וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: חיזבאללה חושף את מפקד חטיפת רגב וגולדווסר

21.7.2013 / 14:45

שבע שנים לאחר מלחמת לבנון השנייה, פרסמה רשת אל-מנאר פרטים חדשים על חטיפת חיילי צה"ל בגבול לבנון. בסרטון נראה לראשונה מפקד מבצע החטיפה, חאלד אל-באזי, שנהרג במלחמה

צילום: אל-מנאר, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ערוץ "אל-מנאר" של ארגון חיזבאללה פרסם היום (ראשון) פרטים חדשים על אודות חטיפתם של שני חיילי צה"ל, אהוד גולדווסר ואלדד רגב, ביולי 2006 – פעולה שהובילה למלחמת לבנון השנייה. ארגון הטרור השיעי הציג לראשונה את מפקד המבצע לחטיפת החיילים הישראלים, חאלד אל-באזי, המכונה אל-חאג' קאסם. אל-באזי נהרג ב-2006, במהלך המלחמה. חיזבאללה אינו נוהג לפרסם את תמונות אנשיו, מלבד אלה שנהרגו.

ערוץ הטלוויזיה הלבנוני הציג סרטון וידאו שבו נראה אל-באזי מתדרך את לוחמי חיזבאללה בעמדות הסמוכות לגבול לבנון-ישראל, זמן קצר לפני החטיפה. בנוסף, מציג הסרטון את פעולות המעקב הממושכות שעשו אנשי חיזבאללה אחר נקודה 105 - משם התבצעה המתקפה נגד כוח צה"ל שבו היו גולדווסר ורגב. כמו כן, תועדה פעילות המעקב של הכוחות אחר תנועת כוחות הסיור של צה"ל סמוך לגבול לבנון.

תיעוד חטיפת חיילי צה"ל אהוד גולדווסר ואלדד רגב על ידי אנשי חיזבאללה.. צילום מסך
תיעוד חטיפת גולדווסר ורגב שפורסם ביולי 2012/צילום מסך

ביולי 2012 – שש שנים לאחר מלחמת לבנון השנייה, פרסם ארגון הטרור לראשונה את תיעוד חטיפת חיילי המילואים. בסרטון הווידאו, ששודר בתחנת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מיאדין", נראית קבוצה של פעילי חיזבאללה המתקדמת לעבר הג'יפ שבו נסעו רגב וגולדווסר. ברגע שהם משתלטים על הג'יפ ומוציאים את שני החיילים, התמונה מוקפאת ולכן אי-אפשר לדעת אם השניים נהרגו או שמא הוצאו חיים. כתב הרשת הלבנונית, רסאן בן-ג'דו, ראיין לאחר שידור הסרטון את המחבל הלבנוני סמיר קונטאר, ששוחרר מהכלא במסגרת העסקה להחזרת גופות רגב וגולדווסר. קונטאר שיבח את חיזבאללה במהלך הראיון. בדיווח של כתב הרשת הוא אמר כי חיזבאללה ציפה לתגובה קשה מצד ישראל לאחר החטיפה, ולכן פינה הארגון את כל המטות שלו באזור רובע הדאחייה בביירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

גולדווסר ורגב, חיילי מילואים של חטיבה 5 של צה"ל, נחטפו ב-12 ביולי 2006, ביום האחרון לשירות המילואים שלהם, בעת שערכו סיור לאורך גדר גבול לבנון. בעקבות החטיפה החליטה הממשלה לפתוח במבצע צבאי נגד חיזבאללה תוך חדירה לשטח לבנון. במבצע, שלימים נקרא מלחמת לבנון השניה, נהרגו 119 חיילים ו-44 אזרחים ישראלים, וכאלף לבנונים – כמחצית מהם אזרחים. בתום המלחמה, נותרו אהוד ואלדד בשבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully