וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבא, יש לך סמארטפון? חפש בית ספר אחר לילדה

27.5.2013 / 6:01

מנהל אחד מבתי הספר החרדיים בירושלים הודיע להורי התלמידות כי עליהם לבחור: או להיפרד מהטלפון הלא-כשר, או שבנותיהם יסולקו מהמוסד. משרד החינוך: "נבדוק ונפעל בהתאם"

המלחמה של עסקני הציבור החרדי נגד השימוש בסמארטפונים נמשכת, אולם בשטח נראית דווקא מציאות שונה. לא מעט כנסי התחזקות בנושא התקיימו בארץ ובעולם בניסיון להסביר את הסכנות הצפויות למשתמשים. כרוזים נתלו בכל ריכוז חרדי, ורבנים דיברו מעל כל בימה בבתי הכנסיות והמדרשות בכל רחבי הארץ, אך דבר לא הועיל. רבים מהחרדים, ודאי הצעירים שביניהם, מחזיקים במכשיר משוכלל המאפשר להם לגלוש באינטרנט. המחמירים שביניהם מחזיקים שניים, האחד מכונה "כשר", מכיוון שאינו פתוח לגלישה, למסרונים ולשימושים נוספים, והשני – מהסוג החכם – שמאפשר את כל האפשרויות הקיימות.

אלא שבשבוע שעבר החליט מנהל בית הספר החרדי לבנות "בית יעקב" בגבעת שאול בירושלים לעשות מעשה, ופרסם אזהרה להורי התלמידות – אם תימצא תלמידה שהוריה, אפילו אחד מהם, מחזיק במכשיר כזה, היא תסולק מהמוסד. במכתב האזהרה ששלח המנהל נכתב כי בהוראת גדולי ישראל, "אין באפשרותנו להחזיק תלמידות בבית ספרינו אשר להוריהם או אחד מהוריהם ישנו פלאפון לא-כשר". מכיוון שכל החברות הסלולריות מציעות מסלולים כשרים לציבור החרדי הכוללים מספרי טלפון ייעודיים, קל מאוד לזהות מי מההורים מחזיק מכשיר במסלול הכשר ומי לא.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי המשרד "מאפשר לבתי הספר המשתייכים לחינוך החרדי לקבוע כללים אחידים הנוגעים בקבלת תלמידים ובהמשך לימודיהם בבתי הספר לפי רמתם הדתית, ובלבד שהדבר נכתב בתקנון באופן ברור ובהליך הקבלה שהורי התלמידים חתמו עליו. המשרד יבדוק באם במקרה הנוכחי בית הספר עמד באמות מידה אלה ויפעל בהתאם."

אולם מבדיקת וואלה! חדשות בתקנון המוסד מלפני שנים ספורות עולה כי אין אף התייחסות לאחזקת מכשירים סלולריים לא-כשרים בידי הורי התלמידות, כך שאם התקנון לא שונה בתקופה זו, אין למעשה הצדקה למכתב האזהרה. כמו כן, תגובת משרד החינוך מעלה את השאלה מדוע מוסד הממומן, אפילו חלקית, על ידי המדינה נטל לעצמו סמכויות סמכות שמכתיבות להורי התלמידות כיצד עליהם לחנך את בנותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully