וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חשיפת וואלה!: "המח"ט המתחזה" יוצא לחופשה. המהדורה המלאה

9.7.2013 / 14:03

הקצין שהונה נשים בפייסבוק החליט לצאת לחופשה על רקע הפרסום בוואלה! חדשות. מידע חדש: הקצין הורשע בעבר בהטרדה מינית מילולית של חיילת וננזף. אמור לקבל בקרוב קידום

מערכת וואלה!

קצין צה"ל הבכיר שאתמול נחשף כי התחזה ברשת כדי לקיים יחסי מין עם נשים, הודיע היום (שלישי) למפקדיו כי בכוונתו לצאת לחופשה עד לסיום החקירה בעניינו. הקצין היה אמור לקבל קידום בקרוב, שלא ברור איך יושפע מהחופשה.

ממידע חדש שהגיע לידי וואלה! חדשות, עולה כי הקצין כבר הורשע לפני שמונה שנים בהטרדה מינית מילולית של חיילת ששירתה תחת פיקודו. בעקבות תלונה שהוגשה נגדו, נשפט הקצין בדין משמעתי, נמצא אשם וננזף.

הקצין נחשב מצטיין, ומשרת כמפקד חטיבה בצה"ל. הוא מיועד לקבל דרגת תת-אלוף בתקופה הקרובה, ובחודשים הקרובים הוא צפוי להתמנות למפקד אוגדה. אירוע ההטרדה המינית התרחש ב-2005, בעת ששירת כמפקד גדוד. החיילת התלוננה נגדו, הוא זומן לדין משמעתי, ונמצא אשם. בעקבות זאת, קיבל הקצין נזיפה לתיקו האישי. למרות הנזיפה, המשיך הקצין במהלך השנים להתקדם בסולם הדרגות. בדובר צה"ל אישרו את הפרטים ומסרו בתגובה: "נגד הקצין הוגשה תלונה בגין הטרדה מינית לפני כעשור אשר טופלה במישורים המתאימים".

מעדויות שהגיעו לידי וואלה! חדשות עולה כי הקצין נוהג להשתמש בזהות בדויה, להציג עצמו כגבר פנוי וליצור קשר עם נשים באינטרנט. נשים שהיו בקשר עם הקצין מעידות כולן על דפוס פעולה דומה: הקצין יצר עמן קשר בפייסבוק תוך שהוא מתחזה לאדם בשם "אלון רותם" וחיזר אחריהן נמרצות, עד שהסכימו להיפגש עמו. הן מספרות כי "נפלו לפח של מילים יפות", וכי אם היו יודעות כי מדובר בגבר נשוי - לא היו נענות לקשר עמו. אחת מהן אף סיפרה כי באחד המפגשים ניסה הקצין בכוח לקיים עמה יחסי מין.

"זאת לא התנהגות ערכית נורמטיבית שמצופה מקצין בכיר בצה"ל", אמרה תת-אלוף (במיל') גילה כליפי, יועצת הרמטכ"ל לשעבר לענייני נשים, בעקבות הפרסום. "אני לא מצפה להתנהגות כזאת מאף גבר – גם אם הוא מנכ"ל חברה פרטית באזרחות, אך אנחנו מצפים מקצינים בכירים להתנהגות ערכית. זה לא דבר מקובל, בטח כשאתה מפקד על חיילות וחיילים". לדברי כליפי, הצבא התקדם מאוד בעניין הזה, והוא ממשיך ופועל כדי למגר תופעות לא נורמטיביות. "אני סומכת על שיקול דעתו של הרמטכ"ל, שיקבל את ההחלטה הנכונה בעניין הקצין", אמרה.

"תופעת ההתחזות רחבה ומסוכנת"

גם במערכת הפוליטית התייחסו לפרשה. יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, חברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד), מסרה בעקבות הפרסום כי בדיון הקרוב בוועדה, יידרשו חבירה גם ל"התמודדות הצבא עם הסכנות הרבות שטמונות באינטרנט וברשתות החברתיות", ויבחנו כיצד ניתן להילחם בהן. "המקרה בו מח"ט בצה"ל מתחזה באינטרנט במטרה לפתות נשים מעידה עד כמה רחבה ומסוכנת התופעה, ושלעולם לא ניתן לדעת מי עשוי להיות מתחזה פוטנציאלי", אמרה ח"כ לביא. "הוועדה לקידום מעמד האישה מקיימת דיונים תקופתיים במסגרתם מדווח צה"ל לוועדה על ההטרדות המיניות בצבא. אני סמוכה ובטוחה שהצבא ידע לבדוק את המקרה ולהתייחס אליו במלוא הרצינות. יש לעשות כל שניתן על מנת למנוע ממקרים מעין אלו להישנות".

חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ), שהייתה בעבר מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בישראל, ציינה: "לפי התמונה שמוצגת בכתבה, מדובר במקרה חמור של הטרדה מינית. אם לאחר חקירה ובירור החשדות יאומתו, על הרמטכ"ל לשקול את המשך שירותו הקצין בנוסף להעמדתו לדין בגין הטרדה מינית. קצינים בצה"ל אינם רק ממלאי תפקיד אלא גם מחנכים ודמויות מופת. צה"ל, שמכתיר עצמו השכם וערב כ'צבא המוסרי בעולם', לא יכול להרשות שאלו יהיו קציניו. כל פעולה למעט הפסקת שירותו בצה"ל תהיה כתם שחור על המערכת הצבאית הישראלית. בכוונתי לפנות עוד היום לרמטכ"ל לדרוש חקירה מקיפה של המקרה".

"אם אכן יימצא כי הדברים נכונים, אין זה ראוי שהקצין ימשיך לכהן בתפקיד פיקודי", אמרה חברת הכנסת מירי רגב (ליכוד), בעקבות החשיפה. "המתחזה ואשר מנסה להתל באנשים ולגנוב את לבם, ראוי לשלם על כך מחיר כבד בגין אותה התחזות. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בקצין בכיר שעתידו והקריירה הצבאית שלו עוד לפניו והוא בבחינת סמל המייצג את צה"ל, את ערכיו הפיקודיים ומהווה דוגמא ומופת לחייליו ולאזרחי המדינה. אני קוראת לצבא למצות את הליכי הבדיקה. מוטב לבדוק לעומק את הנושא, ולא להסיק מסקנות מהירות ונחפזות".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

עוד במהדורה:

הבוקר פורסם כי ישראל מחזיקה אסיר X נוסף, בדקנו אילו מדינות נוספו בעולם משתמשות בשיטת הענישה הזו, ומה זה אומר עלינו?

אמר "כוסית" לאורלי וילנאי, נו אז מה? לאחר שנחשף הבוקר בוואלה! חדשות שהבכיר שלחש לעיתונאית אורלי וילנאי "את אחלה כוסית" הוא הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, עירית זיכלינסקי חושבת שממש לא צריך לעשות עניין מהמילה הזאת.

אייפון: שונאים, סיפור אהבה. היום אהבה ושנאה מודדים ברשת. מחקר חדש מגלה לפי התייחסויות ברשתות החברתיות על איזה פלאפון אנחנו אוהבים לקטר, ובכלל - מי מנצח בקרב הענקים בין אפל לסמסונג?

התחזית: היום ירידה קלה בטמפרטורות, לילה מעונן חלקית, מחר ללא שינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully