וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי שפספס: תיעוד עוצר נשימה של מטר המטאורים

לי בן שי

14.8.2013 / 0:06

שני חובבי אסטרונומיה חמושים במצלמת סטילס תיעדו את מטר המטאורים במצפה רמון בטכניקה של חשיפה ארוכה, שקלטה פרטים מרשימים. התמונות קובצו לסרטון מרהיב. צפו

צילום: באדיבות "מדעטק" – גלעד גוזני ומיכאל צוקראן

חובבי אסטרונומיה ברחבי העולם זכו אתמול בלילה (שלישי) לחזות במטר מטאורים מרשים ויש מי שטרחו לתעד את המאורע גם עבור אלו שלא נשארו ערים שעות ארוכות. המונים הגיעו למצפה רמון – שתאורת הרחוב בה הוחשכה – ונהנו מחוויית צפייה מיטבית. שניים מהם, גלעד גוזני ומיכאל צוקראן, צילמו את השמיים זרועי הכוכבים במצלמת סטילס בטכניקה של חשיפה ארוכה, ובשילוב הצילומים נוצר סרטון יפיפה.

"צילמו כל תמונה במשך 35 שניות בשביל שייקלט יותר אור ויהיו יותר פרטים. אז מריצים אותן אחת אחרי השנייה", סיפר עורך הסרטון מושון תמיר, שעוסק במולטימדיה וניו מדיה במדע-טק - המוזיאון הלאומי למדע, חיפה. הצלמים השתמשו בעדשת "עין הדג" - עדשה רחבה מאוד שקולטת שטח נרחב יותר. ואם חששתם כי ההבזקים שנראים על הקרקע הם התרסקות מטאור, תמיר מרגיע: "אלו מכוניות שהסתובבו באזור ואנשים עם פנסים".

גשם מטאורים, ישראל, אוגוסט 2013. AP
כל תמונה מצולמת במשך 35 שניות כדי שייקלט יותר אור. מטר המטאורים/AP

מטר המטאורים, ששמם המדעי הוא "פרסאידים", מתרחש מדי שנה כאשר כדור הארץ חולף דרך שובל שרידי קרח ואבק שהותיר שביט "סוויפט-טאטל". מטר זה נחשב לחזק במיוחד, והשנה חלפו מטאורים בקצב של כ-100 בשעה. המטאורים חודרים לאטמוספירה במהירות של כ-60 קילומטרים לשנייה (או 212 אלף קילומטרים לשעה) ונשרפים תוך שהם משאירים שובל של אור שניתן לראות היטב, בעיקר באזורים שאינם מיושבים ושרמת זיהום האור בהם נמוכה, כדוגמת מצפה רמון.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully