וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההמונים ברחובות - והטלוויזיה בטורקיה שותקת

רק ערוץ הטלוויזה של האופוזיציה משדר תמונות מהמהומות ברחובות איסטנבול, סיפר תושב טורקיה בשיחה עם וואלה! חדשות. "טורקיה נשלטת כעת כאילו מדובר בדיקטטורה. לא מקובל"

כתבתו של אמיר תיבון, צילום: דניאל בוק, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, מיכאל ברגמן

בעוד שעיניי העולם נשואות מאז סוף השבוע לאיסטנבול, נראה כי דווקא הטורקים לא זוכים לחזות בסיקור המחאה שפרצה שם והכניסה את המדינה לסחרור. "חיים בצנזורה", סיפר לוין ליבה, מדריך תיירים יהודי מאיסטנבול בשיחה עם וואלה! חדשות. "יש רק ערוץ אחד שמשדר את האירועים, ערוץ של האופוזיציה. האולפן שלהם מוחשך והם משדרים בחושך שלא יראו אותם מבחוץ כדי שהשוטרים לא ייכנסו לאולפן ויפסיקו להם את השידור".

ליבה סיפר כי ערוצי הטלוויזיה שידרו "דברים אחרים, כמו בחירת מלכת היופי, בגלל הצנזורה". לדבריו, "טורקיה נשלטת כעת כאילו מדובר בדיקטטורה של ארצות ערב האחרות - כמו סוריה בעידן אסד או מצרים בעידן מובארק. אנחנו לא מקבלים את זה. העם הטורקי ישן עד שלשום– והוא התעורר פעם ראשונה לאחר יותר מעשר שנים"

אלפים הפגינו בטורקיה נגד ממשלת ארדואן. רויטרס
בזמן ששודר טקס מלכת היופי, הרחובות בערו. המהומות בטורקיה, אתמול/רויטרס

המחאה התפרצה לאחר ששוטרים תקפו צעירים חפים מפשע שלא היו חמושים, אשר הפגינו נגד הריסת פארק גזי שליד כיכר טקסים – אך "זו לא הסיבה היחידה", הסביר ליבה: "זו פעם ראשונה בהיסטוריה של טורקיה – אולי בהשפעת האביב הערבי. הציבור החליט שדי ונמאס לו מההתנהגות האגרסיבית של ארדואן".

"אנחנו, החילונים, מקווים שזה יימשך ונעשה הכל כדי שזה יימשך. נמשיך להפגין. המצב בלתי נסבל עם ארדואן. הוא לא מייצג את העם הטורקי – הוא מייצג רק חלק, אבל הרוב עכשיו נגדו. אנחנו רוצים להפיל את ארדואן ורוצים דמוקרטיה ולשמור על טורקיה החילונית עם הערכים של אטאטורק. אנחנו מפחדים שיאזינו לשיחות הטלפון שלנו ואנחנו מדברים בסיסמאות מחשש שהמשטר מאזין לנו. כל הציבור חי בפחד. נמאס לנו. אין דמוקרטיה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully