וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שני למצור בניירובי: 59 נהרגו, כ-15 איש עדיין בקניון

פיצוצים נשמעו הבוקר בקניון "ווסטגייט" בקניה. לדברי הממשלה, 1,000 איש פונו מהמקום, אך ככל הנראה כמה מהמחבלים עדיין מתבצרים בפנים. "עושים מאמצים ללכוד אותם בחיים"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

המצור בקניון "ווסטגייט" בניירובי, בירת קניה, נמשך זה יותר מיממה ולווה הבוקר בפיצוצים עזים ובחילופי אש. אמש חדרו מחבלים למרכז הקניות הענק, שבו בין היתר בתי עסק בבעלות ישראלית, ופתחו באש. עד כה נהרגו 50 בני אדם ונפצעו 179 לפחות. על פי הרשויות במדינה, המשטרה השתלטה על מרבית הקומות בקניון, אולם 15-10 חמושים עדיין מתבצרים במקום, וייתכן שיש בידם בני ערובה. הממשלה בקניה ממעטת בדיווחים על הנעשה בזירה והודיעה כי "המצב עדין", אך הבהירה כי הצבא והמשטרה עושים כל שביכולתם כדי ללכוד את המחבלים בחיים. ככל הידוע, אין חשש להימצאותם של בני ערובה ישראלים בידי החוטפים.

כתב של סוכנות הידיעות אי-פי בזירת המצור בניירובי דיווח הבוקר על חילופי אש שנשמעו הבוקר בקניון. לדבריו, שני חיילים מצבא קניה פונו מהמקום כשהם פצועים. ברשת סקיי ניוז דווח כי נשמעה סדרת פיצוצים בזירה.

עוד על המתקפה בקניה:
טרור איסלאמי ביבשת השחורה: הארגון שמאיים על קניה
"זה טרור, ואתה ישראלי, ולא טוב שתהיה בן ערובה"
מתקפת טרור בקניה: "22 הרוגים בקניון בניירובי"

חיילים מצבא קניה מחוץ לקניון ווסטגייט. ניירובי. 22 בספטמבר 2013. רויטרס
כוחות הביטחון סורקים חשודים מחוץ לקניון "ווסטגייט", הבוקר בניירובי/רויטרס

לאחר שבלילה צייץ המרכז הלאומי לטיפול באסונות במדינה בחשבון הטוויטר שלו כי "פעולות משמעותיות נמשכות", הודיע המרכז כי בני ערובה עדיין מוחזקים ב"כמה מוקדים" בקניון. משרד הפנים הקנייתי צייץ בטוויטר שלו כי "החמושים נבלמו", אולם מספר לא ידוע בני הערובה עדיין נמצאים במוקדים לא מאובטחים, והמשטרה טענה כי כוחות הביטחון הצליחו להשתלט על האירוע. "התוקפים בקניון ווסטגייט בודדו ורותקו על ידי כוחות הביטחון בחדר במהלך המבצע", מסרה. גם הצבא הקנייתי מששתף בפעילות. "העבודה נמשכת, אולם לא ניתן לזרז את הדברים הללו", אמר אחד החיילים המוצבים במקום לסוכנות הידיעות AFP. "הצוותים שלנו שם, אנחנו צופים ומפקחים, נסיים את זה מהר ככל הניתן".

הארגון הסומלי "אל-שבאב", שקיבל אחריות לפיגוע, עדיין טוען לעליונות באירוע: "המוג'האדין עדיין חזק בקניון ווסטגייט ועדיין מחזיק בעמדותיו. השבח לאללה!", כתב הארגון בחשבון הטוויטר שלו, שהושעה מאז. על פי הארגון, המתקפה בקניון באה כנקמה על פעילות של צבא קניה בסומליה.

כותרת: פיגוע ירי בקניון בניירובי קניה, ספטמבר 2013. רויטרס
39 נהרגו ומאות נפצעו/רויטרס

נשיא קניה, אורו קנייטה, אמר הלילה כי כמה מקרובי משפחתו נהרגו במתקפת הטרור. בדברים שנשא בעקבות הפיגוע, פנה קנייטה למשפחות ההרוגים ואמר: "פניתי לאלוהים בבקשה שישלח לכם תנחומים שעה שאתם מתמודדים עם הטרגדיה הזו. אני יודע כיצד אתם חשים כיוון שאיבדתי כמה מקרובי משפחתי במתקפה". כמו כן, התחייב הנשיא "לרדוף את המבצעים בכל מקום שאליו יברחו".

סגן שגריר ישראל בקניה, יקי לופז אמר אתמול לוואלה! חדשות כי כל הישראלים חולצו מהמקום בשלום. "היה בחור פצוע קל שפונה לבית החולים וביקרנו אותו, לקחנו אותו לאחד הבתים של השליחים כדי שירגיש בבית. לא ידוע על ישראלים נוספים, גם לא מטיילים אקראיים", ציין לופז. "האירוע בעיצומו, החוטפים מבוצרים במבנה. אנחנו מהצהריים, מתחילת האירוע, בחפ"ק של המקומיים, נשארים פה כדי להמשיך לסייע, הקנייתים הם ידידים קרובים שלנו ומשתדלים לעזור בכל דבר. באשר לישראלים, עוד מוקדם לקבוע עד כמה עלה מדד החרדה, מניח שיגבירו בזמן הקרוב את הערנות אבל ימשיכו בחייהם כישראלים המורגלים לסיטואציות כאלה".

פיגוע ירי בקניון בניירובי קניה, ספטמבר 2013. רויטרס
המחבלים הורו למוסלמים לעזוב את המקום/רויטרס

המתקפה החלה בשעות הצהריים אתמול, כאשר כעשרה חמושים נכנסו לקניון ווסטגייט תוך שהם משליכים רימונים ויורים לכל עבר בכלי נשק אוטומטיים. על פי עדי ראייה במקום, החמושים הורו לכל המוסלמים לעזוב את הקניון. עשרות החלו לברוח כשנפתחה האש, תוך ששוטרים ומאבטחים חמושים ניהלו חילופי אש עם המחבלים, במהלכם שניים מהם נהרגו. 43 בני אדם נהרגו ו- 293 נפצעו. בשלב מסוים שחררו המחבלים חלק מבני הערובה, ולא ידוע כמה נותרו עדיין בשבי.

כותרת: פיגוע ירי בקניון בניירובי קניה, ספטמבר 2013. רויטרס
עשרות החלו לברוח כשנפתחה האש, תוך ששוטרים ומאבטחים חמושים ניהלו חילופי אש עם המחבלים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully