וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: המל"ט הישראלי תפס את הכוכב של ברצלונה

18.6.2013 / 19:00

המל"ט הישראלי הרמס 450, שמשמש את חיל האוויר הברזילאי, צילם מגובה רב את החלוץ ניימאר כובש לזכות נבחרתו בגביע הקונפדרציות נגד יפן. בברזיל התמוגגו. צפו בסרטון

צילום: סרטון שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

תעשיית המל"טים הישראלית ידועה בזכות כלי טיס חדשניים ופורצי דרך, אך בישראל לא יכלו אפילו לחלום על יחסי ציבור זוהרים כל כך לביצועיהם. המטוס הלא מאויש הרמס 450 של חברת אלביט, שמשמש את חיל האוויר הברזילאי, תיעד במצלמה שלו את החלוץ הברזילאי ניימאר דה סילבה כובש שער לזכות נבחרתו במשחק יפן, והכל מהגובה הרב בו חג כלי הטיס. בברזיל התמוגגו מביצועי המל"ט, שהיווה חלק ממערך האבטחה במהלך משחק פתיחת גביע הקונפדרציות שנערך במדינה. מדובר במעין חזרה גנרלית לאבטחת משחקי המונדיאל שייערכו גם הם בברזיל, בקיץ 2014.

גאווה כחול-לבן: מל"ט ישראלי צילם את הגול של ברזיל. צילום מסך
גאווה ישראלית. תמונות מהמל"ט/צילום מסך

ניימאר, אחד השמות החמים בכדורגל העולמי, שנמכר לאחרונה לקבוצת הפאר ברצלונה, כבש כבר בדקה השלישית. את הגול ניתן לראות היטב במצלמות המל"ט, שמיוצר על ידי "אלביט מערכות" הישראלית. בחברה התגאו בהישג במיוחד לאור העובדה שמצלמת המל"ט לכדה באקראי את התצלומים החדים, שכן תפקידו היה להתמקד באירועים חשודים באזור האצטדיון הלאומי מאנה גראניצ'ה.

חיל האוויר הברזילאי אחראי לשמור על המרחב האווירי ולאסוף מודיעין בזמן אמת מעל מגרשי הכדורגל ומסביבם. אמש העלה החיל לאתר האינטרנט שלו צילומים מהמטוס הלא מאויש, שחג כתשע שעות ברצף בזמן המשחק. מפעילי המל"ט עברו הכשרה על ידי החברה הישראלית.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המל"ט בפעולה בשמי ברזיל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרמס 450 מהווה את חוט השדרה של הפעילות המבצעית של צה"ל במשימות ביטחון שוטף ולחימה בטרור. מדובר במל"ט טקטי מתקדם, הראשון בישראל שהשלים תהליך רישוי וזכה גם במספר טיסה אזרחית. הוא מצויד במערכות המאפשרות טיסה אוטונומית וניווט GPS מדויק. המתעד האלקטרו-אופטי של המל"ט ומערכת התקשורת המתקדמת מאפשרים גילוי וזיהוי של מטרות והעברת התמונות לתחנת קרקע בזמן אמת.

המל"ט יכול לשאת מטען במשקל מרבי של 150 קילוגרמים. גובה הטיסה המבצעי שלו הוא 18,000 רגל והוא יכול לשהות באוויר עד 20 שעות. הרמס 450, וכן מערך מל"טים המבוסס עליו, נמצא בפעילות מבצעית בצה"ל מזה מספר שנים. במלחמת לבנון האחרונה השתתפו המל"טים במספר רב של גיחות מבצעיות והוכיחו את יכולותיהם בפעולה רציפה, לאורך זמן, בתנאי פעולה קשים ותוך הפגנת יעילות רבה בביצוע המשימה.

שחקן נבחרת ברזיל ניימאר חוגג. רויטרס
המל"ט הישראלי תפס אותו. ניימאר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully