סביבה. לא הפסיקו להזכיר לנו, כאילו מדובר בבטי פרידן הישראלי, כיצד התיר את עגונות יום כיפור (אגב התייחסות מובנת מאליה לעובדה המפלה הבסיסית - שעגונות צריכות שמישהו, שהוא לא במקרה גבר, יתיר אותן). נקודה שקצת פחות נגעו בה היא שהמפלגה אותה הקים אינה מקבלת נשים בין קורותיה ("אצלנו לגבר ולאישה יש תפקידים שונים", הם אומרים, והמדינה מקבלת בהכנעה), וגם הביאה לבחירתו של עבריין מין כנשיא המדינה, אף שמעלליו הבלתי קודשים היו ידועים שנים רבות.

הרב יוסף אולי התבטא בעד השכלת נשים ועשה פעולה אחת מפורסמת לטובתן - אבל הוא, פוסק ההלכות הנערץ שבכוחו היה להשפיע כל כך הרבה, לא שינה דבר משמעותי באמת בדרך שבה ההלכה היהודית מתייחסת למחצית מהאוכלוסייה.
אמרו אתמול שעם ישראל כו-לו איבד אבא. על פי התמונות מהימים האחרונים, חגיגת ענק של הדרת נשים - מצוות פרו ורבו בסכנה מוחשית: מדובר בעם על טהרת גברים בלבד.

MadWoman - לכל הטורים של הילה קובו

מות הרב עובדיה - עוד טורים:
גם בלי הרב עובדיה, ש"ס תשמור על כוחה / פרופ' יואב פלד
תודה לך מרן, בשם העדה האתיופית / ח"כ פנינה תמנו-שטה
הרב עובדיה של החילונים / אמנון הררי ואבנר בורוכוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully