וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: חייל צה"ל נהרג בפיגוע הירי בחברון

ההרוג הוא סמ"ר גל (גבריאל) קובי, בן 20 מטירת הכרמל. מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי הוא נורה ככל הנראה על ידי צלף פלסטיני סמוך למערת המכפלה. סריקות לאיתור היורה

צילום: שלומי גבאי, רומן ואינר, דובר צה"ל, רויטרס, חדשות מבזק לייב; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

אמש (ראשון) הותר לפרסום כי מת מפצעיו חייל צה"ל שנפגע מוקדם יותר אתמול מירי, ככל הנראה של צלף פלסטיני, סמוך למערת המכפלה בחברון. החייל, סמל גל (גבריאל) קובי בן 20 מטירת הכרמל, נפגע מקליע אחד בצווארו סמוך למחסום "בית המרקחת" בעיר, פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים ושם כאמור מת על שולחן הניתוחים. הודעה נמסרה למשפחתו של החייל ששירת בגבעתי והועלה לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו. מועד הלוויה עדיין לא נקבע.

ד"ר דני פינק, מנתח לב-חזה בבית החולים שערי צדק, סיפר כי "החייל הגיע למעשה ללא רוח חיים. בוצעו פעולות החייאה מתקדמות, שכללו פתיחת בית חזה והחדרת נקזים בכדי לנסות להתגבר על הבעיה. הפציעות שלו היו כל כך חמורות שהוא איבד דם רב כך שלא היה לו סיכוי. הוא הגיע לחדר המיון עם דופק, ללא לחץ דם. נקבע מוות בבית החולים. זה כבר היה מאוחר מידי".

אזור הירי

החייל הישראלי שנהרג מירי צלף פלסטיני בחברון מובהל לבית החולים שערי צדק בירושלים, 22 בספטמבר 2013. רויטרס
קובי בכניסה לבית החולים שערי צדק בירושלים/רויטרס

מחקירה ראשונית עולה כי פלסטיני פתח באש לעבר קבוצת ישראלים - ונמלט מהמקום. צה"ל פתח בסריקות אחר היורה, אולם הוא לא נתפס עד כה. לפני הירי נרשמו במקום יידוי אבנים לעבר חיילי צה"ל. החיילים היו במקום במסגרת "שרוול הגנה", שמשמעותו הקמת עמדה חדשה שנכנסת מעט אל תוך השכונות הפלסטינית בחברון, במסגרת ההיערכות של חטיבת יהודה ופיקוד מרכז לאירועי חג הסוכות במערת המכפלה.

חיילים בעיר חברון לאחר פיגוע הירי. נועם מושקוביץ
בצה"ל מעריכים כי אין קשר בין הפיגוע לרצח תומר חזן/נועם מושקוביץ

לרגל החג, פקדו אתמול מאות ישראלים את מערת המכפלה והמשטרה לא איפשרה לנוכחים לעזוב את המתחם. החג מוגדר בצה"ל כ"חריג סוכות", ולקראתו נערך צה"ל בכוחות מתוגברים בחברון, כולל הקמת עמדות חדשות במסגרת ההיערכות להגעתם של עשרות אלפי ישראלים למקום בימי חול המועד.

קצין בכיר ביהודה ושומרון הבהיר כי בשלב זה נבדקים כל כיווני החקירה. לדבריו, צה"ל מונע יציאה מהעיר על מנת ללכוד את היורה, ופועל גם במישור המודיעיני. הוא העריך גם כי אין קשר בין אירוע הירי לרצח החייל תומר חזן. כמו כן, נשללה האפשרות שמדובר בפליטת כדור.

חיילים בעיר חברון לאחר פיגוע הירי. נועם מושקוביץ
הפצוע פונה לבית החולים במצב אנוש. זירת הירי, הערב/נועם מושקוביץ

מוקדם יותר היום הובא למנוחות סמל תומר חזן, חייל צה"ל בן 20 מבת ים, שגופתו אותרה אתמול לאחר שנחטף ונרצח בכפר הפלסטיני עזון בידי תושב קלקיליה. במהלך חקירת האירוע הודה נדאל עאמר, תושב קלקיליה כבן 42 שעבד עם חזן במסעדה בבת ים, כי קיווה שהחייל ישמש קלף מיקוח שיסייע לשחרור אחיו מהכלא בישראל. לפי החשד, הרקע לפגישה בין השניים פלילי. לדבריו, הוא שכנע את חזן להצטרף אליו לנסיעה למקום מגוריו, אתמול בבוקר. לאחר שנסעו במונית להתנחלות שערי תקווה, הסמוכה לכפר שבו מתגורר נדאל, הוביל אותו הפלסטיני לשטח פתוח שם הרג אותו והסתיר את גופתו בבור מים.

(עדכון ראשון: 18:47)

לקריאה נוספת
החייל שנרצח הובא למנוחות: ”כולם התחברו אליו”
אביו של רוצח החייל על בנו: ”הייתי יורה לבני בראש”
גורם במשטרה: רוצח תומר חזן הועסק באופן בלתי חוקי

לפניות לכתבים:
יהושע בריינר - joshjosh@walla.com
יאיר אלטמן - talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully