וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתובות בבית אחת מנשות הכותל: "נבלה, פג תוקפך"

20.5.2013 / 10:56

הכתובות רוססו מחוץ לביתה בירושלים של פגי סידור, חברת הנהלת נשות הכותל. על פי ההערכות, הן רוססו על ידי גורמים חרדים קיצוניים. "לא מפחדת מהם, אך דורשת תגובה ברורה"

כתובות נאצה רוססו הבוקר (שני) בבניין מגוריה של פגי סידור, חברת הנהלת נשות הכותל, בשכונת תלפיות שבירושלים. בכתובות שרוססו נכתב: "נשות הכותל נבלות", "תג תורה," ו-"פגי פג תוקפך". המשטרה חוקרת את האירוע. על פי הערכות, הכתובות רוססו על ידי גורמים חרדיים קיצוניים בעקבות מאבק נשות הכותל להתפלל כמנהגן בכותל המערבי.

כתובות נאצה על ביתה של חברת נשות הכותל. ספק 500
הכתובות מחוץ לביתה של סידור, הבוקר/ספק 500
כתובות נאצה על ביתה של חברת נשות הכותל. ספק 500
"אלו הפירות הבאושים של ההסתה הבלתי מרוסנת"/ספק 500

סידור, כתבת בג'רוזלם פוסט, פרסמה בדף הפייסבוק שלה תמונות של הכתובות שצולמו מחוץ לביתה. היא סיפרה בשיחה עם וואלה! חדשות כי שכנתה יצאה בבוקר לעבודה וראתה את הכתובות המרוססות על הקירות בחדר המדרגות. היא התקשרה למשטרה שהגיעה במהרה. "בהתחלה לא חשבתי שזה קשור אליי. לאחר שראיתי שמלבד הכתובות בחדר המדרגות, רק על דלת ביתי ריססו כתובת ולפי התוכן הבנתי שזה קשור בנשות הכותל".

לדבריה, "אלו הפירות הבאושים של ההסתה הבלתי מרוסנת": "אני לא מפחדת ולא חוששת מהם ואני אמשיך בפעילותי", אמרה סידור והוסיפה: "אני דורשת תגובה מאוד ברורה מהרבנים ושההסתה תיפסק. הרבנים שלהם צריכים לעשות חשבון נפש אמיתי כדי שאירועים כאלה, או חמורים יותר, לא ישנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
כתובות נאצה על ביתה של חברת נשות הכותל. ספק 500
" רק על דלת ביתי ריססו כתובת ולפי התוכן הבנתי שזה קשור בנשות הכותל". דלת ביתה של סידור, הבוקר/ספק 500
כתובות נאצה על ביתה של חברת נשות הכותל. ספק 500
כתובות נאצה על ביתה של חברת נשות הכותל/ספק 500

רב הכותל, שמואל רבינוביץ, גינה בחריפות את המעשה "הנפשע" של כתיבת גרפיטי על ביתה של סידור. "לא זו דרכה של תורה, דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום! הזהרתי מפני התלקחות ושנאת חינם, אני מתפלל ומקווה שנצליח לעצור את ההידרדרות וימצה פיתרון שהכותל יוותר כאדמת קודש המאחדת ומלכדת ולא אדמת מריבה". בתגובה מטעם הרב נכתב עוד: " אמשיך לפעול ברוח זו, ואני קורא לכל הקבוצות הקנאיות להסיר את ידיהם מהמקום הקדוש הזה"

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, גינה את ריסוס הכתובות וכינה את המעשה "אלימות לכל דבר שיש לטפל בה בכל חומרת הדין". לדבריו, "הדרך ליישוב מחלוקות בעיר אינה באלימות, אלא בשיח והידברות והגעה להסכמות רחבות ככל הניתן שייתנו מענה לצרכי כל הצדדים. עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית התייחס אף הוא לאירוע ואמר כי "ההסלמה במאבק על הכותל, מוכיחה שוב שמדובר במלחמה על דמותה של מדינת ישראל. פעולת 'תג המחיר' מול הנשים שעומדות בחוד החנית, היא טרור נגד הפלורליזם והסובלנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully