וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד תקף את הח"כים החרדים: "מרחיקים את ביאת המשיח"

22.7.2013 / 19:41

בדיון בהצעת אי אמון תחת הכותרת "ההסתה וההתנכלות של שר האוצר כלפי הציבור החרדי", יצא לפיד נגד הסיעות החרדיות ואמר: "איננו חמורו של משיח, היינו כאלה יותר מדי שנים"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

שר האוצר יאיר לפיד תקף הערב (שני) את חברי הסיעות החרדיות בכנסת. במהלך דיון במליאה השיב לפיד בשם הממשלה לשורה של הצעות אי אמון שהגישו סיעות האופוזיציה בממשלה, וביקש להתמקד בהצעת אי אמון שהגישה סיעת יהדות התורה ואשר כותרתה: "ההסתה וההתנכלות של שר האוצר כלפי הציבור החרדי בכדי להסתיר את הגזירות שהוטלו על כלל הציבור במדינה ובכך לגרום להגברת הקיצוניות בעם". "לפני שידברו פה על ההסתה וההתנכלות, אנחנו קוראים את העיתונות החרדית שבה כתוב שהחילוניות פרוצות", אמר לפיד והזכיר גם מאמר המערכת בעיתון החרדי "יתד נאמן" שהשווה אותו להיטלר. במהלך הדיון דחתה מליאת הכנסת שמונה הצעות אי אמון בממשלה שהגישו כל סיעות האופוזיציה.

שר האוצר יאיר לפיד בהצבעת אי אמון במליאת הכנסת. יולי 2013. טלי מאייר
"הבעיה היא לא שאתם חרדים, אלא שאתם מוציאים שם רע לחרדים". לפיד/טלי מאייר

"אם להגיד לציבור החרדי שמה שאני רוצה בשבילו זה בדיוק אותן הזכויות כמו מה שאני רוצה לבן והבת שלי זו התנכלות?!", תהה לפיד מעל בימת הנואמים. "האם לצפות מהם לקיים את הדיבר הרביעי זו התנכלות? כתוב ששת ימים תעבוד, לא ששת ימים תקבל קצבאות ולא ששת ימים החילוני יעבוד". לדבריו, "אנחנו לא חמורו של משיח, היינו כאלה יותר מדי שנים. זה לא יביא את המשיח, זה ירחיק אותו. מי שמבדיל בין יהודים ויהודים זה מרחיק את המשיח. מי שמאשים את האחר בהסתה מרבה שנאה בישראל, מי שמרבה שנאה מרחיק את המשיח". יצוין כי חברי הכנסת החרדים הקפידו שלא להשיב לדברי לפיד.

בהמשך פנה לפיד לח"כים החרדים ואמר: "הבעיה היא לא שאתם חרדים, אלא שאתם מוציאים שם רע לחרדים". "אל תנסו לדבר אתנו על השכבות החלשות", הוסיף. "אנחנו הבעיה של השכבות החלשות?! הוספנו 500 מיליון שקל לניצולי השואה. 30 שנה ישבתם בממשלה, אם כאלה צדיקים אתם, איך קרה שמצב החלשים הורע והוחלש? האם יש זרם שתרם יותר לעוני מכם? כל מה שעשינו היה ללכת בדרך הזו שבה התורה היא לא קרדום לחפור בו. התורה לא מפרידה את היהודים - היא מאחדת את היהודים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חבר הכנסת משה גפני במליאת הכנסת. טלי מאייר
ח"כ משה גפני. החרדים הקפידו לא להשיב לדברי לפיד/טלי מאייר

לפיד התייחס לגזירות הצפויות, שלטענת החרדים יפגעו בהם קשות ואמר: "אנחנו מאמינים שהקיצוץ בתקציב הישיבות לא יגרום נזק לעולם התורה. זה רק אומר שאנשים יעבדו בבוקר וילכו ללמוד תורה בלילה בדיוק כמו שעשו אבותינו. אנחנו הבעיה של השכבות החלשות? אתם רוצים לעזור לחלשים – תעזרו להם לצאת לעבודה. אתם רוצים לעזור לעם ישראל – תפסיקו את ההסתה ואת ההתנכלות. איש אינו שונא אתכם איש אינו מתנכל לכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully