וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כישלון "אריות הים" בסומליה: "נסוגו אחרי דקות"

שר החוץ קרי הודה שהפשיטה במעוז אל-שבאב לא הושלמה, אך הבטיח: "הטרוריסטים לא יכולים להסתתר". הארגון המזוהה עם אל-קאעדה הציג נשק ו-GPS שהותירו לוחמי הקומנדו בשטח

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ביום שבת, התרברבו באל-שבאב שהלוחמים האמריקנים שפשטו על המעוז של הארגון בסומליה הותירו מאחוריהם נשק וציוד, ואתמול (ראשון) – כך לטענתם – כבר הגיעו ההוכחות בדמות תמונות מזירת התקיפה בעיירה בראווה.

תוצאות התקיפה עדיין לוטות בערפל, ולפי חלק מהפרסומים הצליחו לוחמי הקומנדו הימי האמריקני ללכוד את אחד הבכירים בארגון הטרור, שקיבל אחריות לפיגוע בקניון ווסטגייט בקניה. עם זאת, אל שבאב טענו שהצליחו להדוף את הפעולה ואף פגעו בחלק מהתוקפים. לפי רשת סקאיי הבריטית, האמריקנים "התקפלו" ונכשלו במשימה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רימון הלם, כדורים, מחסניות ו-GPS. השלל של אל-שבאב/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי ההערכות של גורמי ביטחון בסומליה, יעד הפשיטה על בית החוף בעיירה הסומלית, הנמצאת כ-240 ק"מ מדרום לבירה מוגדישו היה ראש הארגון המקושר לאל-קאעדה, מוכתר אבו-זובייר הידוע גם בכינויו אחמד גודאן. לדברי הגורמים, לוחמי אריות הים עלו לחוף בשחייה כדי להפתיע את אבו-זובייר ואת אנשיו בטרם יקומו לתפילת הבוקר. אולם, בניגוד להערכת הגורמים בסומליה, אמרו הלילה גורמים אמריקנים רשמיים לסוכנות הידיעות רויטרס כי יעד התקיפה היה מפקד כוח לחימה זר בארגון ממוצא קנייתי המכונה "איקרימה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

קרב יריות של 20 דקות

יחידה מספר 6 באריות הים, זו שהייתה אחראית לחיסולו של מנהיג אל-קאעדה לשעבר אוסמה בן-לאדן, צרה על הבית יחד עם כוחות תגבור נוספים – כך סיפר לרויטרס בכיר בצבא ארצות הברית. הטרוריסטים ניהלו עם החיילים קרב יריות שנמשך לפחות 20 דקות, לא לפני שהאמריקנים החליטו לסגת. אל-שבאב הודיעו אתמול כי "שום אדם בכיר" לא היה בבית המדובר בזמן התקיפה. הארגון פרסם אתמול תמונות באתרים שונים באינטרנט המציגות לכאורה את הציוד שהותירו מאחוריהם אנשי הקומנדו – בזה גם כדורים, מכשיר GPS ורימון הלם.

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, שלוקח חלק בפסגה כלכלית באינדונזיה, לא הכחיש את הכישלון המבצעי, אולם אמר כי הטרוריסטים "יכולים לברוח, אבל לא להסתתר". דובר מטעם הפנטגון אישר שלוחמים אמריקנים היו מעורבים בפעולה נגד אל שבאב בסומליה, אך לא סיפק פרטים נוספים על שאירע. הוא הבהיר כי לא היו נפגעים בקרב חיילי צבא ארצות הברית. ראש הממשלה הסומלי עבדי פארח שירדון אמר כי ממשלתו "משתפת פעולה עם העולם ועם מדינות שכנות" במאבקה נגד אל-שבאב.

שעות ספורות מאוחר יותר בטריפולי, בירת לוב, לכדו כוחות צבא ארצות הברית בכיר בארגון אל-קאעדה שהיה מבוקש בארצות הברית מאז שנת 2000. על פי דובר הפנטגון, ג'ורג' ליטל, האיש הידוע בכינוי אבו אנאס א-ליבי נלכד בפשיטה. נגד א-ליבי בן ה-49, המכונה גם נאזי אל-ראגי, עומד כתב אישום בבית משפט בניו יורק בגין תכנון הפיגועים באוגוסט 1998 בשגרירויות ארצות הברית בניירובי שבקניה ובדאר א-סלאם שבטנזניה, שבהם נהרגו 224 בני אדם. ה-FBI הציע פרס בסך חמישה מיליון דולר בתמורה למידע שיביא ללכידתו. "כתוצאה ממבצע אמריקני ללוחמה בטרור, אבו אנאס א-ליבי מוחזק כעת חוקית בידי צבא ארצות הברית באתר מאובטח מחוץ ללוב", אמר הדובר ליטל, בלי להרחיב.

ארגון אל שבאב סומליה. Farah Abdi Warsameh, AP
לוחמי אל-שבאב בסומליה/AP, Farah Abdi Warsameh

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully