וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרופאים התעקשו על לידה טבעית - בתנו מתה"

גלעד גרוסמן

7.10.2013 / 10:33

זוג הורים תובע שני מיליון שקלים וחצי מבית החולים באשקלון משום שלטענתם התעקשותו של הצוות הרפואי ליילד את בתם בלידה טבעית ולא בלידה קיסרית גרם למותה

הוריה של תינוקת שמתה זמן קצר לאחר לידתה הגישו לאחרונה לבית משפט השלום בראשון לציון תביעה בגובה שני מיליון שקלים וחצי נגד בית החולים ברזילי באשקלון, בה נטען כי בשל רשלנות חמורה של צוות בית החולים, אשר התעקש ליילד את האם בלידה טבעית ולא בלידה קיסרית, התינוקת מתה כמה שעות לאחר לידתה. זאת, עקב דימום מסיבי שנוצר במוחה, כתוצאה מלחץ פיזי בלתי סביר ושימוש בשולפן (ואקום) בהליך הלידה.

על פי כתב התביעה, שהוגש באמצעות משרד עורכי הדין רובינשטיין-יקירביץ', בסוף חודש דצמבר 2009 הגיעה האם, אז בת 25, לבית החולים לאחר שעברה תקופת הריון תקינה לחלוטין. אולם, לאחר שנכנסה לחדר לידה, חלו סיבוכים, והרופאים ניסו לזרז את התהליך. לטענת התובעים, הבעיה בלידה נוצרה משום שראשו של העובר היה גדול מדי לאגן של אימה, ולכן היה צורך בניתוח קיסרי. אולם, הם טוענים, הרופאים לא בדקו את ראשו של העובר, והתעקשו לבצע לידה טבעית.

"סרט רע רצוף עינויים"

בתביעה מתארת האם את מהלך העניינים. "לא חלמתי ולא חשבתי שאני אעבור במהלך חיי סרט כזה רע רצוף עינויים", נכתב. "את הצרחות שלי שמעו בכל בית החולים. הרגשתי שהם שוברים לי את הצלעות מרוב שהם לחצו חזק ולא הרפו. אני בוכה, וצורחת שאני עומדת למות, שיפסיקו כי זה כואב לי, והם עונים בעצבים וצועקים: 'תסתמי את הפה שלך ותתחילי לעזור לנו כי את והתינוקת בסיכון'".

בהמשך, נטען בתביעה, ביצעו הרופאים שלושה ניסיונות ליילד את האישה באמצעות ואקום. "אני צועקת מכאבים שאני לא נושמת והם ממשיכים לצעוק עליי שאני אשתוק ואעזור להם. הם התנהגו אליי כבהמות ולא כבני אדם (...) כשהם ראו שהוואקום לא הצליח, כשאני במצב שאני חצי מעולפת, הם מיד הוציאו טופס, אמרו לי לחתום למטה ואמרו שהם מטיסים אותי לניתוח חרום קיסרי". על מנת לבצע את הניתוח, נטען בתביעה, דחף אחד המתמחים את ראש העובר מתעלת הלידה בחזרה לרחם. בסופו של דבר, נולדה תינוקת שסבלה מדימומים מסיביים בגולגולת ונפטרה תוך שעות.

"הרופאים היו כל כך מקובעים בניסיונם ליילד בלידה רגילה, עד שגרמו נזקים כבדים ליולדת בדמות קרעים ודימום מסיבי, בעשותם את הפעולות בצורה רשלנית ולא מקצועית", נכתב בתביעה. בנוגע למצבה של התינוקת עם היציאה מהרחם, נכתב כי היא "נולדה עם נזקים כל כך חמורים עד שראשה התנפח מרוב דם שיצא מגופה, והביא למותה".

מבית החולים ברזילי נמסר בתגובה: "משום שהנושא ראוי לחיסיון רפואי ומשום שהוא נדון בבית משפט, לא נוכל להתייחס לכלל הפרטים. נסתפק בכך שנציין שבתיק זה התקיימה ועדת בדיקה של משרד הבריאות, אשר קבעה כי למרות המוות הטראגי של הילוד, התנהלות הצוות הרפואי הייתה תקינה".

לקריאה נוספת:
הבן נולד משותק, ההורים תובעים מיליונים מ"מכבי"
תביעה: הרופאים התרשלו - האישה מתה מדלקת ריאות
רשלנות בטיפול בנער אפילפטי גרמה לו לאוטיזם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully