וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים לאחר מינויו: ראש הממשלה הפלסטיני התפטר

20.6.2013 / 16:28

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי מחליפו של סלאם פיאד, ראמי חמדאללה, הגיש את התפטרותו ליו"ר הרשות אבו מאזן בעקבות חילוקי דעות סביב סמכויותיו ותחומי ריבונותו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

ראש הממשלה הפלסטיני החדש ראמי חמדאללה הגיש היום (חמישי) את התפטרותו ליושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן - כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". על פי הדיווח, הסיבה להתפטרות היא חילוקי דעות סביב סמכויותיו ותחומי ריבונותו. יחד עם זאת, לא ברור עדיין האם אבו מאזן קיבל את ההתפטרות, שמגיעה כשבועיים בלבד לאחר מינויו של חמדאללה לתפקיד במקומו של ראש הממשלה הקודם, סלאם פיאד. לפני תשעה ימים קיימה הממשלה הפלסטינית את פגישתה הראשונה.

מקורות פלסטינים מסרו לוואלה! חדשות כי התפטרותו של חמדאללה באה על רקע הבנתו כי למעשה רוב סמכויותיו כראש הממשלה נמצאות בכלל בידי אבו מאזן ובידי מוחמד מוסטפא, סגן ראש הממשלה שנחשב לקרוב מאוד ליו"ר הרשות. על פי המקורות, חמדאללה הבין כי אין באפשרותו למלא את תפקידו כהלכה ולמעשה תפקידו ריק מסמכויות. יצוין, כי מוסטפא לא מונה לתפקיד ראש הממשלה מלכתחילה ככל הנראה בגלל לחץ אמריקני, בגין שמועות על מעורבותו בסוגיות כלכליות שונות.

חמדאללה מונה לתפקיד ב-2 ביוני, כחודשיים לאחר התפטרותו של פיאד. בטקס מינויו הודה חמדאללה על האמון שהביע בו אבו מאזן, והבטיח כי יקדיש את מירב המאמצים לקידום המשימה הלאומית בדרך להקמת מדינה פלסטינית עצמאית. כמו כן, הדגיש חמדאללה כי הוא תומך בתכניתו המדינית של אבו מאזן. לאחר מינויו, דווח כי צפויים מינוים של כמה שרים במסגרת ממשלתו החדשה של חמדאללה.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וראש הממשלה הפלסטיני, פרופ' ראמי חמדאללה, בטקס השבעתו, יוני 2013. רויטרס
חמדאללה/רויטרס

חמדאללה נולד באוגוסט 1958 והוא בעל תואר דוקטור מאוניברסיטת לנקסטר שבבריטניה. מאז שנת 1998 כיהן כנשיא אוניברסיטת א-נג'אח ועבד בה מאז 1982. הוא הרצה במחלקה ללימודי אנגלית, ובעברו גם היה נשיא הבורסה הפלסטינית והמזכיר הכללי של ועדת הבחירות.

בתחילת השבוע נחשף בוואלה! חדשות כי כבר עם כניסתו של חמדאללה לתפקיד, פרץ משבר ראשון בין לשכתו לבין גורמי ביטחון בישראל, על רקע סירובו של ראש הממשלה הפלסטיני לקבל אבטחה מגורמי ביטחון ישראליים בעת שהוא עובר בשטחים הנמצאים תחת שליטה ביטחונית ישראלית. מלשכתו של חמדאללה נמסר אז בתגובה: "ראש הממשלה בוחר לנוע בין הערים הפלסטיניות כמו כל אזרח פלסטיני אחר, ללא ליווי ביטחוני פלסטיני או ישראלי וללא שיירה רשמית. הוא נוסע במכוניתו, עם הנהג שלו בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully