וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: סרטון העירום של בת ה-14 הביא להתאבדותה

קרולינה פיקיו בת ה-14 שמה קץ לחייה לאחר שסרטון בו נראתה שיכורה ומעורטלת הופץ. התובע המקומי טוען שפייסבוק לא הסירה הסרטון גם לאחר שהתבקשה, והוא שוקל לחקור את עובדיה

אחרי שמספר מקרים של בריונות רשת שהובילו להתאבדות נערות חוללו השנה סערה בצפון אמריקה, גם איטליה רועשת בעקבות מקרה כזה. קרולינה פיקיו, בת 14 מהעיר נובארה שבצפון המדינה, התאבדה בחודש ינואר האחרון לאחר שכמה נערים שהכירה הפיצו סרטון שבו היא נראית שיכורה ומעורטלת בחדר אמבטיה. כעת, שוקל התובע המקומי בנובארה, פרנצ'סקו סאלוצו, לפתוח בחקירה נגד עובדים של הרשת החברתית פייסבוק.

סאלוצו אמר לעיתון הבריטי "דיילי טלגרף" כי הוא בודק מדוע הסרטונים נשארו גלויים במשך ימים, גם לאחר שחבריה של הנערה ביקשו שיוסרו. "כרגע, מתקיימת חקירה פתוחה בלי שמות של חשודים", הסביר התובע. "חברת פייסבוק עצמה אינה תחת חקירה, אבל אנחנו יכולים באופן תיאורטי לחקור עובדים שכשלו במענה לפניות שדרשו את הסרת הסרטון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני לא יכולה לעמוד בכך יותר", כתבה הנערה. קרולינה פיקיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

קבוצת הנערים שהפיצה את הסרטון הורכבה על פי החשד מנערים בני 15 עד 17, אשר היו חבריו של החבר לשעבר שלה, אשר ממנו נפרדה. בפתק התאבדות שהשאירה לפני שקפצה את מותה היא כתבה לו: "מה שעשית לי לא מספיק? הענשת אותי יותר מדי פעמים". בעמוד הפייסבוק שלה כתבה סמוך להתאבדותה: "סליחה שאני לא חזקה. אני לא יכולה לעמוד בזה יותר". כעת נמצאים חבריו של בן הזוג לשעבר וגם הוא עצמו תחת חקירה.

גם בישראל הפכה תופעת בריונות הרשת לנפוצה יותר, ובמקרים קיצוניים כמעט גרמה לאבידות בנפש. לפני כשלושה חודשים ניסו שתי נערות בנות 13 ו-14 מאשדוד לשים קץ לחייהן בחוף בעיר, ככל הנראה בעקבות גינויים שספגו בפייסבוק, עובר אורח הבחין בהן בתוך המים והזעיק עזרה. הורי הנערות סיפרו לאחר מכן כי במשך זמן רב סבלו בנותיהם מהצקות מצד חבריהן לכיתה ולבית הספר והתקשו להתמודד עם ההשפלות הקשות. הן לא מסרו לאיש על כוונתן להתאבד.

הסרטון שפרסמה נערה קנדית לפני התאבדותה בשנה שעברה

בשנה שעברה התחוללה סערה ברשת בעקבות סיפורה של אמנדה טוד, נערה בת 16 מקנדה, ששמה קץ לחייה לאחר התעללות שעברה ברשת ובבית הספר על ידי בני כיתתה ועל הקושי שלה להמשיך ולהתמודד עם זה. טוד פרסמה סרטון יוטיוב שצבר מיליוני צפיות בו היא סיפרה על קשייה תחת השם: "הסיפור שלי: המאבק, ההתעללות, ההתאבדות, הפגיעה העצמית", ובו נראתה כשהיא מחזיקה בידה כרטיסיות שמספרות את האירועים בחייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully