וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט: אין ראיות ששמעון קופר רצח אשתו הראשונה

גלעד גרוסמן

6.6.2013 / 18:24

בית המשפט המחוזי בלוד קבע כי אין בידי הפרקליטות ראיות טובות לכך שהוא רצח את אשתו הראשונה, אורית. מדובר באישום נוסף נגד קופר, שהואשם תחילה רק ברצח אשתו השנייה, ג'ני

שופט בית בית המשפט המחוזי בלוד, אברהם יעקב, קבע היום (חמישי) כי אין בידי הפרקליטות ראיות טובות לכך ששמעון קופר רצח את אשתו הראשונה, אורית קופר. מדובר באישום שהתווסף לכתב האישום נגד קופר, שהואשם תחילה רק ברצח אשתו השנייה, ג'ני מור חיים. כעת שוקלים פרקליטיו לבקש את ביטול סעיף האישום. ואולם, השופט יעקב, שדן בהארכת מעצרו של קופר, קבע כי ישנן ראיות לרצח מור חיים, ולכן קופר יישאר במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. יצוין כי השופט יעקב אינו השופט שדן בתיק עצמו, ואין בדבריו כדי לקבוע שקופר לא יורשע בסופו של יום בשני מקרי הרצח.

בנובמבר האחרון הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד קופר בגין רצח מור חיים באמצעות שימוש בסם הרדמה שקיבל מבת זוגו, רופאה מרדימה. במרץ השנה תוקן כתב האישום והתווסף גם אישום בגין רצח אשתו הראשונה של קופר, אורית. לפי כתב האישום המתוקן, קופר ניהל מערכת יחסים עם שתי נשים במקביל, ובתחילת 1994 החליט להמית את אשתו. על פי כתב האישום, הוא רצח את אורית בדרך שאינה ידועה לפרקליטות. לאחר מכן פיזר כדורים וקופסאות ריקות של כדורי הרגעה, וזאת כדי לייצר מצג שווא לפיו התאבדה.

"קווי דמיון לרצח אשתו השנייה"

עוד עולה כי קופר ואשתו הראשונה נישאו ב-1983 והתגוררו יחד בתל אביב. ב-1992, בעודם נשואים, הכיר קופר אישה אחרת, סיפר לה שהוא גרוש ושהוא עובד בשירות הביטחון הכללי, ולכן נאלץ להיעדר מביתו לעתים תכופות. לאחר מכן ניהל מערכת יחסים במקביל עם שתי הנשים. בשלב מסוים התעמתה אתו האישה השנייה, לאחר שהתעורר אצלה חשד שהוא עדיין נשוי לאורית. קופר סיפר לה שהוא מתכוון להתגרש ממנה, והוסיף שאורית, שהייתה בריאה, סובלת מדיכאון ומטופלת בכדורים פסיכיאטריים, מזניחה את ילדיהם, מאיימת להתאבד וממאנת לתת לו גט.

כאמור, השופט שדן היום בהארכת מעצרו של קופר קבע כי ישנן ראיות לרצח של מור חיים, ולכן הוא יישאר במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. ואולם, הוא בחן גם את הראיות בנוגע לאישום השני ברצח, וקבע שאמנם ישנם קווי דמיון לרצח של מור חיים, אולם אין בכך ראיות להוכחת הרצח. עוד כתב השופט כי אין בידי הפרקליטות ראיות המוכיחות כי קופר פעל בשיטת ביצוע מיוחדת ואופיינית בשני המקרים.

בעקבות ההחלטה שוקלים פרקליטיו של קופר, עורכי הדין איתי הרמלין ודן באומן מהסנגוריה הציבורית, לבקש לבטל את האישום השני. "להחלטה יש בראש ובראשונה משמעות אנושית", אמר הרמלין. "אורית היא אם שני בניו של קופר, שתומכים בו, ויש בכך מסר שהוא לא רצח את אמם. לדעתי, ההחלטה להגיש את האישום הנוסף הייתה טקטית, מלכתחילה אמרנו שאין ראיות, ואנחנו חושבים שהפרקליטות עשתה טעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully