וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר הורשע באונס שוטרת-חיילת: "לא אומרים לי לא"

גלעד גרוסמן

11.6.2013 / 17:57

עופר קורן אנס בת 19 ששירתה במשטרה ועשה מעשים מגונים באחרת. לאחת מהן אמר: "אני עובד במשטרה, מגיע לי הכול". ביהמ"ש ביקר המשטרה: "זה יחידת סיור או סרט רווי הורמונים?"

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (שלישי) את עופר קורן, שוטר לשעבר במרחב אילון, בביצוע עבירות מין בשתי שוטרות ששירתו תחתיו. קורן, בן 39 מראשון לציון, הואשם לפני כארבע שנים בכך שאנס פעמיים שוטרת-חיילת בת 19 וביצע מעשים מגונים בשוטרת-חיילת נוספת בת 21. לפי כתב האישום שבו הורשע, שהוגש על ידי המחלקה לחקירת שוטרים, קורן אמר לאחת הצעירות: "אצלי אין דבר כזה שיגידו לי לא. מה שאני רוצה אני משיג".

קורן, שהיה סגן מפקד יחידת סיור בעת ביצוע העבירות, טען להגנתו כי בין השניים היה רומן שבמסגרתו התקיימו יחסי מין בהסכמה, וכי בגלל מבוכתה החליטה המתלוננת לבדות לאחר מכן את הטענה שהוא כפה את עצמו עליה. התביעה הסתמכה בין היתר על עדות של אחיו של קורן במח"ש, אולם סנגורו, עו"ד שרון נהרי, טען במהלך המשפט כי האח העיד רק כי ידע על רומן בין אחיו למתלונת, ולאחר מכן סילפו במח"ש את עדותו וזייפו את חתימתו. בית המשפט פסל טענה זו.

לגבי המתלוננת השנייה, עולה מהכרעת הדין כי קורן נישק אותה בניגוד לרצונה, נשכב עליה ועשה בה מעשים דומים נוספים. באחד המקרים אמר לה: "עובד בחברת החשמל מקבל חשמל בחינם, אני עובד במשטרה ומגיע לי הכל". במהלך המשפט התברר כי נשים נוספות ששירתו במשטרה לצד קורן סיפרו כי נחשפו לאמירות בעלות גוון מיני מצדו. קורן עצמו נשאל בנושא בחקירתו במח"ש והשיב: "ואם אני אומר לבחורה, 'אני אביא אותך', אז מה? זה הטרדה מינית?".

"העבירות המיוחסות לנאשם בוצעו בנשים צעירות אשר היו נתונות למרותו במהלך או סמוך לסיום משמרות במשטרת ישראל", נכתב בהכרעת הדין. "העבירות עצמן בעלות קווי דמיון משמעותיים, ולעתים נדמה כי עלה בידיו של הנאשם להשיג את מבוקשו ולעתים הוא נעצר בשלב מוקדם יותר". השופט הבהיר כי הדמיון בין המקרים השונים מפריך את הטענה בדבר קיומו של רומן בין קורן למתלוננת.

עוד כתבו השופטים כי העדויות שנשמעו פרשו בפני בית המשפט תמונה עגומה של התנהלות שאינה הולמת את גורמי אכיפת חוק: "לעתים נדמה היה כי התנהגותן של הנפשות הפועלות שייכת לתסריט הלקוח מסרט נעורים רווי הורמונים ולא מיחידת סיור משטרתית". עוד ציינו כי התגלו חריגות משמעתיות ביחידת הסיור המדוברת, וכי שוטרים שידעו על האירועים לא עשו דבר כדי להביא לסיומם.

לקריאה נוספת:
אישום: אנס צעירה בגינה לעיני הגננים, שהמשיכו לעבוד
בוליביה: המון זועם קבר חשוד באונס בעודו בחיים
קרבן האונס שהשופט השפיל: "כואב, אך לא מופתעת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully