וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגעי הכרעה: צמרת צה"ל תדון בנושא התקיפה בסוריה

29.8.2013 / 4:47

שר הביטחון והרמטכ"ל ישתתפו בדיון הערכת מצב בו יוצגו דרכי פעולה אפשרויות בנוגע למתרחש בסוריה. בין היתר ידונו בהיערכות היחידות לאורך הגבול ובביטול חופשות סוף השבוע

צילום: דניאל בוק, לע"מ, סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

התקיפה הבינלאומית בסוריה אמנם תתעכב ככל הנראה, אולם במערכת הביטחון שומרים על רמת מוכנות גבוהה – וכחלק מהעניין יתכנסו בכיריה היום (חמישי) לדיון מקיף בנושא הסורי. באגף המודיעין של צה"ל עובדים בקדחתנות על מנת להשלים את בניית התמונה הכללית סביב סוריה והמדינות השכנות, שחלקן יצטרפו לקואליציה הנבנית מאחורי הקלעים בשיתוף ארה"ב ובריטניה. ההערכה הכללית במערכת הביטחון היא שכל עוד פקחי האו"ם נמצאים על אדמת סוריה לא תתבצע מתקפה נגד מתקנים צבאיים וסמלי שלטון. נכון לשעות האחרונות אמורים הפקחים לעזוב את סוריה עד יום ראשון.

המשבר בסוריה - כותרות אחרונות
לחץ על דיוויד קמרון עשוי לעכב את התקיפה בסוריה
"מכסים כל נקודה בישראל": אלה הטילים של אסד
אושר: כאלף חיילי מילואים יגויסו לחיל האוויר ופיקוד העורף

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, והרמטכ"ל בני גנץ בטקס התייחדות לזכר חללי חטיבת גבעתי, אוגוסט 2013. משרד הביטחון
יעלון וגנץ/משרד הביטחון

הדיון שיתקיים היום ייערך במעמד שר הביטחון משה יעלון וייקחו בו חלק הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, וסגן הרמטכ"ל, אלוף גדי אייזנקוט, לצד ראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי, ראש אגף המבצעים, אלוף יואב הר-אבן, מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, אלוף פיקוד צפון, יאיר גולן, אלוף פיקוד העורף, אייל אייזנברג, ונציגים בכירים ממשטרת ישראל, השב"כ והמוסד. ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף (במיל') עמוס גלעד, ראש אגף התכנון, אלוף נמרוד שפר, שערכו בימים האחרונים ביקור עבודה בארצות הברית, יספיקו לנחות בישראל ולהשתתף אף הם בדיון במהלכו הם יחלקו את העיקרים שעלו מהשיחות עם האמריקנים.

ראש אמ"ן צפוי לתת סקירה מעודכנת על המתרחש בסוריה ובלבנון, בדגש על האפשרות של שיגור רקטות וטילים לישראל במקרה של התקפה. באגף המודיעין מאמינים כי אפשרות של שיגורים לעבר ישראל מסוריה היא קיימת, אולם היא אינה ב"סבירות גבוהה". בזה אחר זה יסקרו אלופי המטכ"ל את המידע שבידיהם על המתרחש בגזרתם ועל ההכנות שהושלמו למקרה שהמתקפה תחל בטווח הזמן המידי – דבר שיוביל להעלאת הכוננות בצה"ל לשיא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

דיון בשחרור יחידות לחופשת סוף השבוע

בהסתמכו על הנתונים שיציגו האלופים, יציג הרמטכ"ל גנץ את דרכי הפעולה האפשרויות. את הדיון יחתום כמקובל שר הביטחון אודות התרחישים השונים והתגובות המתבקשות כדי להגן על אזרחי המדינה. אחד הנושאים המרכזיים אליהם יידרש שר הביטחון בדיון הוא רמת הכוננות שעל צה"ל להחזיק בגבול הצפוני. בין היתר, ידונו בשחרור יחידות לחופשת סוף השבוע ובאפשרות לתגבר את היחידות בגבול ובעורף בדגש על כוחות מילואים. מוקדם יותר היום הוחלט על גיוס כאלף חיילי מילואים בעיקר ממערך המודיעין ומחיל האוויר. לאור התורים ההולכים וגדלים בתחנות החלוקה של ערכות המגן, יידרשו הבכירים גם לנושא היכולת של פיקוד העורף להמשיך את האספקה במידה והמצב הביטחוני מידרדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully