וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של אור פליסיאן בהלוויה: "רצחתם לי את הילד"

11.7.2013 / 0:01

משפחתו של החשוד ברצח בבר-נוער, חגי פליסיאן, קברה את אחיו בן ה-15, שנהרג בנפילה מפיגום. בקשת חגי להשתחרר ללוויה סורבה. האם האבלה: "רוצה אותו בלי אזיקים, אעשה טרור"

צילום: שלומי גבאי, דניאל בוק, אבי כהן; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

האסונות של משפחת פליסיאן: בבית העלמין ירקון בפתח תקווה נערכה בשעת ערב מאוחרת (רביעי) הלווייתו של אור פליסיאן, אחיו בן ה-15 של חגי פליסיאן, הנאשם ברצח בבר-נוער, שנהרג אתמול בנפילה מפיגום באתר בנייה בבני ברק. מאות בני משפחה וחברים השתתפו בהלוויה, שהחלה באיחור ניכר בשל התנגדות בני המשפחה לנתיחת הגופה. בני המשפחה פרצו בבכי וזעקו: "זה לא נכון, זה לא נכון. זה לא הגיוני, לא מגיע לנו".

אמם של האחים פליסיאן התייחסה לפני ההלוויה בזעם לעובדה שבית המשפט לא התיר לחגי לצאת ממעצר להלווייתו של אחיו. "מדינת ישראל רצחה לי את הילד", אמרה. "חגי לא רוצח, אתם רוצחים". עוד הוסיפה: "אני רוצה לראות מחר את חגי בלי אזיקים. טרור אני אעשה במדינת ישראל. לא האמנתי שאגיע למצב הזה. איפה הוא, איך אחזיק מעמד בלי האור הזה עכשיו? לא הייתי נרדמת בלילות עד שהוא היה מגיע. עשרות טלפונים הייתי עושה לו. למי אתקשר עכשיו?".

קברו של אור פליסיאן לאחר ההלוויה בפרדס כ"ץ, 10 יולי 2013. יותם רונן
קברו של אור פליסיאן/יותם רונן

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי הנער, שהוא גם קרוב משפחתו של הנער ששאול גנון מנהל הבר-נוער חשוד בתקיפה מינית שלו, עבד כמנקה חלונות באתר בנייה, וככל הנראה איבד שיווי משקל ונפל מהקומה תשיעית, בנקודה שבה אין מעקה. מהמשטרה נמסר כי ככל הנראה אין חשד לפלילים, אולם בכל זאת נפתחה חקירה במשטרת מרחב איילון. גם חוקרים של משרד העבודה ישולבו בחקירה.

"כמה אסונות יכולים לבוא על משפחה בתקופה כה קצרה?", שאלה מוקדם יותר שכנה של המשפחה. "איזה אסון קרה היום, לאבד ילד זה הצער הכי גדול לאם. האמא גם ככה ממוטטת מהמחשבה שחגי ירצה מאסר עולם בגלל המועדון בתל אביב, ועכשיו קיבלה את המכה הזאת, זה בלתי נתפס. ילדים הם ילדים, לא משנה מה המשטרה אומרת עליהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קברו של אור פליסיאן לאחר ההלוויה בפרדס כ"ץ, 10 יולי 2013. יותם רונן
"איך ילד בן 15 נמצא במקום כזה בלי השגחה, אין מנהל עבודה ואיש בטיחות?"/יותם רונן

אחד מחבריו של אור פליסיאן ספד לו: "בזמן שכולם הולכים לים, אור בחר ללכת לעבוד ולעזור למשפחה שזקוקה דחוף לכסף. הוא עבד בניקיון עם אבא שלו ואמר שאת מה שירוויח יעביר לאחיו חגי, שבטח יהיה בכלא הרבה זמן". החבר התרעם על נסיבות מותו של פליסיאן, ואמר: "איך ילד בן 15 נמצא במקום כזה בלי השגחה, אין מנהל עבודה ואיש בטיחות? מרוב כל הדברים שרצו לו בראש בזמן האחרון, לא מפליא שהוא איבד שיווי משקל. אתמול דיברנו והוא אמר שעוד תראו שהתיק של חגי ייפול כמו שהתיק של יעקב נפל".

נגד חגי פליסיאן, אחיו הגדול של אור, כאמור, הוגש ביום שני השבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום גין הרצח של ליז טרובישי וניר כץ, וניסיון רצח של עשרה צעירים נוספים בבר-נוער בתל אביב באוגוסט 2009. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אושרה גז אייזנשטיין ואסף שביט מפרקליטות מחוז תל אביב, כמה שבועות לפני הרצח שמע פליסיאן מאדם צעיר הקרוב לו כי מנהל הבר-נוער, שאול גנון, פגע בו מינית. אותו צעיר, שנעצר אף הוא בפרשה, פנה אל עד המדינה בפרשה וקיבל ממנו פרטים על שאול גנון ועל המועדון. בכתב האישום נטען כי פליסיאן החליט לרצוח את גנון כנקמה, וכן לפגוע בבאי המועדון "בשל עוינותו לנטייתם המינית".

אח נוסף למשפחת פליסיאן, יעקב, הסתבך גם הוא באחרונה עם רשויות החוק. בחודש שעבר הוא נעצר בחשד שאנס עורכת דין שנפגשה עמו בשעת לילה. פליסיאן, שנמצא דובר אמת בבדיקת פוליגרף שנערכה לו, טען כי עורכת הדין, שביקשה לייצג את אחיו חגי, העלילה עליו וכי היחסים ביניהם היו בהסכמה. בתחילת החודש הורה בית המשפט לשחררו למעצר בית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully