וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובי דיק 2013: לווייתן תקף ספינת דייגים, 8 מתו

דייגים מאינדונזיה שהיו על סירת עץ ניסו לצוד לווייתן קטלן באמצעות ירי חיצים, אך החיה העצומה "התעשתה" והפכה את כלי השיט. לפי הניצולים, הלווייתן גרר את הסירה למעמקים

שמונה דייגים אינדונזים נהרגו שלשום (ראשון) אחרי שלווייתן קטלן – אותו ניסו לדוג, גרר את סירתם, וצלל עמה למעמקים.

המקרה אירע כשסירת העץ הקטנה ועליה 12 אנשי צוות יצאה מהאי הנידח למבטה שבמזרח אינדונזיה למסע דיג, כך פורסם בדיילי מייל. הכפריים באזור זה ידועים בתור ציידי לווייתנים, ובתקופה האחרונה נהגו לנסות ולצוד לווייתנים קטלנים, אף שגודלם מגיע ליותר משמונה מטרים ומשקלם יכול להגיע לעשרה טון.

זמן קצר לאחר שיצאו למשימה, הם נתקלו בלווייתן קטלן. הם הספיקו לירות לעברו כמה חיצים אולם החיה החכמה, הנחשבת לאחד הטורפים הקטלניים ביותר בטבע, השיבה מאבק. לפי עדויות הניצולים, הקטלן הצליח לגרור את כלי השיט ועליו הדייגים והפך אותו. ארבעה הצליחו לשחות לחוף, אולם שמונה אחרים נעלמו. לא ברור אם הם טבעו למוות או נאכלו על ידי הלווייתן עצום הממדים ששרד את ניסיון הציד.

לווייתני קטלן שנתקעו בקרח במפרץ הדסון. קנדה, ינואר 2013. רויטרס
לווייתנים קטלנים במימי קרח. חכמים ומסוכנים מאד/רויטרס

הניצולים הזעיקו את המשטרה ואת משמר החופים, ואלו החלו בחיפושים אחר הדייגים והסירה. "חיפשנו בכל מקום אחריהם", אמר יוסף דייסון, ראש הכפר. לדברי מפקד המחוז אליאסר סונור, בחיפושים השתתפו גם כמה סירות אולם כל הניסיונות למצוא עוד ניצולים העלו חרס.

הידיעה שזכתה לחשיפה ברשתות החברתיות זכתה לתגובות רבות של גולשים שטענו כי מדובר במעשייה המזכירה באופן חשוד את הרומן של הרמן מלוויל, מובי דיק, שמספר בין היתר על ספינה שהותקפה על ידי ראשתן גדול ראש (לווייתן זרע). אחרים אמרו כי זהו דינם של אנשים שמנסים לפגוע בחיה אדירה כל כך. בסופו של דבר, אין עוררין על כך ששמונה אנשים מוגדרים נעדרים.

(עדכון ראשון 21:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully