וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם הרוצח מהבנק: "כואב על המשפחות יותר מאשר עליו"

חנה אלון סיפרה בראיון לחדשות 2 כי לא ראתה סימני מצוקה על בנה, רגע לפני שיצא לסניף בבאר שבע שבו רצח ארבעה. מעסיקו לשעבר: "עבודתו הופסקה בגלל התנהגות בלתי הולמת"

באדיבות החדשות המקומיות הוט 3, עריכה: יותם בן-דוד

הטבח בבאר שבע - האם מדברת: יממה אחרי שבנה איתמר ירה למוות בארבעה בני אדם בסניף הבנק, התראיינה אתמול (שלישי) אמו חנה אלון לחדשות 2, ואמרה כי אין לה דרך להסביר את המעשה. "הכאב שלי עכשיו לא על הבן שלי, אלא על המשפחות האלה", אמרה.

איתמר אלון, ששם קץ לחייו אחרי מסע הקטל בסניף בנק הפועלים ביום שני, היה חייב כמה אלפי שקלים. לדברי אמו, אף שהוא גר עמה, היא לא הייתה מודעת לכך שהוא מצוי בקשיים כלכליים. "אם היה אומר לי שחסר לו כסף, מיד הייתי מביאה לו כפול", אמרה. "הוא הכניס כספים, אבא שלו נתן לו צ'קים, בשביל ששת אלפים סוגרים חשבון לבנאדם?", שאלה. בתשובה לשאלה אם ראתה אותו חוזר לבית ולוקח את הנשק, העידה כי הוא נשא עמו את האקדח כל העת וכי הוא לא היה נראה עצבני.

עוד באותו נושא:
סניף הבנק בבאר שבע נפתח; המשטרה חוקרת את תפקודה
החשוד בירי בבאר שבע סייע בעבר בחיסול מחבל
ההרוגה בבאר שבע נקברה: ”רצח ארבעה ופצע עיר שלמה”

הלווייתו של אבנר כהן, מנהל סניף בנק הפועלים שנרצח באירוע הירי בבאר שבע. דייב בוימוביץ'
הלווייתו של אבנר כהן, מנהל סניף הבנק שנרצח בבאר שבע, הערב בעומר/דייב בוימוביץ'

לטענתה, על אף שהעניק שנים מחייו למדינה, ולמרות לימודיו, הוא נתקל בדחיות בקבלה לעבודה. "אנחנו מכירים את הבן שלנו טוב טוב, ושיגידו מה שרוצים. במדינה הזו, זה מה שיודעים, ללכלך על אנשים טובים, הגונים וישרים. מה שהוא תרם זה מה שהוא עשה לצה"ל, לעירייה ובעבודה", אמרה אלון והוסיפה עם זאת כי בנה "הלך (לחפש) עבודה והיו אומרים לו 'אין לך ניסיון'". חרף המעשה האכזרי שהסתיים בהתאבדותו של בנה, ולצד הסתייגותה מהרצח, אמרה האם: "אני גאה בו, רק חבל לי שהוא עשה את המעשה הזה למשפחות האלו".

כשהיא מתייפחת, אמרה אלון כי הלב שלה עם משפחות ההרוגים. "זה קרע לי את הלב, רק שמעתי את זה נקרע לי הלב, נכנסו ארבע משפחות של חפים מפשע (למשפחת השכול). אני לא יודעת מה קרה לאיתמר שהרס את המשפחות האלה. כואב לי מאוד, אני לא יכולה לתאר לך איזה כאב יש לי על המשפחות האלה שהיקרים שלהם הלכו ככה סתם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מחוץ לבנק הפועלים בבאר שבע, לאחר מסע הנקמה שנערך אתמול בו נרצחו ארבעה אנשים. מאי 2013. עומר מירון
מדליקים נרות נשמה מחוץ לסניף הבנק בבאר שבע/עומר מירון

עמית ריינגולד, סגן מנהל המנהל והמשק בעיריית באר שבע, היה המעסיק של אלון לפני כ-11 שנים. לדבריו, האיש קיבל חוות דעת שליליות כמה פעמים, ולכן החוזה איתו לא חודש בתום תקופה שהוגדרה תקופת ניסיון.

"המגרעות עלו על המעלות"

"הרוצח הועסק בעיריית באר שבע כקב"ט מוסדות חינוך בשנת 2001. בסוף תקופת ההעסקה הוחלט להפסיק את העסקתו בגלל התנהגות בלתי הולמת", סיפר. "הוא אמנם קיבל תעודת הערכה על השתתפותו בתקרית ירי עם מחבלים, שבה חוסלו שני מחבלים. העניין הזה נלקח בחשבון, אבל המגרעות עלו על המעלות. למעשה, אף אחד לא יודע מה היה חלקו בחיסול המחבלים".

באשר להערכה טרם קליטתו לעבודה אמר ריינגולד, כי העירייה הסתמכה על המדדים שנבחנו בעניינו במשרד החינוך. "אנחנו לא התערבנו בכך", אמר, "האיש הגיע עם נתונים של קצין קרבי בצה"ל עם כל המשתמע מכך. זה העיד על היותו אדם נורמטיבי. הייתי מגדיר אותו כאדם מהיישוב שכנראה השתבשה עליו דעתו", ציין והוסיף: "לא גילינו סימנים שמעידים על מה שעלול להיות".

בהכנת הידיעה השתתף רמי שני

(עדכון ראשון: 20:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully