וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב בתפריט? מנה טבעונית במקומות העבודה

10.6.2013 / 11:04

הצעת חוק שיזמו חברי הכנסת תמר זנדברג ואריה דרעי מבקשת לחייב את כל המסעדות במקומות העבודה ובמוסדות ציבור להכניס לפחות מנה טבעונית אחת. "תועלת עצומה לבריאות ולסביבה"

האם המדינה תחייב כל מקום עבודה להציע לעובדיו נוסף על המנות הבשריות גם אפשרות טבעונית? הצעת חוק חדשה שהונחה על שולחן הכנסת מבקשת לקבוע כי כל מקום עבודה ובו יותר מ-20 איש, וכן כל משרד ממשלתי, בית חולים, מוסד חינוכי או מסוף נוסעים, יחוייבו להוסיף לתפריט המסעדות שלהן גם מנה טבעונית - כזאת שאינה כוללת בשר, דגים, ביצים ומוצרי חלב, ואשר לא תיפול בגודלה ובערכה התזונתי מהמנות הבשריות שמוגשות באותו המקום. מי שיעבור על החוק, כך לפי ההצעה, יהיה צפוי לשנת מאסר או לקנס כספי.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי היא באה להבטיח את הזמינות של מזון בריא מהצומח במוסדות ציבור ובמקומות עבודה, על מנת "להבטיח את חופש המצפון של צמחונים מטעמי מוסר ואת חופש הבחירה של מי שמעוניינים להגדיל את הנתח של מזונות מהצומח בתזונתם היומיומית". עוד מפורט בהצעה, כי 62 אחוז מתושבי ישראל סובלים מעודף משקל, ועל כן להצעה גם חשיבות בריאותית. "למרות העדפות המזון של רבים מהצרכנים וההמלצות להגדיל את צריכת המזון מהצומח, המזון המסופק במוסדות ציבור ובמקומות עבודה לא מותיר לעתים לעובדים ולמי שזקוקים לשירותיהם ברירה אלא לאכול מזונות מהחי, או לאכול מזון לא בריא, או לוותר על הארוחה", נכתב בהצעה.

ההצעה מהווה חוליה נוספת בשרשרת הצעות חוק הנוגעות לזכויות בעלי החיים העולות לדיון בכנסת הנוכחית.

הצעת החוק מעניינת גם בשל שיתוף הפעולה הפוליטי שהיא מזמנת בין שני יוזמיה הראשיים: ח"כ תמר זנדברג ממרצ ואריה דרעי, יו"ר ש"ס. שיתוף הפעולה בין סיעות האופוזיציה התהדק בשבועות האחרונים, וכך, למשל, הציגו בשבוע שעבר יו"ר מרצ זהבה גלאון וחבר הכנסת משה גפני מיהדות התורה תכנית כלכלית אלטרנטיבית לזו שמציע האוצר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"להבטיח את חופש המצפון של הצמחונים". יש גם שווארמה צמחונית/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בשנים האחרונות גוברת ההכרה בנזקי תעשיית המזון מן החי", אמרה ח"כ זדנברג לוואלה! חדשות. לדבריה, "הצעת החוק הזו לא באה לחייב או להכריח, אלא לתת אפשרות בחירה במזון מהצומח גם עבור צמחונים וטבעונים וגם עבור המעוניינים לפעול למען הסביבה והבריאות. בעולם וגם בישראל גוברת ההבנה שלא חייבים לעבור לצמחונות או טבעונות מלאה - אלא - שהפחתה של צריכת מזון מן החי פעם או פעמיים בשבוע יש לה תועלת עצומה לסביבה ולבריאות".

ארגון אנונימוס, הפועל למען זכויות בעלי החיים ואשר היה שותף בניסוח החוק, קיבל בברכה את הצעת החוק. "אנו מברכים על היוזמה לספק במוסדות ציבור מזון בריאותי מהצומח. החרמת בשר ומוצרים אחרים מהחי נעשית נפוצה יותר ויותר. מזון טבעוני הוא על פי רוב זול יותר, בריא יותר וידידותי יותר לסביבה וכמובן לבעלי החיים - כך שהרווח הוא של כולם. כשממשלות וגופי בריאות וסביבה בכל העולם מקדמים בשנים האחרונות הפחתה בצריכת בשר לכלל האוכלוסייה, האל"ף-בי"ת זה לאפשר נגישות למזון צמחי על מנת לעודד מגמה זו".

רק אתמול אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק של חבר הכנסת דב ליפמן (יש עתיד) המבקשת לקבוע כי תיאסר כליל מכירת כבד אווז מפוטם בישראל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully