וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: דוברת בצלם נורתה בידי כוח משמר הגבול

יהושע בריינר

21.7.2013 / 20:46

שרית מיכאלי טענה כי מה שגרם לפציעתה במהלך הפגנה בכפר פלסטיני בסוף השבוע היה ירי של שוטרי מג"ב. בסרטון שהועלה לרשת וצולם במצלמתה ניתן לחזות ברגע הפגיעה

צילום: בצלם, עריכה: טל רזניק

דוברת ארגון "בצלם", שרית מיכאלי, טענה בסוף השבוע כי מה שגרם לפציעתה במהלך הפגנה שהתקיימה בכפר נבי סאלח שבדרום השומרון ביום שישי היה ירי כדור גומי שירו לעברה שוטרי מג"ב. כעת, בסרטון שפרסם הארגון, ניתן לחזות ברגעי הדרמה המתעדים את רגע הפגיעה במיכאלי ממצלמתה שלה.

בתחילת הסרטון נראים כוחות מג"ב שועטים בריצה לכיוון האזור בו עמדה גם מיכאלי. לאחר שניות ספורות, מזדעזעת המצלמה, ומיכאלי מועדת ונופלת יחד איתה. בעת שהיא שכובה על הקרקע, ניתן להבחין בבירור ברימון הלם שנזרק לעברה, אולם לא ברור מהו מקורו. לאחר מכן, המצלמה מכוונת על פצע ירי קטן מעט מעל לברך רגלה השמאלית, כשדם זולג ממנו. כמה אנשי רפואה פלסטינים נחלצים לעזרתה, ומעניקים לה טיפול רפואי במקום. הם מחטאים את הפצע, מנסים לעצור את הדימום וחובשים את האזור הפגוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות מג"ב רצים לכיוון מיכאלי, שניות לפני שהיא נופלת לקרקע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלוש השנים האחרונות מתקיימת מדי שבוע בכפר הפלסטיני הפגנה של תושבי המקום, במחאה על השתלטות של מתנחלים, לטענתם, על מעין הסמוך לכפר. במסגרת פעילותה בארגון שמגדיר עצמו "מרכז המידע הישראלי לזכויות האדם בשטחים", הגיעה מיכאלי לנבי סאלח, כדי לתעד במצלמה את ההפגנה.

אשת הארגון לא השתתפה בהפגנה, אך לדבריה, מסיבה שאינה ברורה, כוח של חיילי מג"ב הסתער לכיוונה ואחד מהחיילים ירה בה מטווח קצר כדור גומי, שחדר לירכה. "מה שברור הוא שהירי היה לחלוטין בניגוד להוראות, נעשה מטווח קצר ותוך כדי ריצה - שגם זה אסור לפי ההוראות", טענה מיכאלי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"לא נהגתי בצורה אלימה"

"למותר לציין שהירי כוון נגדי על אף שלא נהגתי בצורה אלימה כלשהי, וכשאני עם מצלמה בלבד", הוסיפה. "זה לא חדש לצערנו ואנו נתקלים לא אחת באירועים דומים. אנחנו נעביר את החומרים למחלקה לחקירות שוטרים ונבקש לפתוח בחקירה של האירוע". מיכאלי פונתה במצב קל לבית החולים איכילוב בתל אביב, שם שלפו הרופאים את כדור הגומי שחדר לרגלה. היא צפויה להשתחרר מבית החולים בימים הקרובים.

ממשמר הגבול נמסר בתגובה כי "מבדיקה ראשונית עולה כי במהלך הפרת סדר אלימה שכללה רעולי פנים וצעירים נוספים שיידו אבנים לעבר הכוחות בוצע שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. הנפגעת עמדה מאחורי הנפגעים ונפצעה מכדור גומי. מצפייה בסרטון, שאינו מתאר ולו במעט את האלימות שקדמה לביצוע הירי, ניתן לראות בבירור כי בניגוד למידע שנמסר בתקשורת, לפיו הירי בוצע מטווח של 15 מטר בכוונה לפגוע בה, הירי בוצע מטווח של 50 מטר לפחות, והיא נפגעה ככל הנראה מכדור תועה. כמקובל במקרים אלה הפרטים יימסרו לבדיקת הגורמים הרלוונטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully