וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: לחיות עם הבעיה הפלסטינית - כמו רסיס בישבן

יהושע בריינר

17.6.2013 / 11:52

יו"ר הבית היהודי הסביר בצורה ציורית כי הבעיה עם הפלסטינים איננה בהכרח ניתנת לפתרון וסיפר על חברו שעמד מול דילמה: להוציא רסיס מהישבן ולהסתכן בנכות, או "לחיות עם זה"

צילום: מועצת יש"ע, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר הבית היהודי התייחס היום (שני) לקפאון המדיני ולסכסוך עם הפלסטינים והשווה את המצב לרסיס הנעוץ בישבן. בכנס ההסברה והתקשורת של מועצת יש"ע בירושלים אמר השר נפתלי בנט: "יש לי חבר שיש לו רסיס בישבן, ואמרו לו שאפשר לנתח אבל הוא יישאר נכה. אז הוא החליט להמשיך ולחיות עם זה. יש מצבים שהשאיפה לשלמות יכולה לגרום ליותר נזק מתועלת".

בהתייחסו לרעיון של הקמת מדינה פלסטינית עצמאית, אמר בנט כי הוא הגיע למבוי סתום. "מעולם לא עסקו אנשים רבים כל כך במשהו חסר תכלית. צריך לעבור ממצב של איך משכנעים את העולם שזאת טעות לאיך מתנהלים מעתה והלאה כשהרעיון הזה נמצא כבר מאחורינו", אמר בנט. "יש היום 400 אלף ישראלים תושבי יהודה ושומרון ועוד 250 אלף בירושלים המזרחית. מעל 10% מתושבי ישראל חיים במה שנקרא הקו הירוק. הניסיון להקים מדינה פלסטינית בתוך הארץ שלנו – נגמר".

שר הכלכלה קרא "להמשיך לבנות, לבנות ולבנות" בשטחי הגדה המערבית ועקץ את השמאל כשאמר כי "אם היינו משקיעים את הכסף שהושקע בקוויאר של הכנסים שבהם עסקו במדינה הפלסטינית בהקמת כבישים ומחלפים, הכל היה נראה אחרת. אנחנו צריכים להחליף דיסקט ולהגיד לעולם: פה זה הבית שלנו".

יאיר לפיד ונפתלי בנט בדיון בהשתתפות רה"מ בעקבות חתימות 40 ח"כים בנושא יוזמת השלום הערבית. מאי 2013. עומר מירון
"אם היינו משקיעים את הכסף שהושקע בקוויאר, של הכנסים שבהם עסקו במדינה הפלסטינית בהקמת כבישים ומחלפים, הכל היה נראה אחרת". בנט עם לפיד בכנסת/עומר מירון

דבריו של השר הבכיר מעידים על חוסר הסכמה בתוככי הקואליציה בדבר הפתרון המדיני, כאשר בנט מייצב את עצמו כסמן הימני בממשלה. רק בשבוע שעבר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לסוגיה ושב והדגיש כי הוא להגיע לפשרה היסטורית עם הפלסטינים על בסיס פתרון שתי המדינות לשני עמים. במסיבת עיתונאים שערך עם מקבילו הפולני דונלד טוסק, אמר נתניהו כי היעד שלו הוא "להגיע לפשרה היסטורית שתשים קץ לסכסוך בין ישראל לפלסטינים אחת ולתמיד: מדינה פלסטינית מפורזת המכירה במדינה היהודית, עם הסדרי ביטחון הדוקים לישראל".

גם השותפה הבכירה בקואליציה, מפלגת יש עתיד, מכילה בתוכה את הדילמה סביב פתרון שתי המדינות. יו"ר סיעת יש עתיד, חבר הכנסת עפר שלח, התייחס בשבוע שעבר בכנס שהתקיים באוניברסיטה העברית בירושלים למצב המדיני של ישראל ואמר כי "הכיבוש משחית", וכי "ישראל מתקדמת מדי יום למעמד של דרום אפריקה" - ברמיזה לשלטון האפרטהייד במדינה האפריקנית שהסתיים בשנת 1994. בנט התייחס היום לדבריו של שלח והביע תמיהה: "איך אפשר להיות כובש בבית שלך?".

בתנועת שלום עכשיו קראו ל"יש עתיד" לצאת מ"קואליציית נתניהו-בנט ולעמוד בהבטחתה שלא לשבת בממשלה שלא מנהלת משא ומתן מדיני. הצהרותיו של בנט מייצגות נאמנה את כוונותיה של הממשלה ויש לקחת אותן ברצינות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully