וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נשיא מצרים הועבר ל"בית מסתור" בקהיר מחשש לחייו

29.6.2013 / 10:45

לפי העיתון אל-מסרי אל-יום, משמר הנשיאות פינה את מורסי ומשפחתו לבית מוגן, בטרם הפגנת המיליון שצפויה מחר. ארמון הנשיאות נסגר. 3 נהרגו בעימותים, בהם סטודנט אמריקני

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו בעימותים בשישי)

נמשכת המתיחות במצרים לקראת ההפגנות לציון יום השנה להשבעת הנשיא: העיתון אל מסרי אל-יום היוצא במצרים דיווח הבוקר (שבת) מפי גורמים בכירים כי נשיא מצרים מוחמד מורסי ומשפחתו הועברו לבית מוגן השייך למשמר הנשיאות המצרי מחשש שמפגינים ינסו לפגוע בו.

על פי הדיווח, כבר ביום חמישי בערב הועבר מורסי לאותו "בית מסתור" בקהיר והוא יישאר שם בימים הקרובים - הרחק מההפגנות המתוכננות למחר שצפויות להתקדם לכיוון ארמון הנשיאות אל-אתחאדיה. לפי העיתון, ההחלטה להעביר את הנשיא באה בעקבות מסקנה של משמר הנשיאות כי אבטחת הנשיא ומשפחתו בבית בו הם מתגוררים בפתאי קהיר הופכת להיות בלתי אפשרית. מקורות במצרים הבהירו כי ארמון הנשיאות נסגר וכי כל הפקידים ועובדי המקום הועברו למבנה ישן השייך למשמר הנשיאות.

הבוקר נודע כי אדם נוסף נהרג הלילה במהלך ההפגנות נגד מורסי בעיר פורט סעיד במצרים. ההרוג ככל הנראה נפגע מפיצוץ מטען מאולתר בהפגנה של מתנגדי הנשיא. עשרה בני אדם נוספים נפצעו בתקרית. מדיווחים בכלי התקשורת במצרים עולה כי ההרוג, בשנות העשרים לחייו, היה עיתונאי. אמש נהרגו שני בני אדם בהפגנות בעיר אלכסנדריה, אחד מהם אזרח ארה"ב. עשרות בני אדם נפצעו בהפגנות.

עימותים התעוררו גם במחוז דקהליה ובוחאירה שבאזור דלתת הנילוס ו-130 בני אדם נפצעו ברחבי המדינה. משרדי מפלגת החירות והצדק – הזרוע הפוליטית של האחים המוסלמים במצרים – הוצתו בערים אלכסנדריה ודקהליה ומפגינים פשטו על המשרדים בבוחאירה. בנוסף, נרשמו עימותים גם בערים מנסורה, בני סוויף וקהיר.

פצוע בעימותים בין תומכי נשיא מצרים מוחמד מורסי למתנגדיו באלכסנדריה, יוני 2013. רויטרס
מפגין פצוע מפונה על אלונקה/רויטרס

בתוך כך, פורסמו פרטיו של אזרח ארה"ב שנהרג אמש בהפגנות באלכסנדריה. אנדרו פוטשר, בן 21 ממרילנד, הגיע למצרים כדי לעסוק בפעילות התנדבותית עם ילדים. משפחתו של פוטשר מסרה בהצהרה ל-CNN: "הבן והאח האהוב שלנו אנדרו דריסקול פוטשר נסע לאלכסנדריה למשך הקיץ, כדי ללמד ילדים מצרים בני שבע ושמונה אנגלית וכדי לשפר את הערבית שלו. הוא ציפה לשוב ללימודים ב'קניון קולג'' ולבלות את סמסטר האביב בירדן. כפי שאנו מבינים, הוא היה עד להפגנה כצופה מן הצד ונדקר על ידי מפגין. הוא נסע למצרים משום שהיה לו אכפת באופן עמוק מהמזרח התיכון והוא קיווה לחיות ולעבוד שם במרדף למען השלום וההבנה. אנדרו היה איש צעיר ונפלא שחיפש חוויות חדשות בעולם, שביקש לחלוק את הכישרונות שלו בזמן שהוא למד. אנדרו אהב מאוד את משפחתו וחבריו". בני המשפחה ביקשו פרטיות בשעה קשה זו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היה לו אכפת באופן עמוק מהמזרח התיכון והוא קיווה לחיות ולעבוד שם במרדף למען השלום וההבנה". פוטשר/מערכת וואלה!, צילום מסך

האו"ם, האיחוד האירופי וארה"ב קראו לאזרחי מצרים לשמור על איפוק והפצירו במנהיגים לקחת צעד אחורה מהעימותים המאיימים על הדמוקרטיה החדשה שצמחה בעקבות מהפכות האביב הערבי ב-2011 והדחת מובארק.

הלילה דווח כי מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה אזהרת מסע לאזרחים המתכננים לנסוע או השוהים כעת במצרים. על פי ההודעה, אזרחי ארצות הברית מתבקשים לדחות נסיעות שאינן הכרחיות, בשל "המתיחות הפוליטית והחברתית המתמשכת" במדינה. בנוסף, השגרירות האמריקאית הודיעה כי היא מפנה את כל הסגל שאינו חיוני ובני משפחותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully