וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של רוצח החייל על בנו: "הייתי יורה לבני בראש"

22.9.2013 / 17:37

עבדאללה עאמר גינה בתוקף את רציחת תומר חזן וקרא להעניש את בנו. "אם הוא עשה פשע, שישלם. הוא הרג אדם ללא סיבה". לדבריו, אם היה יודע על כך, "הייתי מונע זאת בכוח"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: מיכאל ברגמן

בכפר בית אמין, שבו מתגוררת משפחתו של הרוצח נדאל עאמר, נשמעו היום (ראשון) קולות בלתי צפויים, אפילו מפתיעים. המתחם שבו מתגוררת משפחת עאמר, נמצא כ-40 מטרים בלבד מגדר ההפרדה ומהבתים הקיצוניים של ההתנחלות שערי תקווה. לא הרחק מכאן הרג נידאל את החייל תומר חזן והשליך את גופתו לבור מים.

אביו של המחבל נידאל עמאר היום בביתם בכפר בית יאמין. שלומי גבאי
"כועס עליו בכל לבי, בכל איבריי". עבדאללה עאמר, היום בביתו בבית אמין/שלומי גבאי

אביו של נדאל, עבדאללה, ששבעה מבניו נעצרו יחד עם נידאל, נראה כועס מאוד – ולא על הישראלים: "אני אומר לך כאן דברים מעומק הלב שלי", אמר בשיחה עם וואלה! חדשות, "אם הצבא היה נותן לי היום רובה M16, הייתי הולך ויורה כדור בראש של הבן שלי, בלי בית משפט. הוא בשר מבשרי, לא הייתי רוצה שימות, אבל אם הוא הרג אז הוא צריך להיהרג, וזה גם צו אללה בקוראן. אני כועס עליו בכל לבי, בכל איבריי. אם יביאו לי אותו – אירה בו מולך עכשיו".

"אני וכל בני המשפחה שלי, מהקטן ביותר ועד הגדול ביותר, מגנים את הרצח הזה של בן אדם שבא לפה ללא נשק", המשיך האב. "נדאל בחיים לא פגע בחתול ולא דמיינתי שיפגע במישהו, אבל אני אומר כאן לממשלת ישראל ולציבור הישראלי, אם הוא עשה פשע, שישלם על זה כפי שמחייב בית המשפט. הוא הרג אדם ללא סיבה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
החדר בו ישן הרוצח לאחר רצח החייל בכפר בית יאמין. שלומי גבאי
"פעם בחודש או חודשיים היה מגיע לכאן לחצי שעה או קצת יותר". החדר שבו ישן נדאל עאמר אחרי הרצח/שלומי גבאי

לדברי עבדאללה, הקשר עם בנו לא היה רציף. "נדאל, מאז שהיה בן 17, הוא עובד בישראל. פעם אחת לא נכנס לבית סוהר, לא הלך לחמאס, לא הלך לפתח, לא הלך לג'יהאד. פעם בחודש או חודשיים היה מגיע לכאן לחצי שעה או קצת יותר, לפעמים נשאר לישון וזהו. לא ידעתי איפה הוא עובד, לא ידעתי מה הוא עושה".

האב אמר כי לבנו אישה ושמונה ילדים המתגוררים בג'לג'וליה הסמוכה לראש העין, בתוך תחומי הקו הירוק. הוא דחה בתוקף את האפשרות שאיש מבני המשפחה ידע על הכוונה לרצוח את חזן. "הם (ישראל, א.י) חושבים שאחרי הרצח הוא בא וישן בבית. אבל אף אחד במשפחה לא ידע. אני רוצה שיענישו אותו ואת כל מי שידע על המעשה, אבל שישחררו בבקשה את כל מי שלא קשור לרצח".

תומר חזן, שנהרג לאחר שפותה על ידי פלסטיני להגיע לשטחים. באדיבות המשפחה
"לא מסוגל להבין". החייל תומר חזן שנרצח על ידי עאמר/באדיבות המשפחה

האב הביע כעס רב על התכנית של בנו, שנועדה לשחרר את אחד האחים, פעיל תנזים הכלוא בישראל. "אחיו נור א-דין נכנס לכלא לפני 11 שנים. הוא ראה כמה סבל זה גרם, ומה הוא חשב עכשיו, שילך ויחטוף וירצח חייל ישראלי וישחררו את אחיו? זו מחשבה של ילד, לא של אדם מבוגר בן 42. זה נוגד את התורה ואת הקוראן. מדובר בפעולה לא מוסרית".

"הוא לא גיבור", הוסיף האב. "אם הוא היה בא לשדה קרב ונלחם נגד מישהו חמוש והורג אותו, הייתי אומר – גיבור. אבל ככה? להרוג מישהו לא חמוש שבא איתך? מה הגבורה בזה? אם הייתי יודע שיש לו כוונה שכזו, הייתי מונע את זה ממנו אפילו בכוח, אפילו אם הייתי צריך לערוף את ראשו של בני".

"איך זה קרה? זו שאלה טובה מאוד", סיכם האב. האם הוא השתגע? האם הוא סקרן? האם הוא משוגע? אני, כאבא שלו, לא מסוגל להבין".

לקריאה נוספת:
החייל שנרצח מובא למנוחות: "כולם התחברו אליו"
גורם במשטרה: רוצח תומר חזן הועסק באופן בלתי חוקי
רצח תומר חזן: כך זה התבצע, שלב אחר שלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully