וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הידרדרות קיצונית במצב הרב יוסף, סכנת חיים מיידית"

מצבו של הרב בן ה-93 מוסיף להחמיר, הוא קריטי ולא יציב. פרופ' גילון עדכן כי בשל קריסת מערכות גופו, הוזמנו בני משפחתו סביב מיטתו. "המצב קשה, מעבר לדרגת הקושי מהבוקר"

החמרה חלה במהלך הלילה (שני) במצבו הרפואי של מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, המאושפז בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים והוא נמצא כעת בסכנת חיים מידית, כאשר מצבו מוגדר כקשה מאד, קריטי ולא יציב. רופאיו אף נאלצו במהלך הלילה להוסיף תרופות תומכות במערכות גופו הקורסות. צוות הרופאים נלחם על חייו, והוא נמצא בקריסת מערכות כללית. בני משפחתו של הרב נמצאים סביב מיטתו בקומה השמינית בבית החולים, לשם הגיע לביקור גם נשיא המדינה שמעון פרס. הרב בן ה-93 אושפז לפני כשבועיים בשל הידרדרות במצבו הרפואי, ועבר מספר הליכים רפואיים.

פרופ' דן גילון מבית החולים הדסה עדכן בשעה 11:00 כי "נרשמת הידרדרות קיצונית במצבו של הרב יוסף, הידרדרות בכיוון הרע. הוא נמצא בסכנת חיים מיידית. אנחנו מעריכים שהמצב כל כך קשה שבני המשפחה צריכים לדעת בדיוק איפה זה עומד. המצב קשה מאוד, גם מעבר לדרגת הקושי שתיארנו בבוקר".

שידור חי מבית החולים הדסה עין-כרם (צילום: עומר מירון)

LIVE

יונתן יוסף, נכדו של הרב עובדיה, אמר הבוקר לערוץ 2 כי מזה תקופה ארוכה מצב סבו אינו יציב. "אני חושב שכל מי שחשוב לו - ואני אומר סבא שלי, אז טבעי שיש המון אנשים שאומרים סבא של כולנו - המון הולכים לאור פסיקותיו ומרגישים קשר אישי אליו, רבים נפגשו איתו אישית והם נושאים תפילה. בכל רחבי הארץ נערכות תפילות עם דמעות לרפואתו", ציין. ח"כ אלי ישי אמר: ?אני קורא לעם ישראל, על כל חלקיו ועדותיו להתפלל לרפואתו של מרן. כל חייו הרב התפלל למען עם ישראל עכשיו אני מבקש מהעם להתפלל למענו"

מצבו של הרב עובדיה מוסיף להיות קשה: "יש סכנה לחייו". עומר מירון
הידרדרות במצבו. הרב עובדיה יוסף עם אלי ישי/עומר מירון

אמש, לאחר מספר ימים של שיפור במצבו, נבלמה מגמת השיפור, והוחלט לבצע בו הליך כירורגי שנועד להקל על נשימתו. לשם כך, הרב הורדם כבר אמש לצורך ההליך שהוא אמור היה לעבור בהמשך היום, אולם בשל ההידרדרות במצבו, לא ברור לפי שעה אם הרב יעבור את ההליך. מטרתו לשפר את יכולת הנשימה והדיבור של הרב באמצעות חור זמני בגרון. הסיכון בניתוח מסוג זה הוא החשיפה הגבוהה יותר לזיהום עקב המקום הפתוח. לאחר ההליך תיבחן שוב האפשרות להעיר אותו. דוברת בית החולים אישרה כי צוות הרופאים המטפל ברב החליט לחזור להנשים ולהרדים אותו לאור "קושי נשימתי מתגבר".

קודם להרדמה היזומה, הצליח כבר הרב לנשום בכוחות עצמו. "מבחינת המשך הנשימה העצמונית, הוא עדיין נושם עצמונית ואפילו נינוח היום", הסביר אז הרופא המטפל ברב, הקרדיולוג פרופ' דן גילון קודם להרדמה. "היו עליות וירידות במהלך היומיים שלאחר הוצאת צינור ההנשמה. ידענו ויידענו את כולם שיש אפשרות שהוא יחזור להיות מונשם. לשמחתי, הוא לא נזקק לזה כרגע - ואני מקווה שכך ימשיך".

הרופא התייחס לחששות שהובעו על ידי מקורבי הרב, ובין היתר יו"ר ש"ס אריה דרעי, שהזהיר מוקדם יותר מפני "זיהומים ופטריות" שעלולים לפגוע ברב: "נושא אחר שעלה מבחינת הטיפול והדאגה, וגם אני מבין מהסביבה הקרובה, היה עניין של זיהומים. חשוב להדגיש, שאמנם יש לו זיהום. הוא קיבל טיפולים אנטיביוטיים שונים - בשלב מסוים יותר תרופות ובשלב מסוים פחות, אבל זה חלק מהמהלך הרגיל שהוא לא טוב מבחינת הרופא כי זה כן מסכן אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully