וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדיר: אישום נגד מתנחלים על תקיפת אוטובוס פלסטיני

יהושע בריינר

2.10.2013 / 15:10

המשטרה והפרקליטות הצליחו לגבש כתב אישום נגד תושב יצהר בועז אלברט ושני מתנחלים נוספים, בגין תקיפה ממניע גזעני והיזק לרכוש, בעקבות פגיעה באוטובוס התלמידות כ"תג מחיר"

צילום: אלירז פיין, עמותת חננו; עריכה: יאיר דניאל

(מעצרם של המתנחלים שתקפו שוטרים)

באופן נדיר הצליחו המשטרה והפרקליטות להגיש כתב אישום נגד פעילי ימין בגין תקיפת אוטובוס תלמידות פלסטיני כפעולת נקם על פיגוע: לוואלה! חדשות נודע כי כתב אישום הוגש אתמול (שלישי) לבית משפט השלום בכפר סבא נגד שלושה תושבי יצהר, ובהם גם פעיל הימין בועז אלברט, שחושמל לפני כמה שבועות באקדח טייזר על ידי שוטרים. השלושה נאשמים בעבירות של היזק לרכוש וכן ניסיון לתקיפה מתוך מניע גזעני, לאחר שאלה רגמו לכאורה אוטובוס תלמידות פלסטיניות כפעולת "תג מחיר", בעקבות הפיגוע בצומת תפוח שבו נרצח אביתר בורובסקי. אלברט נאשם גם בהפרעה לשוטר.

אירוע תקיפת האוטובוס התרחש זמן קצר לאחר דקירתו של בורובסקי למוות בצומת יצהר. על פי כתב האישום, במקום התקהלו כמה רעולי פנים, ובהם אלברט ושני הנאשמים האחרים, אשר יידו אבנים לעבר כלי רכב פלסטיניים. בשלב מסוים הגיע למקום אוטובוס של תלמידות פלסטיניות שהיו בטיול שנתי, הם החלו לרגום אותו באבנים. אלברט עצמו נשכב מתחת לגלגלי האוטובוס על מנת למנוע ממנו להימלט מהמקום, וכאשר ניגש אליו שוטר שהיה במקום וביקש ממנו לקום, אמר לו אלברט: "אני לא יוצא, תעצרו את הערבים במקום אותי". בשלב זה, על פי כתב האישום, הרימו שוטרים את אלברט מהכביש.

אוטובוס של פלסטינים שמתנחלים רגמו באבנים. דרור עינב
האוטובוס שנרגם באבנים/דרור עינב

במקביל, המשיכו שני הנאשמים הנוספים לתקוף את אוטובוס התלמידות. אחד מהם, כך לפי כתב האישום, אף טיפס על דופנו, הכניס את גופו פנימה, לקח את אחד מתיקי הפלסטיניות והטיח אותו לאדמה. קצין מג"ב שניסה להוריד אותו מדופן האוטובוס הותקף על ידי הנאשם השלישי, גם הוא תושב יצהר. רק בסיוע שוטרי מג"ב נעצרו השניים. בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד נתנאל בוג'ו מפרקליטות מחוז המרכז, מצוין כי שני הנאשמים היו רעולי פנים, ולבשו חולצות שעליהן הכיתוב "יהודים בואו ננצח". המניע למעשים, על פי הפרקליטות, הינו גזענות, כתגובה לפיגוע בצומת תפוח. יש לציין כי כתוצאה מהתקיפה ניזוק האוטובוס בצורה קשה ביותר, חלונותיו התנפצו ובתוכו ניתן היה למצוא סלעים כבדים במיוחד – עדות למתקפה הקשה. באירוע נפצעו קל כמה ילדות פלסטיניות.

אוטובוס של פלסטינים שמתנחלים רגמו באבנים. דרור עינב
האוטובוס ניזוק בצורה קשה ביותר, חלונותיו התנפצו ובתוכו ניתן היה למצוא סלעים כבדים במיוחד/דרור עינב

כאמור, עצם הגשת כתב האישום נגד השלושה, ובראשם אלברט, נחשב לחריג במיוחד לנוכח העובדה כי בשנים האחרונות התקשו במשטרה לאסוף די ראיות במקרים דומים. הגשת כתב האישום מהווה הישג משמעותי ליחידה לפשיעה לאומנית במשטרת מחוז ש"י, שמאז שהחלה לפעול הצליחה להגיש כתבי אישום נגד מי שנחשבים ליעדים מרכזיים של המחלקה היהודית בשב"כ.

אחרי הפיגוע: 50 מתנחלים רגמו אוטובוס ופצעו נערות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully