וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר הגביר טיסות בשמי לבנון; הקבינט כונס

לשרים הוצגו מספר תרחישים אפשריים, שחלקם כוללים אפשרות תקיפה סורית בישראל בתגובה לפעולת המערב. צה"ל ממשיך בהיערכות: בשעות האחרונות הואץ איסוף המודיעין במפגש הגבולות

צילום: דניאל בוק, לע"מ, סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

ברקע היערכות המערב לתקיפה בסוריה, חיל האוויר הגביר היום (רביעי) את מאמץ איסוף המודיעין בשמי לבנון. לפי דיווחים בשעות האחרונות, מטוסי קרב של צה"ל טסים בשמי הגבולות עם סוריה ולבנון. כמו כן, הקבינט המדיני-ביטחוני כונס הבוקר כדי לקבל עדכונים לקראת תקיפה אפשרית בסוריה.

במהלך הישיבה הוצגו לשרים מספר תרחישים אפשריים בהם ינקוט אסד במידה שיותקף, כאשר חלק מהתרחישים עוסקים גם באפשרות שנשיא סוריה יבחר לתקוף את ישראל. גורם מדיני בירושלים מסר לוואלה! חדשות כי ההערכה בישראל היא שאסד לא ינסה לגרור את ישראל למלחמה. עם זאת, הוסיף, "אנו נערכים גם לאפשרות הזו, למרות שהיא פחות סבירה. אנו חייבים להיות מוכנים לכל תרחיש". עוד הוסיף, כי ההנחה היא שהמערב לא ינסה למוטט את משטר אסד, וכי עד כה לא הובהר היקף המתקפה הצפויה.

תופי מלחמה בסוריה - סיקור מלא בוואלה! חדשות
אלופים ב"בור" וצווי 8: כך ייכנס צה"ל למלחמה
"מפקד הנשק הכימי הסורי נדרש להסברים אחרי התקיפה"
"עשרות נפגעים במתקפת גז סמוך לדמשק"
לקראת תקיפה בסוריה: עדכונים שוטפים

מטוס F-16  של חיל האוויר. AP
צה"ל מגביר איסוף המודיעין בסוריה. מטוס F-16 של חיל האוויר/AP

ההיערכות אינה פוסחת גם על הציבור, ובשעות הבוקר נרשמו תורים ארוכים בעמדות חלוקת ערכות המגן. מדואר ישראל נמסר כי בימים האחרונים זינק פי שלושה הביקוש לערכות מגן.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
תחנת חלוקת ערכות מגן בת"א רגע לפני התקיפה האמריקאית בסוריה, אוגוסט 2013. דרור עינב
חיוכים בסיומו של תור ארוך. חלוקת ערכות מגן בתל אביב, הבוקר/דרור עינב

שר החוץ של סוריה, ווליד מועלם, הצטרף גם הוא לשורת האיומים על ישראל, במידה שארצו תותקף. "יש לנו שתי אופציות: או להיכנע או להגן על עצמנו בכל האמצעים העומדים לרשותנו. זו האפשרות העדיפה עלינו, ואני לא אומר שום דבר מעבר לזה", אמר מועלם, והתפנה להאשים את ירושלים. "צריך להסתכל לכיוון ישראל והאינטרס שלה. ארצות הברית ובנות בריתה משרתות קודם כל את ישראל. אם הם חושבים שהמתקפה הצבאית נגדנו תשפיע על מאמצי הצבא אני מבטיח לכם שזה לא ישפיע כלל על מה שהצבא הכביר שלנו עושה. אנחנו תמיד אומרים לחברינו הרוסים שאנחנו בוטחים בהם, אבל לא בארה"ב שלא רוצה פתרון פוליטי. זאת מפני שישראל לא רוצה בפתרון פוליטי", אמר.

"מי שיעז לבחון אותנו יתקל בכוחו של צה"ל"

נתניהו, כאמור, התייחס להיערכות הישראלית לאחר התייעצות ביטחונית שקיים אתמול בלשכתו בתל אביב. "מדינת ישראל ערוכה לכל תרחיש. אנחנו איננו חלק ממלחמת האזרחים בסוריה, אבל אם נזהה ניסיון כלשהו לפגוע בנו - אנחנו נגיב, ונגיב בעוצמה", אמר ראש הממשלה.

שר הביטחון משה יעלון התייחס גם הוא לכוננות הגבוהה, והבהיר כי ציר הרשע מתחיל בטהרן, ממשיך לדמשק ומתבצר בביירות. "אנו ערים להתרחשויות המתפתחות וערים לאיומים על ישראל, למרות שאנו לא מעורבים בסכסוך בסוריה. אל מול איומים אלו אנו עומדים בשיקול דעת, אך גם אומרים בנחישות: מי שיעז לבחון אותנו יתקל בכוחו של צה"ל".

בעוד שהמערב עדיין בוחן את אופן התגובה על השימוש בנשק כימי בסוריה, ה"ניו יורק טיימס" דיווח על תכנית ארה"ב לתקיפה: גורם אמריקני שמעורה בתכנית התקיפה, אמר כי היא כוללת פחות מ-50 אתרים שיופצצו, בהם בסיסי חיל אוויר מהם מוציאה הממשלה הסורית תקיפות מסוקים מייצור רוסי. רשימת האתרים כוללת אתרי פיקוד ושליטה, וכן מגוון אתרים לאחסון נשק קונבנציונלי. לדברי הגורם, מתכנני התקיפה טענו כי למרות שמחסני הנשק הכימי הם "מטרות מפתות", יהיה זה מסוכן מדי להפציצם. "זה עסק מסובך", הסביר, הגורם "האינטרס שלנו הוא לאבטח את הנשק הכימי. אם אתה פוגע בבונקר המאחסן בתוכו נשק כימי לפתע יש לך נשק כימי בהישג יד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully