וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מאשרת: יש לנו מל"ט שיכול להגיע לישראל

שנתיים לאחר לכידת מל"ט אמריקני מתוחכם, חשפו משמרות המהפכה כי סיימו את פיתוח ה"שאהד 129", בעל טווח טיסה של 1,700 ק"מ. מפקד הארגון: "נכס אסטרטגי בהגנה על גבולותינו"

מפקד משמרות המהפכה באיראן, מוחמד עלי ג'עפרי, חשף היום (שישי) כי אנשיו פיתחו מטוס ללא טייס (מל"ט), אשר לדבריו מסוגל לטוס למרחק של 1,700 קילומטרים ויכול לשאת עד שמונה טילים. לפי הדיווח באתר החדשות של הארגון, "ספה ניוז", המל"ט החדש מתוצרת איראנית הוא "המתוחכם ביותר" שנמצא בידי משמרות המהפכה, ולדברי ג'עפרי, הוא "מהווה נכס אסטרטגי בהגנה על גבולות המדינה".

עוד דווח כי המל"ט, שזכה לשם "שאהד 129" ("ע?ד 129"), מסוגל לטוס במשך 24 שעות ללא הפסקה, ויכול לפגוע במטרות נעות או נייחות. דיווחים על חשיפת המל"ט הופיעו ברשת החדשות האיראנית Press TV כבר לפני כשנה, אך כעת לראשונה מתקבל לכך אישור רשמי ממשמרות המהפכה.

איראן טענה בעבר כי היא לכדה מספר מל"טים אמריקניים, כולל מל"ט הריגול המתקדם סנטינל RQ-170 של סוכנות הביון המרכזית CIA, בעל יכולות חמקניות, בדצמבר 2011. דיווח זה אושר על ידי גורמים אמריקניים, והאיראניים טענו כי יפעלו לייצור מל"ט עם יכולות דומות. האיראנים חשפו בשנה שעברה מל"ט חדש בעל יכולת המראה אנכית, אך טווח הטיסה שלו הוא 170 קילומטרים בלבד. לעומת זאת, טווח הטיסה של הפיתוח האיראני החדש כולל את מרבית המזרח התיכון, ובתוך זאת גם ישראל.

עוד בנושא:
אירן מציגה: אלה הסרטונים של "המפלצת מקנדהאר"
אירן חשפה מל"ט, טוענת שמגיע לטווח תקיפה של 2000 ק"מ
חשש בישראל: נפילת המל"ט באירן תחשוף סודות ה-F-35

מפקד משמרות המהפכה של אירן, מוחמד עלי ג'עפרי. ספק 500
מל"ט "מתוחכם ביותר". ג'עפרי/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully