וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: טיל שנושא לווינים ממריא, מתנדנד - ומתרסק

הטיל, מסוג פרוטון-אם שנשא שלושה לוויני ניווט התרסק שניות לאחר שהמריא באתר שיגור בקזחסטן. ההפסד לחברה ששיגרה את הטיל - 200 מיליון דולרים. צפו בתיעוד

צילום: רשת הטלוויזיה רוסיה 24, עריכה: גדי וינסטוק

טיל שנשא שלושה לוויני-ניווט רוסים התרסק הבוקר (שלישי) מספר שניות לאחר שהמריא מכן השיגור בבייקונור שבקזחסטן. הטלוויזיה הרוסית, שהציגה תיעוד של ההמראה – וההתרסקות, מסרה כי לא היו נפגעים. הטיל, מסוג פרוטון-אם (Proton-M), צולם נוסק כלפי מעלה, אולם לאחר זמן קצר, הוא מתחיל להתנדנד, להתפרק באוויר ולהתרסק לקרקע בפיצוץ מרשים, לא הרחק מכן השיגור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממריא/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקור שביקש לא להזדהות מסר לסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס, כי עובדי מרכז השיגור ששהו בבונקרים לא נפגעו. עוד דיווחה הסוכנות, כי שירותי החירום המקומיים שקלו בתחילה לפנות מספר עיירות סמוכות, זאת בשל החשש שאדי הדלק הרעילים ששוחררו עם שריפת הטיל עלולים לגרום לנזק בריאותי לתושבים, אולם לבסוף הוחלט שלא להחל בהליך פינוי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נוטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי ההערכות, החברה ששיגרה את הלווינים – "גלונאס מערכות ניווט לוויני", תספוג הפסדים של 200 מיליון דולרים בעקבות ההתרסקות. סוכנות הידיעות הרוסית הממלכתית דיווחה כי סיבת ההתרסקות טמונה בכשל המנוע, או במערכת הניווט ההנחיה של הטיל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתפרק/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוסקבה הגבירה בשנים האחרונות השקעתה בתכנית החלל ומתכננת לשגר חללית לא מאוישת לירח בשנת 2015, אולם תכנית החלל הרוסית, שהטיסה אדם לחלל כבר בשנת 1961, סובלת בשנים האחרונות מכישלונות, בהם שיגורים כושלים, וניסיונות לא מוצלחים להנחית חללית גישוש על אחד מהירחים של מאדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ומתרסק/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully