וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש בשורות? הריאל זינק ב-10% מאז בחירת רוחאני

20.6.2013 / 20:14

בימים האחרונים התחזק המטבע האיראני מול הדולר, ולפי ההערכות צפויה עלייה נוספת בערכו. מאז הסנקציות שהטיל המערב ב-2011 צנח ערכו של הריאל בשני שלישים. "בזכות הבחירות"

בשורה כלכלית לעם האיראני? הריאל, המטבע המקומי באיראן, התחזק ב-10% מול הדולר האמריקני מאז ההכרזה על חסן רוחאני כנשיא איראן, ביום שבת האחרון. היום (חמישי) נסחרים 33 אלף ריאל תמורת דולר אמריקני אחד, לעומת 36 אלף עם סגירת המסחר בסוף השבוע שעבר. אתרי אינטרנט שונים אף חזו עלייה נוספת בערכו של המטבע האיראני בשבוע הבא.

נשיא איראן הנבחר, חסן רוחאני. טהרן, יוני 2013. AP
הבטיח "ממשלה של תבונה ותקווה". חסן רוחאני, ביום שני האחרון/AP

ניצחונו של רוחאני הביא לסיומן שמונה שנים שבהן הייתה נתונה הרפובליקה האיסלאמית תחת שלטונו של הנשיא מחמוד אחמדינג'אד, שגרם לשפל כלכלי חמור ביותר, והביא לכמה "חבילות" של סנקציות שהטילו מדינות המערב על איראן, עקב סירובה לעצור את תכנית הגרעין שלה. אחמדינג'אד הואשם בכך שהחמיר את מצבה הכלכלי של ארצו ובניהול גרוע של התקציב. "עליית ערכו של הריאל באה בזכות הבחירות", אמר סוחר איראני שמנהל את עסקיו מדובאי.

כעת עומד ערכו של הריאל על כשליש מערכו בסוף שנת 2011, אז הטילו ארצות הברית והאיחוד האירופי סנקציות על הבנק המרכזי של איראן, בצעד שניתק את הרפובליקה האיראנית כמעט לחלוטין ממערכת הבנקים העולמית.

חגיגות ניצחון של תומכי חסן רוחאני, הנשיא החדש של איראן. טהרן, 16 ביוני. AP
אזרחים איראנים חוגגים את נצחון רוחאני, ביום ראשון/AP

בתקופת מערכת הבחירות מתח רוחאני, שייכנס ללשכת הנשיא בחודש אוגוסט, ביקורת על מדיניותה הכלכלית של ארצו והתחייב להקים "ממשלה של תבונה ותקווה". "אנחנו מביטים במצב של המדינה", אמר רוחאני בראיון שהעניק לטלוויזיה האיראנית לפני הבחירות, "בבעיות של הערים והכפרים, של הצעירים והמבוגרים, של הסטודנטים, כולם יודעים בפני איזה בעיות וסוגיות חברתיות אנו ניצבים בחיי היומיום". הוא אף תהה אם "יש משפחה כלשהי שלא נפגעה מהאבטלה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully