וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: קריאות "מוות לדיקטטור" בהלווית איש דת

משה-חי הגיגת

5.6.2013 / 9:55

הלווייתו של אייתוללה מהתנועה הרפורמיסטית הפכה להפגנה נגד השלטון המרכזי בטהרן, במהלכה נשמעו קריאות המוכרות מימי המהומות שלאחר הבחירות לנשיאות בשנת 2009

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: טל רזניק

האיראנים משמיעים קול, קצת יותר משבוע לבחירות במדינה: באיספהאן שבאיראן התקיימה אתמול (שלישי) הלווייתו של איש הדת אייתוללה ג'לאל אל-דין טאהרי. טאהרי שהיה מהסמכויות הדתיות של אנשי התנועה הרפורמיסטית במדינה, מת לפני יומיים בגיל 87. הלווייתו הפכה למפגן כנגד השלטון המרכזי בטהרן, ואלפים השמיעו קריאות המוכרות מימי המהומות שלאחר הבחירות לנשיאות בשנת 2009, דוגמת "מוות לדיקטטור" נגד המנהיג העליון חמינאי, וכן קריאות בשבחו של האייתוללה מונתזרי, שמת לפני מעל לשנתיים והיה איש הדת האיראני הבולט ביותר שהתנגד לשלטון המרכזי ובשבחם של מנהיגי התנועה הירוקה, מוסווי וכרובי.

טאהרי היה ממקורביו של חומייני ומונתזרי אך בשנים האחרונות, יחד עם מונתזרי, הפכו השניים ממבקריו החריפים של השלטון, שלטענתם סטה מן הרעיונות המקוריים שעליהם התבססה המהפכה האסלאמית. עם מותו של טאהרי זרמו אל בני משפחתו הודעות תנחומים רבות, בהן אפילו כאלו מצד המנהיג העליון חמינאי והנשיא אחמדינג'אד. בלוויה, שהתקיימה במקביל לטקס המציין 23 שנים למותו של מייסד המהפכה האסלאמית חומייני, כמעט ולא השתתפו דמויות בולטות מן השלטון המרכזי, למעט אחד מן המועמדים לנשיאות, מקורבו של האשמי רפסנג'אני, חסן רוחאני, וכן אחיו של הנשיא לשעבר, מוחמד-רזא חאתמי.

הקריאות "מוות לדיקטטור", ביחס להנהגה האיראנית, הן נדירות ונשמעות באירועים קיצוניים, דוגמת המהומות שהיו במדינה לאחר הבחירות ב-2009, או בימי האבל על מותו של אייתוללה מונתזרי לפני כשנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully