וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן חיסול בן-לאדן: הנשיא אובמה שיחק קלפים

רג'י לאב, לשעבר עוזרו האישי של אובמה, חשף כי במשך הפשיטה הארוכה על האחוזה בפקיסטן העדיף הנשיא לשהות בחדר האוכל. "אני לא יכול לצפות בכל זה", אמר הנשיא לחבריו לשולחן

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אחת התמונות המפורסמות ביותר מכהונתו הראשונה של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מתעדת את חדר המצב של הבית הלבן בעת חיסולו של אוסמה בן לאדן. בתמונה, נראים הנשיא אובמה וצוות הביטחון הלאומי ברגעי המתח שבהם פשטו לוחמי "אריות היום" על האחוזה בפקיסטן, בה הסתתר מנהיג אל-קאעדה, וחיסלו אותו ואת בני משפחתו.

בראיון שנערך עמו באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס, חשף מי שהיה עוזרו האישי של אובמה (תפקיד המכונה Body Man) כיצד העביר הנשיא את הזמן במהלך אותו יום ב-1 במאי 2011: הוא שיחק קלפים.

העוזר, רג'י לאב, סיפר כי בזמן הפשיטה, שארכה 220 דקות והועברה בשידור ישיר לחדר המצב, העדיף אובמה לשהות בחדר האוכל הפרטי של הבית הלבן בקומה העליונה.

הנשיא ברק אובמה וראשי הממשל בחדר המצב בבית הלבן בזמן הפעולה לחיסול אוסמה בן לאדן, 1 במאי 2011. The White House, Pete Souza, AP
חדר המצב בבית הלבן בזמן חיסול בן-לאדן. ההמתנה הייתה ארוכה/AP, The White House, Pete Souza

לאב סיפר כי במהלך אותו "יום ארוך מאוד", כלשונו, הגיע הנשיא לחדר האוכל, והצטרף למשחק ששיחק שם עם צלם הבית הלבן פיטר סוזה - שצילם את התמונה המפורסמת מחדר המצב - ועם מרווין ניקולסון, מנהל הנסיעות של הנשיא.

"רוב האנשים היו למטה בחדר המצב, אבל אובמה אמר - אני לא הולך להיות שם, אני לא יכול לצפות בכל הדבר הזה'", סיפר לאב, "ושיחקנו משהו כמו 15 סיבובים". לבסוף, שב אובמה לחדר המצב כדי לצפות ברגעי השיא של המבצע, ומאוחר יותר בלילה הודיע בהצהרה מיוחדת לאומה על חיסולו של בן-לאדן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנשיא אובמה אינו זר לתעשיית הקלפים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאב נחשב לאחד האנשים הקרובים ביותר לאובמה. הוא החל לעבוד לצדו ב-2007 כשאובמה היה חבר הסנאט. לפני כשנה וחצי עזב את הבית הלבן כדי לשוב ללימודים.

בראיון הוא סיפר גם על הרגע שבו הציג אובמה את תעודת הלידה שלו, אחרי מתקפה תקשורתית של הרפובליקנים. "הוא רצה לכנס מסיבת עיתונאים מאולתרת, פשוט להיכנס לחדר התדריכים ולהניח את התעודה על השולחן. כולם אמרו שזה רעיון גרוע, אבל הוא היה להוט לעשות את זה. הוא היה מאוד עצבני מהעיסוק בנושא".

לקריאה נוספת
צפו בתמונות: היחידה שחיסלה את בן לאדן נחשפת
על הקשר בין המדיח של מישל אובמה לאדוארד סנודן
מה יש לנשיא אובמה נגד קים קרדשיאן וקניה ווסט?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully