וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רג'וב: פעילות צה"ל בשטחי הרשות תיגרור פגיעה בשכונות ישראליות

31.10.2000 / 7:37

"חדירה לשטחי הרשות הפלסטינית פירושה שינוי כללי המשחק", אמר ראש מנגנון הביטחון המסכל בגדה; מפקד הפתח באיזור: לא נמנע מאנשי חמאס להחדיר מכונית תופת לישראל; אבו מאזן: מלחמה איננה באה בחשבון

מאת שי שריג

ראש מנגנון הביטחון המסכל בגדה המערבית, ג'יבריל רג'וב, מזהיר הבוקר את קציני צה"ל כי אם יממשו את האיומים שהשמיע הרמטכ"ל על נקיטת פעילות יזומה בשטחי הרשות הפלסטינית, כוחות הביטחון הפלסטינים יילחמו בהם ויכאיבו להם באותה מידה.

"אם הם יעזו להיכנס לשטחי הרשות הפלסטינית, עליהם להבין היטב כי כוחות הביטחון הפלסטינים יילחמו בהם ולא יישבו בחיבוק ידיים. חדירה לשטחי הרשות הפלסטינית פירושה שינוי כללי המשחק על ידי ישראל באופן שמאפשר לפעול גם באזורי מגורים ישראלים". רג'וב אף מזהיר את ישראל, בהצהרות לעיתון הפלסטיני "אל-איאם", לבל תעלה על דעתה לפגוע בבכירי הפתח, "משום שכל פעילות ישראלית, חשאית או גלויה, תזכה לתגובה הולמת וכואבת מצד הפלסטינים".

מפקד הפתח בגדה, חוסיין א-שייח, המשיך הבוקר את הקו של רג'וב, כשאמר בראיון לגלי צה"ל: "אם יתברר לי, או למישהו מאנשי הפתח, כי החמאס מכין מכונית תופת לפיגוע בישראל - לא ננסה למנוע את הפעולה הזאת".

א-שייח שלל את הידיעות שנפוצו בעיתונות הישראלית, כאילו קיים שיתוף פעולה מבצעי בין הפתח לבין החמאס והג'יהאד האיסלאמי.

בתוך כך, מגלה הבוקר סגנו של ערפאת, אבו מאזן, כי ההנהגה הפלסטינית קיבלה החלטה האוסרת נשיאת נשק או פתיחה בירי במהלך הפגנות. בראיון ליומון "א-שרק אלאווסט" מסביר הבכיר הפלסטיני כי החלטה זו נתקבלה, לאחר שנתברר כי "אין בכך צורך, משום שירי במהלך הפגנות לא מביא שום תועלת".

אבו מאזן מדגיש עוד כי הפלסטינים שואפים לשלום ולא למלחמה. "אופציית המלחמה איננה באה בחשבון מבחינתנו", אומר אבו מאזן ומוסיף: "מטרת האינתיפאדה איננה להגשים ניצחון כי אם להעביר מסר מהעם הפלסטיני לישראל, הקורא לה ליישם את ההחלטות הבינלאומיות ולא להתנער מהן".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully