וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת אלפרון תשלם 100 אלף שקלים פיצוי למדינה

גלעד גרוסמן

21.5.2013 / 14:17

קרובי משפחת אלפרון פונו מספר פעמים מקרקע בגבעת שמואל עליה השתלטו. כעת קבע בית המשפט כי ישלמו למדינה בגין עלויות הפינוי. המשפחה מצדה טוענת לפינוי אלים

קרוביהם של משפחת אלפרון ישלמו למדינה 100 אלף שקלים בגין עלויות פינויים ממתחם שנבנה על קרקעות עליהם השתלטו בגבעת שמואל - כך קבע לאחרונה בית משפט השלום בפתח תקווה.

בספטמבר 2009 הגיעו כוחות של המשטרה לפנות את תושבי המתחם, בו התגוררו בני משפחת פרטוש, קרובי משפחתם של משפחת אלפרון. לטענת המשטרה, הפשיטה על הבית התרחשה בעקבות צו פינוי אותו לא קיימו בני המשפחה. כמו כן, בני המשפחה התבצרו בבית, נקטו באלימות כלפי השוטרים ואריה אלפרון אף עלה על גג המבנה כשהוא מחזיק בבלון גז ואיים על השוטרים. עוד נטען כי בני המשפחה הקימו במקום סוללות עפר כדי להקשות על הפינוי, ולכן הפינוי נדחה. עקב כך, מספר ימים לאחר מכן בוצע הפינוי על ידי כוחות גדולים של המשטרה. עם זאת, בני המשפחה חזרו למקום ופונו פעם נוספת כעבור חודש.

משפחת פרטוש הגישה תביעה נגד המדינה, בטענה כי המשטרה הפעילה כוח בלתי סביר בעת הפינוי. לטענתם, אבי המשפחה נפצע ולבני המשפחה נגרמו נזקים נפשיים. בתגובה הגישה המדינה תביעה בדרישה שהמשפחה תממן את הוצאות הפינוי. השופטת אושרית רוטקופף קבעה כי בני המשפחה לא צייתו לצו הפינוי שהוצא נגדם ונערכו מבעוד מועד לפינוי והתבצרו במקום יחד עם חבריהם. עוד נכתב בפסק הדין, כי אבי המשפחה התפרע בעת הפינוי, וכי בני המשפחה "הגדילו לעשות וחרף טענתם בדבר ה'צלקת הנפשית' הקשה שהותיר בהם אירוע הפינוי, לא חששו לשוב לנכס... חרף ביקור מפקד התחנה והודיעו כי הינם מסרבים לפינוי ויתנגדו". השופטת הוסיפה כי "ניתן לקבוע כי עסקינן בתביעות בלתי מהימנות שכל מטרתן הינו ניסיון ניגוח של שלטון החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully