וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ביטחוני: מאיצים פיתוח ה"חץ 3" בשל איום הגרעין

3.6.2013 / 14:58

בכיר במשרד הביטחון אמר כי הטיל, שנועד ליירט טילים בליסטיים בחלל, מסוגל להשמיד מטרות מעל מדינות שאינן גובלות בישראל, בהן איראן. "רוצים שכבת הגנה כמעט מלאה"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו: ניסוי מוצלח בטיל "חץ 3" השנה)

אלוף-משנה אבירם חסון, ראש מחלקת מערכות שכבה גבוהה במנהלת חומה של משרד הביטחון, התייחס היום (שני) לאיום הגרעיני כלפי מדינת ישראל. "אנחנו חושבים כיום בעיקר על איום גרעיני ולכן אנחנו מאיצים עד כמה שניתן את פיתוח מיירט 'חץ 3', כי היינו רוצים לראות אותו ביום שבו יבשיל האיום. אנחנו רוצים שלישראל תהיה שכבת הגנה כמעט מלאה מפני כל איום עתידי או נוכחי", אמר אל"מ חסון בכנס שנערך במכון למחקרי ביטחון לאומי בנושא איומים אוויריים בעידן המודרני. בתשובה לשאלה מהקהל, האם ניתן למנוע פגיעה בלוויין הנע בחלל, השיב אל"מ חסון כי במערכת הביטחון מפתחים מערכת שנועדה למנוע פגיעה בכלי טיס בזמן יירוט. "כשהמערכת תתחבר לתמונה האווירית, היא תדע איפה נמצא כל מטוס ותעשה 'סלאלום', מבלי לפגוע במטוס. מקסימום הגנה במינימום הפרעה", אמר.

במהלך הכנס חשף אלוף-משנה אבירם חסון, כי הטיל "חץ 3", שנועד ליירט טילים בליסטיים בחלל, מסוגל לפעול מעל מדינות מעגל שלישי שאינן גובלות עם מדינת ישראל - בהן איראן. בהרצאה בנושא תפישת ההגנה בשכבות אמר אל"מ חסון כי השינוי המשמעותי שבוצע במערכת החץ הוא "מעבר מלבנת יסוד סוללתית (סוללה שמזהה את האיום ומיירטת לעברו טילים, כמו בחץ 2 - א.ב), לתפישה כלל ארצית בזכות חיישנים". לפי הדוקטרינה החדשה של חיל האוויר, מערכת של חיישנים מתקדמים ומכ"מים תזהה את האיומים ותדווח על כך למרכז מבצעים - שם תתקבל החלטה איזו מערכת יירוט תופעל להשמדת האיום - פטריוט, "חץ 2" או "חץ 3" בעתיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ניסוי במערכת חץ 3, ארכיון. משרד הביטחון
כך הטיל פועל/משרד הביטחון

מומחי ביטחון שישבו בקהל הגדירו את דבריו של אל"מ חסון כחשיפה שכן זו הפעם הראשונה שגורם רשמי ישראלי מאשר כי בהתאם לניסוי שנערך לפני כחודשיים, החץ 3 מסוגל ליירט איומים מעל מדינות המעגל השלישי. לדברי אל"מ חסון, הטיל החדש הוא "מיירט-מפריד. בשלב מסוים, כשהוא מגיע לקצה האטמוספירה, הוא מפריד בין חלקו הקדמי לאחורי ומשגר עצמו לכיוון המטרה. הטיל מסוגל לתקן סטיות ללא הנחייה מהקרקע. הוא כאילו אומר 'מלמעלה אני רואה טוב יותר את מה שיש כאן בחלל. אני מבין את הסביבה שלי וזה מה שאני עושה'. תוך כדי הוא מעביר שדרים לקרקע".

לדברי הבכיר במנהלת חומה, "המיירט החדש נמצא בתהליך פיתוח מתקדם מאוד. טיל ה'חץ 3' קטן ואנרגטי יותר מהדור הקודם, ויש לו יכולות מופלאות. הוא נכנס לחלל ומשייט בכוחות עצמו. היתרון שלו הוא הרחבת המענה למרחב האיומים. זאת אומרת, אם ל'חץ 2' יש יכולת איקס, אז ל'חץ 3' יש הרבה פעמים איקס, מה שמאפשר לו ליירט את האיומים רחוק מאוד, אפילו הרבה מעבר לגבולות מדינת ישראל ואף גבולות אחרים". אל"מ חסון הוסיף כי עם מסירת הדור החדש של הטיל לא יהיה צורך להחליף את המשגר של ה"חץ 2". "לא נצטרך לייצר שום דבר נוסף, למעט עדכון אלגוריתם מול מטרות מאוד מתקדמות", הסביר.

תיעוד: ניסויים שנעשו במסגרת פיתוח הטיל "חץ 3". משרד הביטחון
ניסוי בשיגור טיל "חץ 3"/משרד הביטחון

תת-אלוף (במיל') ד"ר דניאל גולד, לשעבר ראש המחקר והפיתוח בצה"ל ובמשרד הביטחון, אמר בכנס כי האמצעים לאיסוף מודיעין של צה"ל כוללים חיישנים אלקטרו-אופטיים ואלקטרו-מגנטיים וכן מכ"מים, המאפשרים להתריע בפני אזרחים מפני נפילת טילים ורקטות ברמת דיוק גבוהה – עד לרמת השכונה. לדברי ד"ר גולד כי כיום לא נעשה שימוש ביכולות הללו בגלל היבטים פסיכולוגיים. להערכתו בעתיד ייעשה בכך שימוש במצבי חירום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully