וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובע את המשטרה: איבדו מפתח לאזיקים וגרמו לנכות

11.6.2013 / 22:34

צעיר שנעצר לפני כשנתיים תוך שימוש באלימות רבה לטענתו, תובע 280 אלף שקלים מהמשטרה שלא מצאה מפתח לאזיקים וגרמה לפגיעה בתפקוד ידיו. מח"ש: התלונה נסגרה מהיעדר עדים

צעיר בן 23 תובע את משטרת ישראל ב-280 אלף שקלים, בגין נזקים שנגרמו לו לכאורה כתוצאה מאזיקתו על ידי שוטר למשך לילה שלם לפני כשנתיים. זאת, לאחר שלא נמצא מפתח מתאים להסיר את האזיקים.

ע' רק רצה לבלות עם חבריו בליל שישי ביולי 2011, אלא שהבילוי הפך לסיוט שנגמר בבית החולים אסף הרופא בצריפין. סמוך לשעה 2:00 בלילה הגיעה למקום ניידת משטרה ולמראה השוטרים התפזרו הצעירים לביתם, מלבד ע' שנעצר על ידם תוך שימוש באלימות רבה. כתב התביעה מפרט מסכת התעללויות קשה מצד השוטרים שביצעו, לכאורה, בצעיר: "למרות שהתובע לא התנגד למעצר, הנתבע ריסס לעבר פניו כמות מרובה של גז פלפל. בעת שהתובע היה אזוק בידיו, מבלי יכולת להתגונן, השתמשו כלפי השוטרים באלימות אשר כללה בעיטות בכל חלקי גופו, לרבות בראשו, בגבו, בבטנו ובצלעות. הנתבע המשיך לרסס גז פלפל לעבר פניו של התובע".

נכות בשיעור של 40%

עוד עולה מהתביעה כי במהלך הנסיעה לתחנה, החל ע' לאבד נשימה ומשום כך ביקשו השוטרים להסיר את האזיקים, אלא שאז גילו שלאף אחד מהם לא היה את המפתח המתאים. האזיקים המשיכו להתהדק עם כל ניסיון לשחרר אותם, וגרמו לצעיר החבול כאבים עזים ונפיחות. משם החל מסע לילי בו עברו השוטרים יחד עם ע' במחסום מכבים רעות, מחנה עופר, תחנות כיבוי ומשטרה שונות במודיעין עילית ובירושלים. לבסוף, האזיקים הוסרו מידו האחת על ידי חבלן משטרתי ורק ב-10:00 בבוקר שלמחרת הוסר האזיק השני מידו על ידי כבאים באמצעות מסור דיסק, צבת ומספרי ברזל. במהלך החילוץ חדר גוף זר לידיו שהוצא רק בשלב מאוחר יותר.

לאחר שחולצו ידיו הובא ע' לתחנת בנימין ומשם שוחרר לביתו. בינתיים ידיו של ע' התנפחו, האדימו והוא סבל מכאבים, מהגבלה בתנועה והתעלפויות. בצאת השבת פנה למרפאת טר"ם ומשם פונה באמבולנס לבית החולים. ע' עבר טיפולים שונים אולם תפקוד ידיו לא חזר במלאו. רופא אורתופד מומחה קבע לע' נכות בשיעור 40% בנוסף קבע כי איבד את יכולתו לחזור ולעבוד במקצועו כמכונאי רכב.

בית משפט שלום ירושלים, דצמבר 2011. עומר מירון
המתלונן הגיש תביעה לבית משפט השלום בירושלים/עומר מירון

כתב אישום כנגד ע' מעולם לא הוגש וכעת הוא תוהה על מה נעצר בברוטאליות כזו. משום מגבלות התנועה של ידיו לאחר המקרה, פוטר מעבודתו ועד עתה, שנתיים אחרי המקרה, לא הצליח לשוב לשגרת חייו. "אני מאוד פגוע ממה שקרה לי והיחס שקיבלתי ממשטרת ישראל", מסר השבוע הצעיר בראיון לוואלה! חדשות. "למדתי ועבדתי קשה בכדי להיות מכונאי רכב ומאז אותו מקרה אני לא יכול יותר לעבוד במה שאני אוהב ובמה שהוכשרתי אליו. ניסיתי לחזור לעבודה אבל אני כבר לא יכול לסגור ברגים ולא יכול לעשות פעולות שונות שהעבודה מצריכה. בעל הבית פיטר אותי ומאז אני מנסה למצוא את עצמי. אני מרגיש שזלזלו בי, פגעו בי ונגזלה ממני האפשרות לעבוד במה שאני אוהב ויודע. היום זה קורה לי, מחר זה יכול לקרות לאנשים אחרים. השוטרים אמורים לשמור עלינו, שום אזרח לא צריך שיתנהגו אליו באופן הזה".

השבוע הגיש הצעיר באמצעות עורכי הדין איתי גבעון ומוניק אונונה תביעת נזיקין בסכום של 280 אלף שקלים נגד משטרת ישראל בבית המשפט השלום בירושלים. עו"ד גבעון מסר בתגובה: "כתב התביעה מדבר בעד עצמו ואנו מצפים שבית המשפט יפסוק לתובע פיצויים ההולמים את נזקיו הקשים כתוצאה מהאירוע המתואר בכתב התביעה".

מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר: "המתלונן העלה במשטרה טענות על שימוש בכוח שלא כדין, שבעקבותיהן פנתה אליו מח"ש וזימנה אותו למסור את תלונתו. הוא לא נענה לזימון ולא הגיע למח"ש על מנת למסור את תלונתו. בסופו של דבר פנה המתלונן במכתב תלונה, בשיהוי ניכר של כשנה וחצי אחרי שאירע המקרה. בנסיבות אלה, בשל חלוף הזמן הרב והיעדר עדים אובייקטיביים לאירוע, לא היה מנוס מסגירת התלונה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully