וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 13 שנה: שיתוף פעולה חקלאי בין ישראל לרשות

רמי שני

16.9.2013 / 0:15

מנכ"לי משרדי החקלאות הישראלי והפלסטיני סיכמו על הקמת מרכז אזורי לשיתוף פעולה חקלאי-כלכלי. עוד הוחלט על הפעלה מחדש של ועדות משותפות שפעילותן הוקפאה מאז האינתיפאדה

ישראל והרשות הפלסטינית יחדשו את שיתוף הפעולה החקלאי ביניהן - כך סוכם בפגישה שהתקיימה לפני יום הכיפורים בין מנכ"ל משרד החקלאות הפלסטיני, עבדאללה לחלוח, לעמיתו הישראלי, רמי כהן. בפגישה הוחלט גם על הקמת מרכז אזורי לשיתוף פעולה חקלאי-כלכלי ועל הפעלתן מחדש של כל הוועדות החקלאיות המשותפות לישראל ולרשות הפלסטינית. פעילותן של חלק מהוועדות הוקפאה בעקבות האינתיפאדה השנייה לפני 13 שנים, ביניהן ועדת הגנת הצומח, ועדת השיווק וההדרכה והוועדה הווטרינרית. כמו כן, סוכם לחדש את הסדנאות וההדרכות שמעבירים אנשי משרד החקלאות הישראלי לחקלאים הפלסטינים, לסייע בהעברת תוצרת חקלאית לארץ ובשדרוג השירותים הווטרינריים ברשות ולקדם את הייצוא החקלאי הפלסטיני.

הפגישה בין מנכ"לי שני המשרדים נערכה במטרה לחדש את היחסים ואת שיתוף הפעולה בין שני הצדדים בענפי החקלאות השונים, מתוך רצון לשפר את איכות המזון של הציבור הפלסטיני ולמנוע מעבר מחלות ומזיקים בין הרשות לישראל. בנוסף, בישראל מאמינים כי שיפור החקלאות בצד הפלסטיני יוביל בהכרח לשיפור בצד הישראלי. יצוין, כי המגעים לתיאום טיפול בבעיות משותפות, כמו שפעת עופות למשל, נמשכו גם לפני קיום הפגישה, אולם התנהלו בצמצום.

עד היום העניקה ישראל סיוע רחב לרשות הפלסטינית בתחום החקלאות וקידמה כמה פרויקטים משותפים. בין הפרויקטים שקודמו בעבר, טיפול בנגעים ומזיקים בפירות וירקות וסיוע בהתמודדות עם מחלות בענפי החי והצומח. בנוסף, נערכו בעבר סדנאות לימוד למדריכים הפלסטינים בחקלאות בתחומי ייצור מוצרי מזון מן החי, פיקוח וטרינרי על בתי מטבחיים ומפעלי מוצרי מזון, ייצוא גידולי ירקות וטיפול ביער בוגר.

(עדכון ראשון 23:30)

לקריאה נוספת
עוד מחווה? 5,000 פלסטינים יורשו לעבוד בארץ
החקלאים נגד סגירת כרם שלום: ”שנה שלמה אובדת”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully