וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ספדה לעדן ויהב: "מקווה שלא הבנתם מה קורה"

רונית גור ספדה לילדיה הקטנים שנרצחו על ידי אביהם אלי בערב החג. מאות בני אדם ליוו את עדן ויהב בדרכם האחרונה בבית העלמין הקטן בשרון. "אהבתי אליכם היא אינסופית"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

מסע הלוויה של הילדים עדן (4) ויהב (5) גור שנרצחו על ידי אביהם אלי גור בערב החג החל בצהריים (שישי) כאשר מאות חברים, בני משפחה ותושבי היישוב בת חפר בשרון מלווים אותם בדרכם האחרונה. רונית, אמם של השניים שחיה בנפרד מבעלה אלי, שהשליך את הילדים מגג בניין בתל אביב וקפץ אל מותו הגיעה לבית העלמין הקטן שליד יישובם כשהיא נתמכת בחבריה ובני משפחתה. רבים מהמשתתפים לא הצליחו לעצור את הדמעות מעל שני הקברים הפעורים.

קבריהם של עדן ויהב גור שנרצחו על ידי אביהם. דרור עינב
אחד המשתתפים הניח שקיות ממתקים על הקברים. הלוויית עדן ויהב, היום/דרור עינב

בהספד שכתבה סיפרה האם רונית שעדן נפרדה רק לפני כמה ימים מהמוצץ, ויהב אמור היה לחגוג יום הולדת חמש בעוד כמה ימים. "הפרידה שלנו היתה קשה ואיומה", כתבה בהספד, "אני מקווה שלא הבנתם מה קורה כשיצאתם מהבית ללא פחד. אני אוהבת אתכם, אימא". רונית הוסיפה: "האהבה שלי אליכם הייתה כל כך סופית, כל כך שמחתי בכם".

אחד מהמנחמים הרבים הניח על הקברים הטריים שקיות של ממתקים. "אלו הממתקים שהבטחתי להביא לכם כשתבואו לסוכה שלי לערב החג", אמר בבכי. המשתתפים חלפו במשך שעה ארוכה ליד הקברים, הניחו אבנים והתקשו להיפרד משני הילדים שנפלו קרבן לאביהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עדן ויהב גור, שנרצחו בידי אביהם בתל אביב. באדיבות המשפחה
"הם על הרחבה, לא זזים". עדן ויהב גור/באדיבות המשפחה

כבר מאתמול החלה המועצה האזורית עמק חפר להפעיל עובדים סוציאליים שהגיעו לגן שבו למד אחד הילדים – גן סחלבים – כדי להדריך את ההורים שיבקשו זאת כיצד לבשר לילדיהם את הבשורה על מות חבריהם, וכיצד להתמודד עם האסון בתקופה הקרובה. הבוקר, בין השעות 8:00 ל-12:00, ממתינים פסיכולוגים ועובדים סוציאליים של המועצה בגני הילדים בבת חפר כדי לקבל את פני הורים שכן גני הילדים סגורים עד תום החגים.

הזירה בה על פי החשד אב השליך את ילדיו מגג בניין וקפץ אל מותו, תל אביב, ספטמבר 2013. דרור עינב
השומר לא הכיר את גור. הבניין שבו אירעה הטרגדיה בצפון תל אביב/דרור עינב

אתמול התבררו פרטים חדשים על הרגעים האחרונים שקדמו לזוועה בצפון תל אביב ביום שלישי אחר הצהריים. לפי חדשות 2, האדם האחרון שהבחין בגור ובילדיו היה השומר בבניין ברחוב אליהו ברלין. השומר החל לעבוד במקום רק ארבעה ימים לפני הרצח, ולפיכך כלל לא ידע שגור איננו מתגורר בבניין. "היה לו מבט רגיל", שחזר. "יצאתי מחדר האשפה והוא ראה אותי ועבר מולי. לא נתן בי מבט, אפילו לא שמתי לב אליו. איך אפשר לחשוב דבר כזה?". עוד סיפר השומר כי גור "נכנס למעלית והילדים אחריו. הוא אפילו לא החזיק את הילדים ביד. הוא ראה שיצאתי לסריקות וידע שאין אף אחד פה שיפריע לו לעבור".

בנוסף לעדות השומר, הקלטה של שיחת הטלפון למגן דוד אדום תיעדה גם היא את הרגעים המצמררים. "נפלו שני ילדים מהגג, קומה 11 ברחוב אליהו ברלין", סיפרה בבהלה האזרחית שהייתה במקום והתקשרה למוקד. "הם על הרחבה, לא זזים", תיארה.

"זהו מקרה טרגי וקשה", ציינה גלית גרופר, מנהלת אגף הרווחה במועצה האזורית עמק חפר. "זיהינו נכון את המסוכנות של האב, ופעלנו ביתר זהירות, אף מעל הנדרש, בכל האמצעים החוקיים והמשפטיים שעמדו לרשותנו, כדי להבטיח את מוגנותם של הילדים והאישה. יצר הנקם של אלי גור ברונית, אם ילדיו, היה חזק, ולצערי לא היו כל סימנים על כוונתו לבצע מעשה אכזרי שכזה ולהתאבד, ולא היה באפשרותנו למנוע את הרצח הנורא". לדברי גרופר, מרגע היוודע דבר האסון מלווים עובדים סוציאליים את האם, דואגים לכל צרכיה, וצוותים של אגף הרווחה, יחד עם פסיכולוגים של המועצה, נמצאים ביישוב וערים לכל מצוקה שעלולה לבוא מצד התושבים והשכנים.

(עדכון ראשון - 9:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully