וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון באריזונה: מ-20 כבאים מובחרים נותר רק אחד

אריזונה מתאבלת על הכבאים שלמדו יחד בתיכון ונספו אמש בדליקה, בעוד שחבריהם עדיין נאבקים באש. היחיד שנותר בחיים מצוות העילית שרד מכיוון שנהג בכבאית: "מרגיש נורא"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

שיירה ארוכה של מכוניות הובילה אמש (שני) את גופותיהם של 19 הכבאים שנספו בשריפת הענק באריזונה, ממקום מותם ליד העיירה יארנל לנתיחה רפואית בפיניקס. זהו האסון הכבד ביותר שידעו שירותי הכיבוי בארצות הברית מאז פיגועי ה-11 בספטמבר. בצדי הדרך התייצבו כמה תושבים מנופפים בדגל המדינה, כדי לחלוק כבוד אחרון לנספים.

מושלת אריזונה, ג'אן ברואר, ספדה לנספים. "אני אפילו לא יכולה לדמיין איך המשפחות והחברים שהכירו את האנשים האלה מרגישים עכשיו", אמרה. הסיבות לאסון טרם התבררו לחלוטין, אך כבר ברור שהכבאים נפלו קורבן לשילוב קטלני של רוחות עזות, מזג אוויר חם ויבש וכנראה גם לחוסר מזל מצמרר. גם אחרי האסון, שריפת היער הגדולה באזור ממשיכה להשתולל, מלובה בטמפרטורות הגבוהות וברוחות היבשות, שצפויות רק להחמיר את האש. 400 כבאים מנסים כעת להשתלט על הלהבות, לעומת 200 שפעלו במקום ביום ראשון.

תושבי אריזונה מתאבלים על מות כבאים בכיבוי דליקה בעיר יארנל. יולי 2013. רויטרס
כבאים וקרובי משפחה מתחבקים בטקס האשכבה לנספים, אמש/רויטרס

הכבאים, חלק מצוות העילית "הוטשוט", הצליחו לפרוס מתקני הגנה דמויי אוהלים כדי להגן עליהם מהלהבות ליד העיר יארנל, אך אלה הפכו למלכודת מוות. 14 מבין הנספים היו צעירים בשנות ה-20 לחייהם. רבים מהם למדו יחד באותו תיכון בעיר פרסקוט.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
האסון באריזונה: מצוות העילית נותר רק כבאי אחד. רויטרס
האסון באריזונה: מצוות העילית נותר רק כבאי אחד/רויטרס

איש הצוות היחיד שנותר בחיים שרד, מכיוון שבזמן השריפה נהג בכבאית. מפקד הצוות אמר כי הכבאי "מרגיש נורא". בתצלום קבוצתי נראים 19 ההרוגים:

אנדרו אשקרפט, בן 29; קווין וויג'ק (21); אנתוני רוז (23); אריק מארש (43); כריסטופר מקנזי (30); רוברט קלדוול (23); קלייטון וויטד (28); סקוט נוריס (28); דסטין דפורד (24); שון מיסנר (26); גארט זופיגר (27); טראביס קרטר (31); גראנט מקי (21); טראביס טרביפיל (27); ג'סי סטיד (36); ווייד פארקר (22); ג'ו תורסטון (32); וויליאם וורנקה (25) וג'ון פרצ'ין, בן 24.

אשתו של אנדרו אשקרפט, ג'וליאן, אמרה: "הכבאים מתו כגיבורים. נתגעגע אליהם ונאהב אותם". היא סיפרה כי שמעה על הטרגדיה מצפייה בטלוויזיה עם ארבעת ילדיהם.

אובמה ספד לכבאים: "זה אירוע קורע לב"

דובר איגוד היערנים של אריזונה, ארט מוריסון, אמר שכיוון האש, שנעה במהירות, אילץ את הכבאים לפרוש אוהלים מיוחדים שנועדו להגן עליהם מהחום הכבד. ייתכן שהם נלכדו בתוכם. "כל צוות 'הוט-שוטס' נספה בשריפה", אמר. "כשהם נאלצו להקים את מקלטי האש קרה משהו דרמטי", סיפר מפקד תחנת הכבאות בפרסקוט, דן פרייג'ו, אך לא פירט.

דן פראיחו, מפקד כוחות הכיבוי, אמר בטקס האשכבה כי המשפחות עדיין נתונות בהלם מוחלט. "מחלקות כיבוי האש הן כמו משפחות, כך שמחלקת הכיבוי כולה, האזור כולו והמדינה כולה הרוסים מגודל האסון".

אמש התייחס לטרגדיה הנשיא האמריקני, ברק אובמה, ובביקורו באפריקה שיבח את הכבאים על גבורתם. "מדובר באירוע קורע לב. זו תזכורת נוספת לעובדה שאנשי ההצלה שלנו מסכנים את חייהם מדי יום ביומו", אמר.

תושבי אריזונה מתאבלים על מות כבאים בכיבוי דליקה בעיר יארנל. יולי 2013. רויטרס
תושבת אריזונה עם שלט תמיכה בכבאים/רויטרס
תושבי אריזונה מתאבלים על מות כבאים בכיבוי דליקה בעיר יארנל. יולי 2013. רויטרס
כבאים אבלים בטקס האשכבה לנספים, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully