וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים בברזיל גילו שלד של יהודי שמת לפני 500 שנה

השלד נמצא בבור, שלדברי ארכיאולוגים שימש תחליף לבית עלמין בעיר רסיפה, מפלט לאנוסים שנמלטו מספרד. השרידים נמצאו בתכריכים, ליד בית הכנסת "קהל צור ישראל" שהוקם ב-1636

צילום: רשת טלוויזיה מקומית, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

ארכיאולוגים בברזיל גילו קבר עתיק, ולטענתם יש בו שרידים השייכים לגבר יהודי שמת לפני כ-500 שנה. הקבר אותר בעיר רסיפה, בירת מדינת פרנמבוקו שבצפון-מזרח ברזיל. הבור נמצא במהלך עבודות לחציבת מנהרה במדלנה, שכונה מרכזית בעיר.

בכתבה שפורסמה בסוף השבוע בעיתון או-גלובו, נכתב כי בבור, בעומק מטר וחצי, התגלה שלד שמור במצב מצוין, והחוקרים הסיקו שהוא שייך לגבר בוגר.

בעיר רסיפה בנו יהודים ב-1636 את בית הכנסת הראשון בעולם החדש, "קהל צור ישראל". הוא נוסד על ידי יהודים שנמלטו מהאינקוויזיציה הספרדית לעבר רסיפה, שהייתה אז מושבה הולנדית. הקבר נמצא כשני קילומטרים מבית הכנסת. לדברי הארכיאולוגים, מדובר ככל הנראה בבור שנחצב עבור בני הקהילה בעיר, מפני שטרם היה אז בית קברות יהודי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המוזיאון בבית הכנסת קהל צור ישראל בעיר רסיפה, כיום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנהל החפירה, מרקוס אלבקרקי מהאוניברסיטה הפדרלית של פרנמבוקו, אמר לעיתון כי אין לו ספק שהשלד שייך ליהודי, שמת ונקבר במאה ה-16. "במסורת הנוצרית, נהוג לקבור את המתים כשידיהם מוצלבות על החזה", אמר. "אך האדם הזה נקבר כשידיו הונחו לצד הגוף עוד לפני שהגופה התקשתה".

אלבקרקי הוסיף כי הגופה העירומה נעטפה בתכריכים פשוטים, ללא תכשיטים או חפצים פרטיים אחרים, וכמובן ללא ארון. כדי לדעת מתי בדיוק מת הגבר, יידרשו חוקרים לקלף את השכבות החיצוניות של השלד, אך התקבלה החלטה שלא לעשות זאת, "מתוך כבוד למת".

עוד תגליות באדמה:
כיצד הגיע טנק T-34 רוסי לאתר בנייה בעיר חולון?
האביר האפל מהחניון והמלך הגיבן שרק רצה לישון
נחשפה העדות הקדומה לסתימה בשן, בת 6,500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully