וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שהטביעה את בנה למוות מבקשת לקצר את עונשה

3.10.2013 / 4:20

לפני 5 שנים לקחה אולגה בוריסוב באישון לילה את בנה לחוף הים בבת ים והטביעה אותו למוות. היא נידונה ל-8 שנות מאסר וכעת עם ריצוי שני שליש מעונשה, מבקשת בוריסוב להשתחרר

האם האמא שהטביעה את בנה תצא בקרוב לחופשי? ועדת השחרורים שליד שרות בתי הסוהר (שב"ס) תדון היום (חמישי) בבקשתה של אולגה בוריסוב, שנידונה לשמונה שנות מאסר לאחר שהורשעה בהריגת בנה בן הארבע וחצי, לנכות שליש מעונשה. בוריסוב מבקשת להשתחרר על מנת לקבל טיפול מחוץ לכותלי הכלא, לאחר שבמשך השנים סירבה לטיפול של גורמי שב"ס, בעוד בשב"ס טענו כי אין מקום לכך שתקבל טיפול פרטי. בינתיים, חמש שנים חלפו מאז המקרה, ועדיין אף גורם לא טיפל בבוריסוב.

אולגה בוריסוב, האם שהורשעה בהריגת בנה. יותם רונן
סירבה לקבל טיפול מגורמי השב"ס. בוריסוב/יותם רונן

האירוע הטרגי התרחש בסוף אוגוסט 2008. בוריסוב לקחה את בנה אלון לחוף הים בבת ים בשעה 1:00 בלילה, ובעודו ישן הכניסה אותו למים והטביעה אותו. היא הואשמה ברצח, אולם לפני כשלוש שנים וחצי הורשעה בהריגה במסגרת הסדר טיעון. זאת, לאחר שבפרקליטות הגיעו למסקנה כי סבלה משורה של בעיות נפשיות. "אותה אם שהעניקה לו את חייו היא גם זו שגזרה עליו כליה", כתבו השופטים בגזר הדין, אשר שלח את בוריסוב לשמונה שנות מאסר. "דמיו של הילד הזה זועקים מן הים בו נפח את נשמתו" נכתב שם.

לאורך משפטה, טען בעלה של בוריסוב, אילן יהודה, כי היא סבלה מקשיים נפשיים רבים וכי היו נורות אזהרה רבות, אולם אף אחד לא טיפל בה כמו שצריך. בין היתר, כאשר במספר מקרים ניסתה לשים קץ לחייה. אולם, גם מאז מאסרה בוריסוב אינה מקבלת כל טיפול. במהלך התקופה עתרה בוריסוב בבקשה לאפשר למטפל חיצוני לטפל בה, מאחר שהיא אינה מעוניינת בטיפול המוצע לה בכלא. שב"ס התנגד, בטענה כי הוא מסוגל לטפל בה. בדיון האחרון בעניינה, שהתקיים ב-11 בספטמבר, קבע שופט בית המשפט המחוזי בלוד, אברהם טל, כי על מחלקת בריאות הנפש של שב"ס לבדוק את בוריסוב ולתת חוות דעת בעניינה חודש לאחר מכן. השופט דחה את עתירתה של בוריסוב לטיפול פרטי.

"מציינת כל יום הולדת של בנה"

לדברי כהן-אילוז, "אולגה מתגעגעת מאד לבנה, היא מציינת כל יום הולדת שלו ואין כמעט לילה שהיא לא בוכה. יחד עם זאת, היא מעולם לא התמודדה עם זה בצורה מוחשית. היא ביקשה אולם כעת יגיעו לסיומם שני שלישים ממאסרה, והיום כאמור תנסה בוריסוב לשכנע את הוועדה, כי יוטב לה להיות מחוץ לכלא, ולקבל טיפול נפשי בקהילה. "מדובר באישה אומללה, שחייבת עזרה", טוענת סנגוריתה, עורכת הדין שני כהן-אילוז, "להשאיר אותה בבית הסוהר בלי טיפול, זהו מהלך שפוגע באינטרס הציבורי". לדברי כהן-אילוז, בוריסוב מכירה במעשיה ומביעה חרטה עמוקה: "מצבה הנפשי לא פשוט. לאור המקרה היא מתייסרת מאד. היא לא מבינה איך היא הגיעה למצב הזה. היא מבינה שהיא זקוקה לטיפול, כזה שהיא לא מקבלת בין כותלי בית הסוהר. היא זועקת לעזרה גם מהשב"ס וגם מגורמי טיפול אחרים".

כמה פעמים לצאת ולפקוד את קברו, אולם שב"ס התנגד. הם חושבים שזה ירע את מצבה, אבל היא מעולם לא הייתה שם ומאוד רוצה. אני מקווה שוועדת השחרורים תיתן לה לצאת והיא תוכל לקבל טיפול בקהילה".

מי שמצטרף לדברים הוא בעלה לשעבר של בוריסוב ואביו של אלון, יהודה. יהודה תמך באישה שהרגה את בנו לכל אורך הדרך. במהלך המשפט הוא העיד על מצבה הנפשי הקשה של אשתו, שהדרדר לאחר לידת הבן. לדבריו, בוריסוב הייתה א?ם מסורה, אך בה בעת סבלה מקשיים נפשיים שביחס אליהם לא זכתה לסיוע חיצוני של שירותי בריאות הנפש. הוא עצמו היה חסר סבלנות והפגין כלפיה יחס קשה שהתבטא בצעקות, השפלות ודחיפות פיזיות. "הייתי שמח מאד אם היו משחררים אותה", אמר השבוע לוואלה! חדשות, "מכיוון שהרשויות טעו לכל אורך הדרך, עד כניסתה לכלא. היו נורות אזהרה לאורך הדרך לגביה, היא הייתה אמא מסורה ואוהבת וכל רצונה להשתקם".

עוד בנושא:
הטביעה את בנה ותובעת: הגורמים שטיפלו בי התרשלו
נדחה ערעור האם שהטביעה למוות את בנה בים
8 שנות מאסר לאם שהטביעה את בנה למוות

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully