וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נא להתנהג בהתאם": אדלשטיין הזהיר הח"כים

12.6.2013 / 0:23

יו"ר הכנסת שלח מכתב בו קבל על התנהגות ח"כים ש"אוכלים ושותים במליאה, מצלמים ומדברים במכשירים סלולריים". הוא טען כי יגלה אפס סובלנות לביזוי וזילות הכנסת

ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נמאס מההתנהגות של כמה מחברי הכנסת. אמש (שלישי) שלח היו"ר לח"כים מכתב שבו קבל על כך שלדבריו, "ישנם חברי כנסת האוכלים ושותים במליאה, מצלמים ומדברים במכשירים סלולריים, או מציגים מעל הדוכן כיתובים לצורך הבעת עמדתם". בימים האחרונים התגבר הנוהג של חברי כנסת לפרסם ברשתות חברתיות תמונות מתוך אולם המליאה. כך, למשל, העלו כמה חברי כנסת אתמול בלילה תמונות מתוך הדיון המרתוני על הוספת נשים לוועדה למינוי דיינים, דיון ארוך שנמשך אל תוך הלילה.

אדלשטיין גם קבל על תקרית אחרת בה היה מעורב חבר הכנסת בועז טופורובסקי, מבלי להזכיר את שמו: "מספר תלונות התייחסו להתבטאות בלתי פרלמנטרית בעליל של אחד מחברי הכנסת החדשים מעל הדוכן. התבטאות בלשון לא מכובדת, שהיה בה משום פגיעה בכבודה של הכנסת ובכבודו של חבר הכנסת שאמר אותה". בכך התכוון אדלשטיין לדברים שאמר חבר הכנסת מ"יש עתיד" מעל בימת הנואמים לפני שלושה שבועות, בדיון לציון יום הסטודנט: "כחבר כנסת הנהגתי ואני מנהיג לשכה פתוחה במוסדות להשכלה גבוהה, אני מזיז את התחת שלי, סליחה על השפה (כך במקור, ע"נ), ומגיע לכל המוסדות להשכלה גבוהה".

צפו בהתבטאות של ח"כ טופורובסקי:

עוד הוסיף אדלשטיין, כי "לאחרונה הצטברו בלשכתי תלונות לא מעטות ביחס להתנהלותם של חלק מחברי הבית. התלונות, מאזרחים ומבאי הבית, נוגעות להתנהלות חברי הכנסת בתוך מליאת הכנסת". לדברי יו"ר הכנסת, כל התלונות "שהוזכרו לעיל נבדקו על ידי ונמצאו, לצערי, כנכונות ומדויקות".

אפס סובלנות לביזוי וזילות הכנסת

אדלשטיין הוסיף ואיים כי ינקוט ב-"אפס סובלנות למקרים של ביזוי וזילות הכנסת. לשמחתי אנחנו לא שם, אבל אני חושש מהיום שבו נגיע, חלילה, למצב כזה", הוסיף, וציין כי רבים מחברי הכנסת פונים זה לזה בשם הפרטי, ולא כפי הנהוג - בתואר חבר הכנסת בצירוף שם המשפחה.

"אנו נמצאים ימים ספורים לפני דיוני התקציב, דיונים ארוכים מתישים וסוערים", כתב אדלשטיין. "דווקא בימים אלה אנו ניבדק על ידי ציבור בוחרינו העוקב אחרינו ורואה בנו דוגמא. על כולנו לנהוג באיפוק, סובלנות, כבוד ונימוס אחד כלפי השני וכלפי הכנסת, ביתנו המשותף והמוסד המכונן של הדמוקרטיה הישראלית. כחברי כנסת, דמותה ותדמיתה של הכנסת חייבות לעמוד לנגד עינינו בכל רגע ורגע. אבדן אמון הציבור במנהיגיו ובמערכת הפוליטית שלו מסוכן לעצם קיומנו. אם אנחנו לא נשמור על כבודה של הכנסת - לא יהיה מי שיעשה זאת עבורנו".

אדלשטיין חתם את מכתבו בתקווה לשינוי מיידי באווירה באולם המליאה: "הכנסת ה-19 היא כנסת בעלת מספר שיא של חברים חדשים, היא רעננה ושונה מכל קודמותיה. כיושב ראש הכנסת אני רואה בכנסת זו הבטחה גדולה לשינוי - שינוי התדמית של בית המחוקקים. אני רואה זאת כמשימה עליונה המוטלת על כולנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully