וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה יבחן את הליקויים בחלוקת ערכות המגן

לאור התורים הארוכים שנרשמו בשבוע האחרון, והחוסר בכמות מספקת של ערכות לכלל הציבור, החליט השופט בדימוס יוסף שפירא לבדוק את הסוגיה. בדוח האחרון התריע על הליקויים

דניאל בוק

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, הורה היום (ראשון) להעביר אליו לבחינה את התלונות שהגיעו בימים האחרונים מהציבור לגבי הליקויים הרבים שהתגלו בנושא חלוקת ערכות המגן בתחנות החלוקה ברחבי הארץ. תלונות האזרחים נגעו בעיקר לשתי סוגיות עיקריות: ראשית, הידיעה בדבר הכמות הבלתי מספקת של הערכות שהעמיד המשרד להגנת העורף לרשות הציבור. שנית, העומס והתורים הארוכים שנרשמו בתחנות במהלך שבוע האחרון, בו גבר החשש כי תחל המתקפה האמריקנית בסוריה.

הודעתו של המבקר על כך שהוא מתחיל בבדיקת הטענות, מגיעה לאחר שכבר בדוח האחרון, שפורסם בחודש שעבר, הוא התריע על כך שלחלק מהאוכלוסייה כלל לא יוצרו ערכות מגן, כמו גם על כך שתחומי הסמכות והאחריות בעורף אינם מוסדרים. המבקר פנה ליושב ראש הוועדה לענייני ביקורת המדינה, ח"כ אמנון כהן, לקיים ללא דיחוי דיון על תיקון הליקויים שנחשפו בדוח האחרון לגבי העורף.

תחנת חלוקת ערכות מגן הבוקר בת"א, אוגוסט 2013. דרור עינב
אזרחים בתחנת החלוקה, היום/דרור עינב

הבוקר, למרות ההודעה אמש של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, על כך שהוא דוחה את היציאה למתקפה בסוריה על ידי העברתה לבחינה של הקונגרס, המשיכו להגיע לתחנות חלוקת ערכות המגן אזרחים על מנת להצטייד בערכות הגנה מפני נשק כימי. אומנם, לא נראו המראות מהשבוע שעבר - אז הגיעו אלפים רבים של אנשים וחיכו במשך שעות רבות לקבל את מבוקשם - אולם עדיין ניתן היה להבחין בתחנה בתל אביב עומס גדול יותר מאשר בשאר ימות השנה. "אני חשבתי על זה שבגלל הנאום של אובמה יהיה פחות לחץ, לכן באתי היום", הודתה תמר, תושבת העיר. לדבריה, אנשים יותר רגועים".

אתיה, תושבת תל אביב גם היא, הודתה כי "מפלס הלחץ נמוך ביותר. באתי רק בגלל שפתחו פה את התחנה. אני גרה ליד, היה לי נוח להגיע לכאן". למרות שנאלצה לחכות יותר משעה לקבלת ערכת המגן, לא הפגינה לחץ מיותר והפגינה מצב רוח טוב. "אין דבר", היא אמרה בניחותא. "פוגשים חברה נעימה, ומדברים".


עוד בנושא חלוקת ערכות המגן:
המתינו שעות ולא קיבלו ערכת מגן: "התעללות באזרחים"
אלפים בעמדות החלוקה: תורי ענק בהמתנה לערכות המגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully