וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה בוערת: התנגשויות בין כבאים למשטרה

בהפגנות סוערות במחאה על גזירות הצנע האחרונות, מאות כבאים הדליקו זיקוקים, זרקו פצצות עשן והציתו אש. לדבריהם, הקיצוצים שמים את "שלומם ושלום אנשי קטלוניה" בסכנה

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

למי קוראים כשהכבאים הם אלו שהציתו את האש? כבאים התנגשו אתמול (רביעי) עם כוחות משטרה בברצלונה במהלך הפגנות סוערות במחאה על גזירות הצנע האחרונות בקטלוניה, האזור בעל העוצמה הכלכלית הגדולה במדינה. מאות עובדי הציבור, חמושים בקסדות צהובות ומעילי ספורט אדומים, התאספו מול בניין הפרלמנט של קטלוניה. חלקם הדליקו זיקוקים, זרקו רימוני עשן ושרפו "ארונות קבורה" מאולתרים עליהם נכתב "שירותים ציבוריים".

מהומות כבאים בברצלונה. AP
הכבאים הדליקו זיקוקים, זרקו רימוני עשן והציתו אש. הפגנות בברצלונה, אתמול/AP
מהומות כבאים בברצלונה. AP
מחאת הכבאים היום/AP

האיגודים המקצועיים המייצגים את הכבאים הזהירו בהצהרה כי ההפחתות המוצעות בכוח האדם והקיצוץ בהוצאות שמים את "שלומם של הכבאים ושל אנשי קטלוניה" בסכנה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית.

המחאה הבוערת היא אחת מני רבות שפקדו את רחובות ספרד בחודשים האחרונים בעוד שהמדינה נאבקת להתגבר על גירעון תקציבי חמור. בחודש פברואר האחרון נעצרו עשרות מפגינים בהתנגשויות עם המשטרה בהפגנה המונית במדריד.

מהומות כבאים בברצלונה. AP
על "ארונות קבורה" מאולתרים כתבו "שירותים ציבוריים" - והציתו אותם/AP
מהומות כבאים בברצלונה. AP
מחאת הכבאים היום/AP

האיחוד האירופי התרחק ברביעי האחרון מהמיקוד שלו במדיניות צנע לאחר שנתן לצרפת, ספרד וארבע חברות נוספות זמן נוסף להשתלט על הגירעונות התקציביים שלהן. על פי דיווח בסוכנות הידיעות AP, המדינות חייבות כעת להתמקד בשוק העבודה שלהן וליישם רפורמות כדי לחזק את הכלכלות הלאומיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully