וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדליף לוויקיליקס: טעיתי כשחשבתי שאשנה את העולם

טוראי ברדלי מנינג, שהורשע בריגול וצפוי ל-90 שנות מאסר, שמט את הקרקע מתחת למניעיו האדיאולוגיים, וביקש את רחמי בית המשפט. ההגנה חשפה תמונות שבהן התלבש כאישה

טוראי ברדלי מנינג, אנליסט המודיעין לשעבר שהורשע בחודש שעבר בריגול בגין הדלפת 700 אלף מסמכים מסווגים לאתר ויקיליקס, התנצל אמש (רביעי) על פגיעה בארצו.

מנינג, בן 25, אמנם זוכה מסיוע לאויב, אך הוא עשוי להישלח ל-90 שנות מאסר בבית הכלא. בעדותו בבית המשפט הצבאי במרלינד, ואמר: "אני מצטער שפגעתי באנשים. אני מתנצל שפגעתי בארצות הברית".

זו הפעם הראשונה שמנינג דיבר בפומבי מאז חודש פברואר, אז הקריא הצהרה של 10,000 מילים בשימוע שנערך לו. אמש הוא פנה לשופטת הצבאית, דניז לינד, ואמר: "כשפעלתי, האמנתי שאני עומד לעזור לאנשים, לא לפגוע בהם (...) הבנתי את מעשיי ואת ההחלטות שקיבלתי, אך לא את ההשלכות הרחבות שלהן. למדתי וכעת אני מבקש לבנות מחדש את חיי".

משפטו של המדליף לאתר ויקיליקס טוראי ברדלי מנינג. מרילנד, 14 באוגוסט 2013. רויטרס
תומכיו של מנינג מתנחמים מחוץ לבית המשפט, אמש/רויטרס

אחת מהשורות בהצהרה שהקריא מנינג צפויה לאכזב את מי שתומכים בו מטעמי אידאולוגיה. הטוראי אמר: "במבט לאחור, אני מתקשה להבין כיצד לעזאזל חשבתי שאני, כאנליסט צעיר, יכולתי להאמין שאוכל לשנות את העולם לטובה".

"הצבא אינו בדיוק ידידותי לקהילה הגאה"

מוקדם יותר השבוע, נודע כי אחד ממפקדיו הקודמים של מנינג שוחח עמו בדוא"ל בעניין זהותו המינית. מנינג שלח לו תמונה בה הוא חובש פאה בלונדינית ומרוח בליפסטיק אדום.

עדי ראייה סיפרו לבית המשפט כי מנינג היה נתון ללחץ נפשי עצום כששירת בעיראק, בין היתר בשל מאבקו בזהותו המינית. פסיכולוג צבאי אמר כי מנינג הציג בפניו תצלום שבו הוא לבוש כאישה, ואמר כי הטוראי סיפר שהוא קיווה שקריירה צבאית תעזור לו "להיפטר מזה".

לדברי הפסיכולוג, קפטן מייקל וורסלי, הוא נפגש עם מנינג בעיראק בין 2009 ל-2010, ואבחן כי שהותו בסביבה "סופר-גברית" מחמירה את מצבו הנפשי. "הוא עבר את זה לבד, והרגיש לבד", סיפר הפסיכולוג. "כשאתה לבד בצבא ויש לך הפרעה מגדרית, לא מדובר בשני דברים שהולכים יד ביד", אמר. "בזמנו, הצבא לא היה בדיוק ידידותי לקהילה הגאה, ואני גם לא יודע אם הוא ידידותי כלפיה עכשיו".

במקביל, נודע כי מפקד אחר של מנינג התיר לו להמשיך לעסוק בעבודה מסווגת, חרף תלונותיו על בעיות נפשיות שחווה. זאת, מכיוון שהיחידה סבלה ממחסור בכוח אדם.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully