וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל "ריח שרוף" - שתי נחיתות חירום בטיסת אל על

נוסעי טיסת אל על מברלין לתל אביב עברו יממה מטלטלת, מייגעת ומסוכנת. לאחר שההמראה התעכבה בשל תקלה טכנית, יצא המטוס לדרכו אך נאלץ לשוב לנחיתה בברלין - פעמיים

מדוע מטוס נוסעים שמתגלה בו תקלה טכנית על הקרקע ממריא לדרכו עמוס בנוסעים, ועוד פעמיים? על שאלות אלו ועוד רבות, יצטרכו בחברת "אל על" לענות בימים הקרובים. טיסת אל על מספר 352 מברלין לתל אביב הייתה אמורה להמריא אתמול (ראשון) בשעה 11:00 בבוקר, ולנחות בנמל התעופה בן גוריון בשעה 16:00 אחר הצהריים.

במטוס הבואינג 737, ובו 144 נוסעים, התגלתה תקלה, והעלייה למטוס התעכבה תחילה בארבע שעות תמימות, כאשר הנוסעים נדרשו לשהות בטרמינל בברלין. לאחר ההמתנה הארוכה, הוחלט להעלות את הנוסעים למטוס, שהמריא לדרכו כעבור זמן קצר. אך לאחר ההמראה, התגלה ריח שרוף במטבח האחורי של המטוס, ולכן, לדברי אל על, הוחלט להחזיר את המטוס על עקבותיו ולבצע נחיתת חירום בנמל התעופה בברלין.

בואינג 737 של אל על. AP
מטוס בואינג 737 של אל על מדגם דומה לזה שהמריא מברלין/AP

אחד מנוסעי הטיסה, העלה בשלב זה תגובה בעמוד הפייסבוק של אל על: "המראנו באיחור של ארבע וחצי שעות בגלל תקלה טכנית שלא אותרה ולכן לא נפתרה. לאחר ההמראה, המטוס התקשה והטייס הכריז על חזרה לברלין וביצע נחיתת חירום". אותו נוסע הוסיף: "חוץ ממשפט קצר של הקברניט לא נאמר לנו דבר. כרגע אנחנו על הקרקע ועדיין איש לא מדבר או מטפל בנו. מה אתם מציעים?".

לאחר שהמתינו זמן מה ישובים בכיסאותיהם, הוחלט לפנות את המטוס ולהעביר את הנוסעים בחזרה אל הטרמינל, שם נאלצו להמתין שעות ארוכות, בפעם השנייה. אך גם בכך לא די – סביב השעה 21:00 בערב, הועלו הנוסעים מחדש למטוס, תחת ההנחה הסבירה כי התקלה הטכנית תוקנה וכעת ניתן להמריא ארצה בבטחה. זמן קצר לאחר ההמראה, שוב עלה הריח השרוף מחלקו האחורי של המטוס והקברניט נאלץ להשיב את המטוס לברלין ולבצע נחיתת חירום נוספת.

נוסע נוסף אשר על הטיסה כתב בעמוד הפייסבוק של אל על: "לאור החזרה הנוספת לנמל התעופה בברלין, נראה שחברת אל-על מסכנת את הנוסעים בכך שאפשרה ואולי כרגע גם מאפשרת לטוס באותו המטוס, מבלי לקרקעו לבדיקות מקיפות. אל-על מתחמקים מתשובות". לטענתו של הנוסע, המטוס ביצע נחיתת חירום בשל "עשן ואש שנצפו מאחד המנועים", ולא כפי שתיארו זאת בחברת אל על.

נמל התעופה שונפלד, ברלין. AP
נמל התעופה שונפלד בברלין/AP

בשלב זה, הוחלט שלא להמשיך בטיסה, והנוסעים שוכנו במלונות באזור כאשר טיסתם ארצה נדחתה להיום (שני). באחת מתגובות הנוסעים בפייסבוק נכתב: "סיכום ביניים: אנחנו בהולידי אין בשדה בברלין. בלי אוכל וציוד ועדיין בלי נציג אל על כאן, אבל לפחות לא תקועים בתוך מטוס. אם אל על לא הייתה מתפשרת בבטיחות היא הייתה נמנעת מלהעלות פעמיים נוסעים למטוס שבו יש תקלה לא מאותרת או פתורה".

נציגי אל על הגיבו על טענות הנוסעים בעמוד הפייסבוק וכתבו: "טיסה 352 מברלין לת?א, מטוס 737 ועליו 144 נוסעים. לאור תקלה חוזרת של ריח שרוף במטבח האחורי של המטוס הוחלט להחזיר את המטוס לנחיתה בברלין. הנוסעים מועברים לבתי מלון עד לבירור התקלה ותיקונה. אל על אינה מתפשרת בנושא בטיחות הטיסה ורואה בנושא ערך עליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully